Gå til innhold

Tror jeg lar 4 åringen utforske for lite..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg er veldig hønemor og lar gutten min på 4 1/2 gjøre veldig lite :( Jeg er rett og slett alt for overbeskytende!

Hva lar dere deres 4-5 åringer gjøre??

Eks: vi bor i blokk med bare studenter m. familie. Mange av barna leker i gangene, noe barnet mitt ikke får gjøre.

Anonym poster: 0ca087626b2ac3790878685d1226bcd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor også i blokk og ingen unger får leke i gangene her. Det har da ingenting med å være overbeskyttende å gjøre? De får rett og slett ikke leke i gangene fordi det forstyrrer andre, så det kaller jeg bare å ta hensyn.

Anonym poster: f0cb4a2fcf41b33f42d671c6d37705cc

Skrevet

Hadde jeg bodd i blokk, hadde jeg aldri latt min 4-5-åring leke i gangene. Ikke bare er det forstyrrende, hvem som helst kan komme inn i blokka og ta med seg et barn. Jeg er selv mor til en 5-åring. Han får lov til å leke i hagen alene, men ikke ute i gata. Mye biler. Han får ikke lov til å gå alene rundt på kjøpesenteret (som en venninne av meg lar hennes 5-ring gjøre). Han får klatre i trær og bygge snøhuler, men gå på butikken? Eh, nei, selvsagt ikke.

Anonym poster: ead7e280bdbbff328d634ff79c93f379

Gjest Antarctica
Skrevet

Blokker er jo forskjellige, da. Men i gangene? Hva fins det av lekemuligheter der, da? Kan ikke ungene heller komme inn i leiligheten og leke?

Min er nettopp fyt 5, han får gå ut aleine og leke i hagen og utafor huset. (Bor i enden av en blindvei med nesten null trafikk). Han får gå til gutten i nabohuset og ringe på aleine, og har en fast "runde" i gata der han får sykle eller bruke spark aleine. På det lengste er han da ca 100 m fra huset mitt.

På kjøpesenteret går han selvsagt sammen med meg, rundt omkring på veier og parkeringsplasser også. Bare i gata her at det er så stille at han kan sykle noen meter aleine.

Skrevet

Det er forskjellig hva folk er redde for og passer godt på synes jeg. Har en veldig aktiv og selvstendig jente på 5 som siden lenge får lov til ting som: -Kutte grønnsaker med skarp kniv, spikke. -Klatre høyt i trær og lekestativer.-Ri på hest, traver alene, leier hesten alene osv-Sykle, løpe, klatre osv stort sett uten at jeg bekymrer meg selvom det går i vill fart, utfor bakker osv. Jeg er ikke redd for at hun skal kutte seg i fingeren, ramle, skrape seg opp eller brekke en arm. Derimot er hysterisk på ting som sikring i bil (bakovervendt til nesten 5 år), redningsvest, gå på isen på fjorden og slike ting.Jeg er også veldig redd for at noen skal lure henne med seg, misbruke henne eller kidnappe henne.

Anonym poster: 28112e2022b8ca85140c98b9fea001ed

Anonym poster: 28112e2022b8ca85140c98b9fea001ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...