Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Føler jeg er veldig hønemor og lar gutten min på 4 1/2 gjøre veldig lite Jeg er rett og slett alt for overbeskytende! Hva lar dere deres 4-5 åringer gjøre?? Eks: vi bor i blokk med bare studenter m. familie. Mange av barna leker i gangene, noe barnet mitt ikke får gjøre. Anonym poster: 0ca087626b2ac3790878685d1226bcd4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Vi bor også i blokk og ingen unger får leke i gangene her. Det har da ingenting med å være overbeskyttende å gjøre? De får rett og slett ikke leke i gangene fordi det forstyrrer andre, så det kaller jeg bare å ta hensyn. Anonym poster: f0cb4a2fcf41b33f42d671c6d37705cc
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Hadde jeg bodd i blokk, hadde jeg aldri latt min 4-5-åring leke i gangene. Ikke bare er det forstyrrende, hvem som helst kan komme inn i blokka og ta med seg et barn. Jeg er selv mor til en 5-åring. Han får lov til å leke i hagen alene, men ikke ute i gata. Mye biler. Han får ikke lov til å gå alene rundt på kjøpesenteret (som en venninne av meg lar hennes 5-ring gjøre). Han får klatre i trær og bygge snøhuler, men gå på butikken? Eh, nei, selvsagt ikke. Anonym poster: ead7e280bdbbff328d634ff79c93f379
Gjest Antarctica Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Blokker er jo forskjellige, da. Men i gangene? Hva fins det av lekemuligheter der, da? Kan ikke ungene heller komme inn i leiligheten og leke? Min er nettopp fyt 5, han får gå ut aleine og leke i hagen og utafor huset. (Bor i enden av en blindvei med nesten null trafikk). Han får gå til gutten i nabohuset og ringe på aleine, og har en fast "runde" i gata der han får sykle eller bruke spark aleine. På det lengste er han da ca 100 m fra huset mitt. På kjøpesenteret går han selvsagt sammen med meg, rundt omkring på veier og parkeringsplasser også. Bare i gata her at det er så stille at han kan sykle noen meter aleine.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Det er forskjellig hva folk er redde for og passer godt på synes jeg. Har en veldig aktiv og selvstendig jente på 5 som siden lenge får lov til ting som: -Kutte grønnsaker med skarp kniv, spikke. -Klatre høyt i trær og lekestativer.-Ri på hest, traver alene, leier hesten alene osv-Sykle, løpe, klatre osv stort sett uten at jeg bekymrer meg selvom det går i vill fart, utfor bakker osv. Jeg er ikke redd for at hun skal kutte seg i fingeren, ramle, skrape seg opp eller brekke en arm. Derimot er hysterisk på ting som sikring i bil (bakovervendt til nesten 5 år), redningsvest, gå på isen på fjorden og slike ting.Jeg er også veldig redd for at noen skal lure henne med seg, misbruke henne eller kidnappe henne. Anonym poster: 28112e2022b8ca85140c98b9fea001ed Anonym poster: 28112e2022b8ca85140c98b9fea001ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå