Gå til innhold

Alenemødre som studerer som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å studere på nytt, har allerede en bachelor grad men må jobbe med noe helt annet for å få ting til å gå opp i hverdagen.

Hva får man i støtte fra Nav? Får man lån/stipend fra lånekassen når man mottar støtte fra Nav. Jeg tenker å ta vgs. Har endel fag fra før men må ta noenekstra fag for å ta utdannelsen. Noen som kan hjelpe meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få støtte, men hvorfor ta vgs igjen når du allerede har en bachelor grad? Du må huske på at Lånekassen gir støtte for maks antall år og overskrider du disse så får du ikke mer støtte

Anonym poster: 574c3c9c414669c905a602b542d94e66

Skrevet

Det er ikke sikkert di kvalifiserer til støtte av nav siden du har bachelorgrad men det er jo bare å spørre.

Skrevet

Hvis du allerede har en bachleorgrad vil du ikke få utvidet støtte til utdanning for det blir ikke sett på som nødvendig utdanning.

Du vil får tre år med overgangstønad, om du ikke allerede har det. Du kan også få lån og stipend + forsørgerstipend fra lånekassa. Men deler av stipendet kan bli omgjort til lån hvis du har os i tillegg, sa os blir sett på som inntekt, og den overgår maksgrensen for inntekt ved siden av studie. Og du får vel bare lån/stipend fra lånekassa i 8 år tilsammen, så det kan være lurt å være bevisst på hva man bruker den til ;)

Du kan også søke bostøtte fra husbanken. Uansett. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...