Gå til innhold

Er dette vanlig for en førsteklassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva er normen?

Synes det som står i lærerbøkene er på et latterlig lavt nivå, selv for 5-6 åringer.. Eller hva mener dere?

Sønnen min får ekstralekser, da han allerede kjeder seg.

Fikk ekstraoppgaver som skulle være mer adekvat tilpasset hans mestringsnivå, men selv de var altfor enkle.

Jeg lagde oppgaver som 389+268=...... osv. til ham. Han setter opp stykkene og heller her har han aldri en feil. Han irettesetter faktisk meg: Mamma, husk å sette hundredelene under hverandre osv.

Hva er vanlig? Hva kan man forvente av en stakkars lærer som skal hanskes med en gjeng 5-6 åringer ifht læring.

Min sønn lærer jo svært lite. Skal han bare vente til resten av klassen tar ham igjen?

Hva synes dere? Innspill?

Anonym poster: f1c1b7d96110d95a069b3d292535e3f6

Videoannonse
Annonse
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Sånn er det her i gården og. Han fikk tilslutt, når det kommer til lesingen da, i lekse å gjøre det som de andre får i lekse pluss å lese i en valgfri bok uten bilder i 10 min.

Det er mange som sliter på skolen selv med så lette lekser som de har i første klasse. Det er da opp til læreren og gi ekstra lekser ved siden av. Og ja, sånn er det bare. Du får ta det opp med læreren igjen.

Skrevet

Det er ikke vanlig ar de håndterer så store tall i 1. klasse, selv om det nok ikke er noen sensasjon når enkelte gjør det.

Jg synes dere skal ta en prat med læreren. Gutten bør få oppgaver som gir ham utfordringer, men samtidig er det viktig å passe på at han ikke mister den grunleggende mendeforståelsen som de jobber mye med. Det kan skje for noen som har lært seg teknikkene tidlig. Hvis du først har lært å sette opp et mattestykke riktig er det veldig enkelt. Desverre betyr ikke det bestandig at barna har fått med seg all forståelsen. At en del av oppgavene han får virker ekstremt enkle kan derfor være en god ting.

Snakk med læreren. Det finnes mange muligheter for ekstralekser både fra hefter og på nettet.

Anonym poster: 08aebe89b6d363682edd2a32db15b3c2

Skrevet

Er så utrolig stor forskjell på nivået på 5-6 åringer, så ikke lett å få alle til å gjøre ting i likt tempo. Min nevø har hele tiden hatt matteboken til ett trinn over det han har gått.

Husker selv jeg måtte være "Hjelpelærer" når jeg var ferdig med alle tingene lenge før mange andre, men er jo ikke ideelt det heller.

Prat med læreren :)

Anonym poster: 3743fd97ec409673d18605ec47b26dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...