Gå til innhold

Ultralyd med bismak - pga et par kilo for mye


Edda83

Anbefalte innlegg

Vi var på ul for en ukes tid siden i uke 20. Gledet meg noe helt vanvittig. Jordmora var hyggelig og pekte og forklarte masse, og alt viste seg å heldigvis være i skjønneste orden. Kjønn var litt uvisst da h*n lå med hånda mellom bena, men hun var rimelig sikker på at det var ei jente ;)

Men, selv om opplevelsen var fin og alt var i orden og jeg burde være like lykkelig som mannen min var, så gikk jeg likevel ut derfra med en skikkelig drittfølelse.. Jeg kan egentlig ikke helt sette fingeren på hva som plager meg, men jeg tror det har noe med min overfølsomhet ifht min vekt å gjøre. Jeg har alltid ligget på bmi rundt 23, men vet at jeg nok har bikket 25 (såvidt) de siste årene som følge av "samboertillegget".. Og jeg har virkelig prøvd å gjøre noe med det og er meeget opptatt av trening og mat osv.. Men dette har vært en livslang kamp. Så derfor når jordmor sier at vi må komme tilbake for en ny ultralyd fordi hun ikke kunne se alt hun skulle så tolker jeg det automatisk dithen at det skyldes mine ekstra kilo.. Og da blir jeg så sinnsykt sur på meg selv. Jeg klamrer meg til at morkaka ligger på forsida av magen og at det kanskje også kan ha noe med saken å gjøre. Jeg spurte henne rett ut om hvorfor hun ikke fikk sett absolutt alt, og hun nevnte ikke vekt, men denne jenta tolker selvfølgelig alt i verste retning. Dessuten var det et hardt slag for meg sa hun førte opp koden for "uspesifert fedme hos mor" på ul-kortet mitt. Ble skikkelig muggen. Det er snakk om et par kilo - ikke fedme for svarte!! Åååårh, dette vektfokuset tar snart knekken på meg. Jeg har et par kilo for mye, men er ellers 100% sunn og frisk, hvorfor skal jeg behandles som syk?

 

Beklager å plage dere med slikt et sutreinnlegg, men er hormonell og litt nærtagende for tida. Jeg vil bare ha en helt normal graviditet og ikke bli mistenkeliggjort hele tida pga disse kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en bmi på 25 er du da normalvektig! Og hva er koden for uspesifisert fedme? Aldri hørt om, til tross for at jeg har en langt høyere bmi enn deg.

 

Jeg kan garantere at vekta di ikle er årsaken til at du må ha ny ul. Det r sannsynligvis pga at barnet ikke lå lett til, eller pga morkaka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte tilbake på ny ul også, men det var pga ungen var så urolig at jm ikke fikk sjekket alt. Men hun sa at det var derfor altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...