Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 fins det straff for å mobbe i norge, og hva er den om den fins? når ting går så langt at man føler seg mobbet og trakasert. Anonym poster: 386ed48fd8d17f268592b902eeeb0c42
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Vel, jeg ble mobbet i hele oppveksten, så mobbing av barn det er tydeligvis ikke straffbart. Foreldrene mine anmeldte de verste mobberene, men nådde ikke frem hos politiet, ikke hos skolen heller for den del. MEN som voksen , ble jeg fortsatt mobbet av en av mobberene, så jeg gikk selv å anmeldte, og nådde frem. Ble fengsel på det neket, og en bot. Jeg kunne kreve oppreisning, men gjorde det ikke,var ikke ute etter penger, men å få fred. Det ble med dette slutt på mobbingen, så jeg anbefaler deg å melde den det gjelder. Det beste er om du har noen vitner, evt hvis du har fått krenkende tekstmeldinger el.l. Men det går fint å meld uten også Anonym poster: 00b2e35dcdfe932c210e59debfaffa58
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Første du må gjøre er jo å ta opp dette med personen det gjelder. Gi denne personen mulighet til å forstå at han/hun mobber. Noen har faktisk så liten innsikt at de forstår ikke selv at de mobber. Blir det ikke bedring så bør du sjekke ut andre muligheter. Finnes jo flere forskjellig type mobbing. Kommer jo veldig ann på alvorlighetsgraden også. Er det noen du føler mobber deg kan du jo kutte de ut. Tenk at du er en mye bedre person! Lykke til! Anonym poster: e7e468c83dcf464782155bc42d190946
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Bare sørg for å ha rent mel i posen. Ble vitne til en ganske stygg mobbesak, på ungdomsskolen riktignok. Men det kom fram mer og mer og det viste seg at "mobbeofferet" ikke var helt uskyldig oppi det hele. Noen ganger KAN ting skje av en grunn, og da mener jeg IKKE at mobbeoffere har noe skyld selv, men noen ganger er det greit å se hva en selv har gjort/gjør:) Anonym poster: a25c4d2a2368118b2243cf5dcb3b8ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå