Gå til innhold

Hvordan er formen da jenter?? :D


Madolyn

Anbefalte innlegg

Her er jeg 16+2 og det ser ut til at jeg nok en gang er velsignet med et enkelt svangerskap. Mindre energi og mer trøtt på kveldene selvfølgelig men ellers er det fysiske i orden. Har fødselsangst etter første fødsel da så jeg sliter en del med det. Kommer til å få verdens strammeste bekkenmuskulatur da jeg spenner og kniper ubevisst dagen lang bare fordi jeg gruer meg sånn, hehe... Men har kjøpt to gode bøker om fødselsangst som faktisk hjelper litt, og skal be om fødselsforberedende samtale på sykehuset etter første jordmorsjekk i uke 18. Ellers er jeg ikke forunt å få den herlige gravidlykken mange føler, men syns jo det er topp å være i så fin form hvertfall. Selv om vekta øker fortere denne gangen... :P

 

Vi har forøvrig allerede vært på 3D ultralyd og min skjebne er tydeligvis å være omringet av kjekke menn; vi venter gutt nr 2 <3

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at formen din er bra:) jeg er ikke så heldig foreløpig, fortsatt veldig kvalm og trøtt, og har i det siste blitt ganske svimmel i tillegg. Men jeg koser meg allikevel, dette er mitt første, så alt er nytt og spennende:) gleder meg veldig til magen begynner å komme, foreløpig er den helt flat. Har vært på to ultralyder pga usikker termin, men de har ikke sett kjønn enda, så jeg venter spent på ordinær i desember:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fin i formen, sånn som deg Madolyn&Muffin :) Ikke kvalm, og bekken samarbeider så langt. Men er ekstremt trøtt og sliten da. Klarer ikke gå en hel dag uten å sove en time på sofaen på ettermiddagen.

 

Gleder meg masse på ordinær UL 5. desember. Håper alt er bra med den lille, og at vi får vite kjønn. Magefølelsen sier gutt. Blir speennende å se hva det blir. Dette er mitt første barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig med formen, hadde en uke der jeg var ganske kvalm, men kvalmen har gitt seg, nå er det bekkenet som plager meg, har vært hos kiropraktor men følte bare jeg ble værre jeg, tilbake på mandag, og jeg krysser fingrene! :-) UL på fredag, da håper vi å få vite hva som gjemmer seg i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljewa: spennende med UL da! Synd bekkenet krangler. Det gjorde mitt også fra uke 10-13. Men så startet jeg med bassengtrening. Det har gjort underverker! Prøv det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fin i formen, sånn som deg Madolyn&Muffin :) Ikke kvalm, og bekken samarbeider så langt. Men er ekstremt trøtt og sliten da. Klarer ikke gå en hel dag uten å sove en time på sofaen på ettermiddagen.
Om jeg ikke hadde hatt en vilter ettåring å hente i bhg og lage middag til etter jobb hver dag, så hadde jeg også tatt meg en good time på sofaen på ettermiddagene ;) Istedenfor så blir det leggetid rundt kl 20-21 :P Spennende å se om det blir gutt da, slik du har en følelse av! Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 13+1 og er sykemeldt på andre uka nå.

 

Veldig kvalm og har ingen energi. Ligger stort sett på sofaen hele dagen og er fremdeles uvel etter forrige måltid når neste må spises. Sykemeldt nå ut denne uka, men synes ikke formen har blitt noe bedre i det hele tatt så den blir nok forlenget. Har også begynt å svimle hvis jeg står oppreist for lenge eller reiser meg for brått opp :-/

 

Forrige svangerskap gikk som en lek og naive meg trodde det kom til å bli slik denne gangen også. Så feil kan man altså ta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er stigende heldigvis.. Sluttet med afipran. Men en og annen dag er dritt enda, er midt i uke 15 nå. I dag på trening gikk det ikke så bra, jogga og spydde og jogga litt igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gradvis bedre fra uke 13 og nå er jeg i uke 17 og føler meg i rimelig god form. Litt vondt i bekkenet og sliter med hodepine, men godt å jobbe 40% i alle fall :)

UL uke 13 viste gutt nr.2 på oss også, så jeg er skråsikker på at det er det vi venter :) Blir flott for storebror på 2 år det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gradvis bedre fra uke 13 og nå er jeg i uke 17 og føler meg i rimelig god form. Litt vondt i bekkenet og sliter med hodepine, men godt å jobbe 40% i alle fall :) UL uke 13 viste gutt nr.2 på oss også, så jeg er skråsikker på at det er det vi venter :) Blir flott for storebror på 2 år det!

 

Artig at det er flere enn meg som venter gutt nr 2, vi var på 3D UL i uke 14+0 :) Må innrømme at jeg håpet på jente denne gangen men en gutt er jo akkurat like velkommen, også så praktisk da! Hehe... Er tidvis plaget med hodepine jeg også, men blodtrykket er bra så da er jo ikke det grunnen. Det er langt høyere enn når jeg gikk gravid med førstemann, men før hadde jeg ganske lavt blodtrykk (90/60) så nå er det jo rett og slett mer normalt med 120/75 :) Merkelig at det har steget så mye men jeg har jo en langt mer slitsom livsstil nå enn før jeg fikk barn, så da er det vel bare sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 13+1 og er sykemeldt på andre uka nå. Veldig kvalm og har ingen energi. Ligger stort sett på sofaen hele dagen og er fremdeles uvel etter forrige måltid når neste må spises. Sykemeldt nå ut denne uka, men synes ikke formen har blitt noe bedre i det hele tatt så den blir nok forlenget. Har også begynt å svimle hvis jeg står oppreist for lenge eller reiser meg for brått opp :-/ Forrige svangerskap gikk som en lek og naive meg trodde det kom til å bli slik denne gangen også. Så feil kan man altså ta :-)

 

Uff så slitsomt! Mange opplever jo stor bedring i formen mellom uke 12-16 så håper du blir bedre snart! Ja alle svangerskap er forskjellige, men kanskje du venter det motsatte kjønn denne gangen da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er stigende heldigvis.. Sluttet med afipran. Men en og annen dag er dritt enda, er midt i uke 15 nå. I dag på trening gikk det ikke så bra, jogga og spydde og jogga litt igjen;)

 

At du orker å trene mens du kaster opp? Pass på at du ikke presser deg for hardt nå da? Er jo lov å ta det med ro på dårlige dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min ble bra fra uke 12..kvalmen var over(jeg kastet ikke opp) og trøttheten stabiliserte seg. Jeg er fortsatt sliten, men det verste er bekkenet. Klarer knapt å gå på jobbedager..er nå 40% sykemeldt, tror jeg må tilbake til 50%...går på bassengtrening, bare vært der to ganger så kan ikke si for sikkert at det hjelper. Hadde bekkenløsning sist å, nå er det ti ganger verre og kom 1 mnd før.

Stå på jenter...formen kommer seg snart..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bassengtrening funker fint for meg! Hadde kranglete korsrygg i starten, men etter at jeg starta med basseng så har ryggen fått det mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...