Gå til innhold

Hvordan er formen deres?


solhilsen

Anbefalte innlegg

Jobber dere fulltid? Søvnproblemer? Bekkenproblemer? Fødselsangst? Andre ting?

 

Selv er jeg fremdeles i god fysisk form, men våkner hver eneste natt og sliter ofte med å sovne igjen. Jobber 100 prosent inntil videre, men har begynt å drømme om å jobbe litt redusert. Har en jobb jeg trives veldig godt i og en snill sjef, derfor ønsker jeg i utgangspunktet å jobbe heltid så lenge jeg kan. Men - merker at jeg blir fortere sliten etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått ned til 80 %, deilig med litt kortere dager. Har fått så vondt i ryggen i det siste så ble vanskelig å holde ut hele dagen på jobb. Sover litt dårlig pga ryggen,men ellers er jeg i god form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt bekkenlåsning her (starta i uke 11, i uke 29 nå, så det går nok ikke over :P ) og tett i nesen (går nok heller ikke over, starta i uke 3!!) og halsbrann har starta opp nå, så søvn er litt mangelvare! Jobber 50%, klarer nok ikke å gå opp til noe mer heller, men det er greit, jeg har det i grunnen helt greit, er glad og fornøyd og gleeeeder meg sånn til februar!! Kroppen sier fra den, så jeg får bare lytte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber dere fulltid? Søvnproblemer? Bekkenproblemer? Fødselsangst? Andre ting?

 

Selv er jeg fremdeles i god fysisk form, men våkner hver eneste natt og sliter ofte med å sovne igjen. Jobber 100 prosent inntil videre, men har begynt å drømme om å jobbe litt redusert. Har en jobb jeg trives veldig godt i og en snill sjef, derfor ønsker jeg i utgangspunktet å jobbe heltid så lenge jeg kan. Men - merker at jeg blir fortere sliten etc.

 

Jeg jobber 2 dager i uke, Mandag 3 og halv time og Onsdag 2 og halv, Orker ikke mer. Ja sover veldig Dårlig. De 2 siste er heldigvis borte forløpig. Andre ting er at er en del kvalm enda og veldig lite matlyst. Er i uke 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ganske bra! Føler meg stort sett frisk og rask :-) men sover veldig dårlig om natta, og har mye kynnere hele døgnet. Og merker at jeg sliter med å puste som vanlig, fordi lungene har mindre plass. Så regner med at det vil føles litt mer slitsomt utover. Har igjen 1 mnd med studier, men har hatt permisjon fra jobben (flyvertinne) lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bra. Jeg jobber (foreløpig) 100%, i en jobb som hovedsakelig består av kontorarbeid. Den siste uken har jeg fått karpaltunnelsyndrom, noe som gjør nattesøvnen en del dårligere. Fingrene er numne og hendene gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber dere fulltid? Søvnproblemer? Bekkenproblemer? Fødselsangst? Andre ting?

 

Selv er jeg fremdeles i god fysisk form, men våkner hver eneste natt og sliter ofte med å sovne igjen. Jobber 100 prosent inntil videre, men har begynt å drømme om å jobbe litt redusert. Har en jobb jeg trives veldig godt i og en snill sjef, derfor ønsker jeg i utgangspunktet å jobbe heltid så lenge jeg kan. Men - merker at jeg blir fortere sliten etc.

Samme som deg mtp natta. Jobber i bhg så har fått 50% SM i noen uker for å se om d kan hjelpe..gjør godt å jobbe halve dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen passe grei, jeg jobber fullt bortsett fra en kort sykemelding etter blødning på grunn av placenta previa. Håper jeg kan jobbe en stund til, i hvert fall til jul :)

 

Det er varierende med søvn, har fryktelig med halsbrann, og bekymrer meg en del for fødselen.. Og andre kvelder har jeg ikke vett til å legge meg, sånn som nå.

 

Har hatt bekkenløsning siden uke 12-14, er nå uke 28. Merker at det blir verre, men holder det stort sett i sjakk med rikelig med hvile etter jobb. Kan anbefale manuellterapeut til alle som er plaget - han jeg var hos kunne ikke gjøre noe for å hjelpe meg fysisk, men han beroliget meg så mye at det faktisk gjorde mye mindre vondt etter at jeg var hos han. Uten ham hadde jeg nok vært sykemeldt for ukevis siden :)

 

Jeg har egentlig ikke fødselsangst, det jeg er redd for er jordmødre.. Ved forrige forløsning gjorde de mye rart, og grunnen til at det gikk så bra som det gjorde, var at overlegen tilfeldigvis kom innom og ble oppmersom på at jeg lå der, og ga meg akutt keisersnitt. Jeg har også møtt på noen rare underveis i dette svangerskapet, f.eks hun jeg var hos til 24-ukers kontroll, som kunne mer om de respektive fagfeltene deres enn både gynekologen, allmennlegen og manuellterapeuten. Ikke veldig tillitsvekkende, når jeg er fornøyd med oppfølgingen jeg har fått av dem, at hun prøver å si at alle andre enn hun tar feil.

 

Ellers har jeg tidvis mye vann i kroppen, håper det ikke blir mye mer av det, for jeg føler meg jammen tung nok fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det greit men er gravid med nr 2 og opplever det mer slitsomt enn med førstemann, da jeg kunne ligge pal på sofan fra kl 16. Har egentlig litt mer av alle plager, trøtt - sover skikkelig dårlig på natta, kramper i leggene, vond rygg og bekken, tungpustet, halsbrann og stor mage. Ligger langt over normalen på symfysemål. Ellers gleder jeg meg jo veldig da, nesten mer nå når jeg vet hvor fantastisk det er!

 

Jeg jobber fra denne uken av 80% og kommer neppe opp i 100% igjen før jeg går ut i perm i slutten av desember. Blir deilig å ha fri noen uker med god samvittighet : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber dere fulltid? Søvnproblemer? Bekkenproblemer? Fødselsangst? Andre ting?

 

Selv er jeg fremdeles i god fysisk form, men våkner hver eneste natt og sliter ofte med å sovne igjen. Jobber 100 prosent inntil videre, men har begynt å drømme om å jobbe litt redusert. Har en jobb jeg trives veldig godt i og en snill sjef, derfor ønsker jeg i utgangspunktet å jobbe heltid så lenge jeg kan. Men - merker at jeg blir fortere sliten etc.

 

Har det veldig bra å kan ikke klage egentlig, jobber 100%, men siden vi er midt i opppussing blir dagene lange å jeg kjenner det fort i ryggen, ja så våkner jeg litt av krampe i leggene på natta.

bekkenplager har jeg heldigvis sluppet unna (så langt)

Fødelsangst har jeg heller ingenting av- vet jo ikke hva jeg går til heller da det er første:)

gleder meg masse til Februar <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også mye med halsbrann, noen som har noen gode tips mot det?

 

Flytende garviscon er helt trygt for gravide å bruke! Mange (som meg)har god effekt, men det er også de som ikke har noe effekt av det.. vel verd å prøve, jeg har vært avhengig lenge!!

Jeg sliter også mye med halsbrann, noen som har noen gode tips mot det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ble vist litt mye sitat der..

Ellers har det begynt å bli tyngre her i det siste.. Er nå 30+2 og har mest lyst til å bare bli liggende på sofaen det meste av dagen. Jobber fortsatt 50% som jeg har gjort hele svangerskapet, men mulig jeg jobber mindre etterhvert! Har en veldig fysisk jobb.. Sliter med veldig vond korsrygg som bare blir verre, dette gjør at jeg sover dårlig og er nesten konstant trøtt.. Slitsomt!! Heldigvis snart ferdig med oppussing så da kan jeg mer tillate meg å lappe av!! I dag har jeg tatt litt fri og koser meg med innpakking av julegaver!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen veldig bra i grunn. Det skal sies at den siste uken har jeg begynt å merke at jeg faktisk er blitt større og tyngre. Men utover helt normale småting som halsbrann og litt numne fingre har jeg ingen plager/problemer. Min største plage er vel at det indre meieriet tydeligvis ikke kan kalenderen og har blingset på november og februar, så jeg har måttet gjøre noen innkjøp og tilpasse meg denne nye situasjonen :)

 

Jeg jobber fullt og har en stillesittende kontorjobb. For min del merker jeg imidlertid at det å sitte så mye er det dummeste jeg gjør. Jeg trives rett og slett bedre når jeg står/går. Ryggen kjennes bedre og jeg føler meg ikke så stappet. Setter jeg meg i en sofa føler jeg litt at babyen er på vei opp i halsen. Derfor trener jeg en del, går lange turer med hunden, gjør masse husarbeid og har pusset opp en del hjemme.

Endret av MH2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...