Gå til innhold

Besserwisser på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vi har vel alle en sånn, men nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert når vedkommne påpeker hva jeg kan spise og ikke i svangerskapet.. Jeg stod i kø i kantinen for lunsj og så at de endelig hadde blåskjell på menyen. Begeistret sa jeg litt høyt, Åh, endelig, blåskjell! Det skal bli godt. Hvorpå vedkommne roper ut, Nei! Vet du ikke at gravide IKKE skal spise blåskjell?? Jeg har vært gravid 2 ganger før og har spist blåskjell begge de andre gangene og husker ikke at jeg har lest noe om det før. Men perpleks som jeg var tuslet jeg forbi blåskjellene og sa bare at det var nytt for meg..

Dagen etter kom diskusjonen opp igjen, der jeg nevnte at vi skulle ha reker i helgen. Og da ble hun helt i fra seg og sa at reker er jo IKKE noe en skal spise i svangerskapet, vet du ingenting om graviditet du eller??? Nei, tydeligvis ikke sa jeg da. Eneste jeg har gjort er å holde meg borte fra reker når jeg ammer pga av allergi, men ikke når jeg er gravid. Da sa hun at det og bare var tull, for allergenstoffer gikk IKKE over i melka...

Jaja, sitter her og googler, hun har forsåvidt rett i det med ammingen og allergener, men alt det der om mat under graviditet er jo bare tull!! SÅ på mandag skal jeg sende en mail med link til kostholdsrådene for gravide og ammende til henne og si at dette er det jeg forholder meg til (som jeg har gjort de gangene jeg har vært gravid), det er nok hysteria omkring graviditet og amming og det som følger.

Er det litt bitchy?

Anonym poster: c9f42be8c742fab2691737274c06406b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du å bry deg? Hadde spist det jeg selv viste jeg kunne spise ut fra matportalens sider og ba ignorert det hun sa. Å sende en Mail med innholdet vil vel gjerne få deg til å fremstå som like mye besserwisser?;)

Skrevet

Jeg forstår deg og det er på tide at denne personen slutter og blander seg opp i ting hun verken har noe med eller kan noe om. Gravide kan både spise reker og blåskjell, så det så :)

Du kan til og med spise shusi om det skulle friste :D

Skrevet

Hadde nok ventet til neste dag med godsaker i kantinen, eller kanskje tatt hennes råd diskret opp over lunsjen. Mail blir bare dumt.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Ikke send mail, det blir bare teit. Men si ifra neste gang at du har sjekket det nøye opp og at ja du kan spise det og det. Ikke verre enn det.

Skrevet

Spis som du vil og drit i skrulla.

Skrevet

Ville heller "satt henne på plass" en gang det passer med situasjonen. F. eks. om det blir enda en episode i lunsjen hvor hun påstår at du kan ikke spise brødskive med majones og syltetøy eller noe slikt. Om du får slike rare diller i svangerskapet.. :D

Skrevet

Kan du ikke bare si at du forholder deg til rådene til gravide fra statens ernæringsråd, og går ut fra de, neste gang hun kommer med noe?

Skrevet

Heia, takk for tips jenter.. Ja, enig med dere, tror jeg ikke sender den mailen jeg. Nok lurt å heller ta det om hun begynner igjen med maset om hva jeg putter i munnen eller ei.. Heldigvis ikke så lenge igjen på jobb allikevel, og når jeg er tilbake er ikke dette noe tema lenger. ;-) Ha en fin lørdag, jeg har kost meg med reker tll lunsj i dag. mmmm..

HI

Anonym poster: c9f42be8c742fab2691737274c06406b

Skrevet

Ikke send noen mail nei. Og si heller neste gang, at du respekterer hennes synspunkter, men at du likevel velger selv uten noen flere innvendinger. Den burde hun ta ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...