Gå til innhold

Tips til kosemiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle overraske samboeren med god middag ikveld.

Tenkte å starte med bruschetta også ha en rett med ovnsbakte potetbåter siden han elsker det. Men hva passer til ovnsbakte poteter?

Anonym poster: a5b46c1ddfdeab3475d27018e2e19ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biff er godt til ovnstekte poteter, egentlig det meste av kjøtt passer som feks hjort, kyllingfille eller kalkunfille :)

Skrevet

Kylling fylt med fersk mozerella (bøffel), litt revet parmesan, friske urter (salvie eller estragon), salt og pepper surres inn i bacon og bakes på rist i ovnen.

Dampede grønnsaker og bearnaise saus til i tillegg til potetene.

Anbefaler å ha olivenolje, estragon og havsalt på potetene samt evt litt pepper. Estragonen gjør virkelig susen!

Skrevet

:) kalkunfile har jeg aldri laget. Er det et vanskelig kjøtt å tilberede? Tenker da om det blir fort tørt osv....

Og hvilken saus passer til det? :)

Skrevet

Funnet oppskrift på Bama sin app, der hadde de estragon :) takk for tips :)

Skrevet

Tips til å få saftig kyllingfilet: Brun de først i panna i noen minutter, og sett ¨de så i stekeovnen i en ildfast for (ta med stekeskyen fra pannen) La de stå i stekeovnen i 20 minutter på 180 grader... Snu fileten et par ganger slik at hele blir godt dynket i stekeskyen. Saftige og gode!

Ellers kan jeg også anbefale de stekeposene med krydder som du får kjøpt på matbutikkene...de gir kjempesaftige og smakfulle fileter...også så lettvint da!

Anonym poster: 9fb8f409022b52109b8623a8071b193b

Skrevet

Tenkte jeg skulle overraske samboeren med god middag ikveld.

Tenkte å starte med bruschetta også ha en rett med ovnsbakte potetbåter siden han elsker det. Men hva passer til ovnsbakte poteter?

BIFF PASSER!! :D Med soppstuing som "saus". Åh får frysninger på ryggen! MMMM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...