Gå til innhold

Gravid og prolaps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 18 og har fått en prolaps. Greier ikke gå eller sitte. Hadde ryggproblemer forrige graviditet, men aldri hatt prolaps før. Lurer på om det er andre som har hatt det i graviditeten og hvordan resten av svangerskapet gikk? Har en liten gutt også, så dette synes jeg er kjipt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme båt! Fikk prolaps noen mnd før jeg fant ut at jeg var gravid. Får bare verre og verre smerter, og lurer på hvordan dette skal gå! Mitt prolaps sitter helt nederst til høyre i korsryggen, så jeg har smerter i setet, bekken og nedover hele høyre ben og fot. Mine smerter kommer og er uutholdige når jeg står eller går sakte.stå og vente på buss, stå i dusjen og Kjøpesenter trasking er det verste! Som butikksjef er jeg derfor 100% sm. Mest sannsynlig ut hele svangerskapet (er 10 uker bare). Går du til no behandling? Eller får noe oppfølging? Jeg har også en gutt fra før på 3 år, så kjenner meg godt igjen :-) stakkars oss :-P

Skrevet

Jeg fikk det i går morges, har vært sengeliggende siden det. Håper det roer seg så jeg iallefall kan gå på do uten hjelp av min mann. Greier ikke komme meg opp eller gå uten støtte. Ja, dette er noe skikkelig dritt. Og stakkars deg som har det så tidlig i sv.skapet :( Jeg jobber som sykepleier og lurer fælt på hvordan dette skal gå! Hvordan ser hverdagen din ut nå?

Skrevet

Det positive i ditt tilfelle er at mest sannsynlig er du i en akuttfase nå, den er helt grusom, men forbigående :-) men du må få hjelp av en fysioterapaut eller slik! Jeg hadde det sånn som deg i en uke når prolapset først oppsto, så gikk det nesten helt over. Men plutselig har jeg da fått en annen type smerte som nå er kronisk. Det er visst sjeldent og i mitt tilfelle pga at prolapset ligger oppå nerverota og irriterer hele tiden. De aller fleste blir helt bra av prolaps av seg selv. Det er en akuttfase som du nå beskriver på ca en uke, så iløpet av 6 uker pleier de aller fleste å være bra igjen. Jeg håper du tilhører den gruppen! :-) jeg har gått slik siden mai. :-/ jeg er sykemeldt, så jeg leverer og henter i barnehagen (ca 6 km x 2) så jeg får litt bevegelse. Så er det husarbeid, nå oppkast og soving, og kanskje en tur i butikken i mellomtiden. Det er ikke stort mer jeg greier. Jeg jobbet fulltid i en god stund med disse plagene og det angrer jeg på. Følte jeg gjorde en dårlig jobb på slutten og var helt utmattet når jeg kom hjem. Du jobber ikke nå når det er så ille håper jeg??

Skrevet

Uff, det hørtes ikke bra ut. Må være fælt å ha så vondt over lang tid. Nei, kom meg ikke på jobb i går, og blir vel sykemeldt neste uke iallefall. Går til fysio fra før pga av ryggsmerter så fortsetter der når jeg er i bedre form igjen.

Skrevet

Fikk min første proplaps for 8 år siden da jeg var fire mnd på vei! Siden den gang har jeg vært plaget med en til to prolapser i året.. Og med stivhet i ryggen som følge av det.. Skal sies at i tillegg til proplapsen så har jeg dehydrerte skiver nede i korsryggen.

Men har gått i gjennom fysio, kiropraktor i 8 år uten hell. Så nå skal jeg prøve ut osteopat og håper det vil fungere( i hovedsak for bekkenet mitt, men det ble sagt at ryggen ville bli bedre med samme behandling).

Skal sies at ca 80% blir helt friske igjen og aldri plaget, så har man de resterende 20% som vil bli mer eller mindre plaget i høy eller lav grad :)

Skrevet

Krysser fingrene for at osteopat kan hjelpe deg, og takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...