Gå til innhold

Angst for døden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har vært tung for meg. Min oldemor døde av kreft for noen år siden, min bestemor og tante har hatt kreft for ikke lenge siden ( de er friske nå da). Min far ble i høst alvorlig syk, og det har gått noen måneder før legene fant ut hva det var. Heldigvis noe totalt harmløst, men likevel.. Jeg har vært så redd for å miste ham, redd det har vært hjernesvulst el.l.

I dag døde et nært familiemedlem av mannen..

Jeg er bare så nede psykisk. Jeg har en liten vinterdepresjon gående, og disse tankene om døden gjøre meg så angstfylt! Jeg er så redd.. Så livredd for at jeg f.eks er alvorlig syk uten å vite det. Jeg sjekker brystene mine hver kveld, nesten som en tvangstanke.

Har en liten lymfekul i hodet, og en på halsen og det bekymrer meg så.. Er livredd for at de skl begynne å vokse. I tillegg er jeg så øm i begge armhulene. Klemmer og klemmer, men kjenner ingen kul heldigvis.. Tenk om det er kreft likevel?

Skulle ha vært til legen, bare for å høre at jeg er helt frisk! Er det rart? Burde jeg gjøre det, dra til legen for å høre om jeg er frisk? Få han til å sjekke kulene og kjenne i armhulen?

Men jeg er livredd generelt.. Hva skal man gjøre med denne angsten? Jeg gråter og gråter fordi jeg er så redd for å dø fra barna mine! Vil ha så mange år som mulig med dem.. Og jeg føler meg nesten dødssyk, som om jeg bare venter på å dø, og da får jeg panikk for den tiden jeg har igjen!

Dette er jo helt irrasjonelle tanker så vidt jeg vet.. Ikke vet jeg hvordan jeg skal legge de av meg heller.

Føler jeg knapt kan gå på jobb lenger, for jeg vil ikke miste et eneste minutt sammen med barna! Lider meg gjennom tiden, er nesten på gråten, vil bare hjem for å være sammen med de hele tiden!

Hva er det som feiler meg? Huff, er så redd for å være syk! Skulle nesten ønske at mannen var lege sånn at han kunne undersøke meg.. Føler det blir ALT for dumt å dra til legen og be ham om å sjekke at jeg er frisk. Hva skal han sjekke for liksom? Kreft i alle kroppsdeler? Det skjønner jeg jo ikke går ann..

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne angsten?

Anonym poster: 1bde77858423ee723838ee8694fdf284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du burde gå til doktoren, og fortelle han akkurat det du har fortalt til oss....

Anonym poster: 9766fab0e52bf5056f3b19c4d0f583c3

Skrevet

Hvis du skal lavære å leve fordi du er redd for å dø så er det noe alvorlig gærent. Du har den tiden du har fått utdelt her på jord og det er ingenting du kan gjøre fra eller til. Du kan velge å da bruke livet ditt på å være redd for å dø eller å nyte det du har mens du har det... Hvis ikke du får orden på tankene selv så ville jeg oppsøkt psykolog!

Skrevet

Vil tro at du har det verre enn en som faktisk er syk, og kanskje skal dø. Angsten for det ukjente er det verste.Søk hjelp.

Anonym poster: e8116cd02cb44b19c43a7cc842be8cad

Anonym poster: e8116cd02cb44b19c43a7cc842be8cad

Skrevet

Og dra til legen. Si at du er irrasjonelt redd for at du er syk og hadde følt deg tryggere om han kunne undersøke deg. Tror ikke det vil hjelpe noe veldig for du er intelligent nok til å vite at du KAN være syk uten at det blir oppdaget, og dermed vil den irrasjonelle frykten din spille på det! Jeg tror du trenger en psykolog! Jeg har også tanker som deg innimellom, at jeg bare vil være hjemme med ungene, at jeg ikke vil legge meg i tilfelle de aldri våkner igjen og jeg ikke vet det før det er for sent osv. Men jeg sier til meg selv at man kan faktisk ikke slutte å leve fordi man er redd for å dø, da kan man jo liksågodt bare ta livet av seg for å bli ferdig med det først som sist, for dø vil du jo en dag uansett og det er ingenting du får gjort med det!!!! Annet enn å nyte det du har i dag til det fulle, sette pris på øyeblikkene og ikke kaste bort tiden på bekymringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...