Gå til innhold

Livet mitt som småbarns alenemor handler om å overleve dagene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar en time av gangen og håper på å overleve til det er leggetid hver kveld.

Er det virkelig sånn det skal være? Det er jo unektelig veldig selvutslettende å få barn og når man aldri eller svært sjelden får gjøre det man egentlig vil så blir man deprimert. Noen flere som har det sånn? Kan nevne at barna er veldig krevende og slåss om min oppmerksomhet og med hverandre hele dagen;-)

Prøver å nyte hvert øyeblikk og er flink å gi barna ros, oppmuntring og kos.

Men av og til har jeg bare lyst langt vekk fra mammarollen. Tenk å ha råd til å dra bort ei helg helt alene med ei venninne. Min våte drøm!!

Anonym poster: 93c4b6274394d862da42afd330a49687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måte, men er ikke alenemor, og barna er ikke krevende en gang...

Anonym poster: 70cf1f9cba3daf558aeb0c8115a40a6d

Skrevet

Jeg har det også sånn til tider (ganske ofte).

Er uendelig glad i barna mine selvfølgelig, men hadde aldri trodd at to så søte og små vesener kunne lage så mye bråk og rot ;)

De krangler, springer, roper, hyler, krangler, sutrer, gråter, hyler, springer, krangler osv .. ;)

Veldig skjønne når de leker fint sammen uten at det blir tårer, men jaggu er støynivået høyt da også..

Det aller værste er vel at de har dotter i ørene ;)

Synes alle rundt oss har så rolige og veloppdratte barn, og så kommer mine da.... :P

Anonym poster: f6af6f4bdfd8228a85991fe41e751321

Skrevet

Nja, mine går i bhg og på skole/aks og jeg jobber 100% så jeg kommer meg jo ut.

I dag derimot har begge vært hjemme fordi eldste var syk og yngste hostet litt, så hun kunne like god være hjemme hun også.

Nå har vi vært inne hele dagen og vært i stua alle sammen.

Tv har stått på med barnetv fra vi sto opp til de la seg, jeg har prøvd å jobbe, og de har vært flinke, men kjenner jeg gjerne kunne hatt litt voksen kontakt nå.

Det er bare dritt på tv også.

Det jeg synes er kjedelig er å være alene hele kvelden, hver kveld. Mine sover innen 1930 og jeg har da kvelden for meg selv.

Er begrenset hvor gøy det er å surfe, hvor skittent det kan bli her og hvor mye husarbeid som egentlig trengs å gjøres.

Jeg har heller ikke økonomi til å drive med store prosjekter, så da sitter jeg her da..

Vurderer å vaske en vegg nå faktisk.

Anonym poster: 6866af805c9834415a300ad50b26b4ef

Skrevet

Kan du ikke få noe avlastning? Alle trenger litt tid for seg selv.

Å være alene med små er nok travelt. Har ikke barna er far?

Anonym poster: beccacbdb5d8fedac799e2a2bef11787

Skrevet

Er ikke barna i barnehage og du på jobb?

Jeg velger å se på jobben som min "alenetid" uten barn, der har jeg kollegaer og kundekontakt, får være voksen, dyktig og bare meg. Trives veldig godt på jobb.

Så er jeg mamma på ettermiddagene, og når barna er i seng har jeg litt tid helt for meg selv.

Tid til venner, kino, cafeturer o.l. finnes det jo ikke, men det er en tid for alt. Som det er nå kan jeg invitere venner med barn på lørdagsmiddag, møte noen på lekeplassen en søndags formiddag e.l. så får jeg voksenkontakt der også.

Er sliten til tider, men det går greit. Tror du ikke dette har mye med innstilling å gjøre, kanskje du må gjøre noen grep for å trives bedre i hverdagen din?

Anonym poster: 43ed87b7acb4689751a691ec6fd718c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...