Gå til innhold

Gi tillegg på kvelden? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er 7 uker. Fra kl. 17-18 hver kveld henger hun konstant i puppen og stresser. Hender hun sovner men jeg må ikke finne på å legge henne fra meg, da våkner hun i løpet av to minutter og så er det nye 30-40 min henging i puppen som selvfølgelig går tom.

Legger meg med henne rundt 22, da fortsetter hun å mase med puppen i 1-2 timer før hun sovner og sover et par timer før hun igjen vil ha mat.

Jeg er alene med henne og storebror og får lite tid med ham uten at hun hyler og gråter etter mamma.

Vurderer å gi en flaske på kvelden for kanskje å få en roligere mer fornøyd baby og kanskje litt tid for meg selv.

Noen med erfaring som kan fortelle meg hvordan jeg burde gjøre det ?

Anonym poster: bc0e1f19afc70cacf01d4f3c401a7290

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Anonym poster: 03fa585c037922a98b4b5ac36587f48a

Skrevet

Jeg har gjort det helt fra starten og de kveldene jeg har droppa flaska har babyen vært mye mer urolig.

Ville helt klart testet det ut.

Skrevet

Det hjelpes kanskje bare litt å høre at det er helt normalt? :) Altså at babyen har veldig stort sugebehov på kvelden mens de er små. De gjør det av flere grunner tror man, det viktigste er å stimulere til melkeproduksjon, men melka er også annerledes sammensatt på kvelden. Litt mer fett og stoffer som gjør baby roligere og klar for natt.

Hvis du klarer det, så er det beste du kan gjøre å ikke stresse med det. Stress påvirker melkeproduksjonen hos mange. Klarer du ikke la være å stresse (som meg), så gi en liten skvett mme etter amming. 30-60 ml, sånn deromkring. Det berger kanskje ammingen hvis du blir veldig sliten av å ha det slik det er nå. Har du bæresjal? Kanskje hjelper det å ha henne der, som avveksling fra puppen?

Kan du få noen til å hjelpe deg på kveldene, med kveldsmat og legging av storebror? Er det tilbud fra Home start der du bor?

Skrevet

Ja gi tillegg. Jeg gjorde det da hun var så liten. Da sov hun også 4 tiner før hun våknet igjen.

Da hun ble 3 mnd gikk jeg kun over til pupp på kveld og natt. Gikk helt fint.

Så da hun ble 4 mnd begynte vi med grøt. Det resulterte i at hun våkner hver andre time på natten igjen. Vet ikke hvorfor. Nå vurderer jeg å gi tillegg i stedet for pupp igjen på kvelden.

Gullet var hun mormor forrige fredag natt og da sov hun først fra 7 til 01 og fra 01-0930. Det har aldri skjedd før, men da fikk hun også tillegg på natten.

Lykke til! Ps: vær litt ego, tenk på deg selv, du trenger å slappe av!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...