Gå til innhold

To skift i barnehagen daglig.. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har hun altså begynt å tisse seg ut daglig i barnehagen.

Hun har vært bleiefri i flere måneder, og har aldri tisseuhell i senga.

Jeg synes det har eskalert. Startet for en-to mnd siden, med et skift, og nå er det fort to skift om dagen. Vaskemaskina har begynt å sutre og mamma er gira på å høre om andre historier om barnehagetissing, og eventuelle løsninger.

Jeg har oppført meg pedagogisk korrekt og ikke kjeftet eller vært sur/irritert på ungen.

Tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er som i den andre tråden her at alle MÅ gå på do når det er bestemt. Og kommer det ikke noe da så kommer det vel gjerne senere. Kanskje en ide å sjekke det med bhgen om det er årsaken.

Anonym poster: e1e4ab7a1e15058b33473a8e6b0c7573

Skrevet

Putte henne på do til visse tider i barnehagen. For eks: 9, 11.30, 13.00, 14.30 ? Kan hjelpe hvis det er dt at hun glemmer å gå på do ør det er for sent.

Anonym poster: 32132b774dde0fc02fb441238e7ac366

Skrevet (endret)

Som om det skulle vært mitt innlegg hi..

Men uhellene skjer ikke i bhg, men hjemme.

Så jeg tegnet opp noen ruter på et ark og sa at når hun er flink og ikke tisser i trusa så blir det smilemunn i den ene ruta. Det virket her hvertfall.

Endret av kikkam
Skrevet

Vi hadde ei som tissa nye på seg i barnehagen og da fikk jeg de ansatte til å spørre henne ofte, plassere henne på do og heller si til henne at det gjør ingenting om det ikke kommer noe, men da hadde hun iallefall prøvd :) det hjalp oss iallefall. Men alle barn er jo forskjellig.

Anonym poster: e4a45fe521d00d79255560e7a9422675

Skrevet

De har vært veldig nøye med å ta jenta på do alle gangene de skal.

Det er nesten som jeg mistenker at det er med fullt overlegg.

Hun kommer løpende og nesten skryter av det når jeg kommer og henter henne;)

Men... det kan godt være det fungerer med en "flinkis-kalender" med en belønning til slutt.

Det fungerte bra på legginga som var trasig en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...