Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er ansatt i barnevernet eller er kjent med de? Lurer veldig på hvordan de jobber. Jeg har en god kamerat, han har barn med ei dame. Kjenner ikke henne personlig, men ut i fra det han har fortalt så er det snakk om diverse diagnoser, uten at jeg vet akkurat hva det dreier seg om. Denne damen har tidligere mistet omsorgen for et barn. Da kommer spørsmålet, hvorfor få beholde de to neste barna når du fra før av har mistet ett?

Anonym poster: 10189f8d9e2645203bd6c9a5745aa093

Anonym poster: 10189f8d9e2645203bd6c9a5745aa093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan ha endret seg til det bedre, men at tilbakeføring av det første barnet likevel ikke er til det beste for akkurat det barnet. Barn er ulike og har ulike behov så selv om mor har det bedre så kan det være at eldstebarnet har det best der han/hun er.

Er forresten ingen automatikk i at man mister neste barn i rekken selv om man har blitt fratatt det første barnet.

Anonym poster: c05341e07e70353f32f58f079fa6088d

Skrevet

Det kan være mange grunner til det. Kanskje samarbeider hun nå, og mottar hjelpetiltak/tilsyn? Kanskje har hun begynt med medisiner hun tregner? Kanskje situasjonen hennes har endret seg, og at hun har det bedre? kanskje bv.samler beviser?

hilsen bv.ansatt

Anonym poster: 18ba6b705d7fbf8afa946d8d6fa6bfe7

Skrevet

Det kan også handle om barnet, at mor kanskje er en fungerende omrogsperson for de andre barna, men at feks diagnoser kan gjøre at det aktuelle barnet har det bedre borte fra hjemmet.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Anonymous poster hash: bbd65...d48

Skrevet

Det kan være flere grunner. Mest sannsynlig så er det at det barnet som ble tatt ut av hjemmet ikke fikk den omsorgen og ikke fikk møtt sine behov på en god måte. De andre barna får sikkert det de trenger, det er ingen automatikk i at alle barna blir tatt ut av hjemmet eller at de neste barna blir tatt bort, for barn har ulike behov og trenger ulike ting. Foreldre kan også behandle barna sine på ulik måte.

Anonymous poster hash: b1333...a44
Skrevet

Kan svare for min sak,selvom den er litt annerledes.

Jeg ga fra meg et barn for 12 år siden fordi jeg var syk(alvorlig), men nå er jeg ikke syk lenger,og har veldig gode fremtidsutsikter så lenge jeg holder meg til det støtteapparatet mitt mener er best.

Har nå to nye barn, koblet inn BV selv,og får støtte og oppfølging.

Folk kan forandre seg. Fortid er fortid, og det er ikke alltid fortiden innhenter deg hvis du har fått rett hjelp tidsnok.

Anonymous poster hash: dc3fc...49b

Skrevet

Det er ingen automatikk i at man mister omsorgen for flere barn om man mister den for ett. Det er heller ingen automatikk i at barnevernet i det hele tatt vet om at hun har flere barn - det må komme inn bekymringsmeldinger før man eventuelt oppretter undersøkelse (barnevernet har anledning til å melde bekymring til seg selv om de i arbeidet med en sak får kjennskap til f.eks søsken det kan være grunn til å bekymre seg for).

Det kan selvfølgelig også være sak på disse barna uten at det vurderes å være grunnlag for noen omsorgsovertakelse.

Anonymous poster hash: 32cfd...2ab
Skrevet

1. diagnosen gjør at mor ikke er en god nok morgsperson for dette barnet, ikke klarer oppfølging osv, at barnet trenger mer enn hun kalrer å gi osv, mens hun klarer dette med de andre "normale" barna.

2. Det har ikke kommet inn bekymringsmeldinger fra noen for de andre barna.

3. det første barnet ble flyttet før hun fikk nye barn og er så godt "innkjørt" i det nye hjemmet at det beste for barnet er at det blir der det er selvom mor har skikket seg til det bedre. Et diagnosebarn vil ofte ikke takle påkjenningen av å bli flyttet enda en gang (selvom det er til biologiske foreldre) og få hele livet snudd opp ned med skole, behandling osv.

Anonymous poster hash: 2e3d2...212

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...