Gå til innhold

Øl som forsvinner fra 6pakkningene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og i dag så jeg jo hva som skjer på butikken...

Tar virkelig folk kanskje 4 øl istedenfor de 6 som hører sammen???

Dette syns jeg er rart, og når jeg skulle betale hadde han forran meg 10 øl. en 6pakkning og en med bare 4 i. Da hadde han altså tatt bort 2!!????

Så smålig.... hva med å bare ta TO 6pakkninger?????

Anonym poster: 5e66b8b9ddf4ad676a7c37847172ad59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, folk gjør faktisk det! Hilsen meg som jobber i butikk.

Anonym poster: ac909662c851470b599731ab2c47594f

Skrevet

Hva hvis noen har tatt ut to stk i fra sekspakningen hans? Virker veldig logisk.

Dessuten kjøper man ikke seks, om man bare skal ha to.

Skrevet

Nei, då hadde det vore for enkelt for betjeninga å rydde og for neste kunde å finne ein heil pakning.

Skrevet

Hva er problemet med det? Har selv jobba i butikk i mange år, og var aldri et problem... Hehe... Alt folk skal hisse seg opp over...

Skrevet

det er vel lov å ta tre eller fire om det er det man skal drikke? har aldri hørt om at man må ta alle 6, eller at folk har reagert på at man tar mindre enn 6.

Gjest meg mamma?
Skrevet

og i dag så jeg jo hva som skjer på butikken...

Tar virkelig folk kanskje 4 øl istedenfor de 6 som hører sammen???

Dette syns jeg er rart, og når jeg skulle betale hadde han forran meg 10 øl. en 6pakkning og en med bare 4 i. Da hadde han altså tatt bort 2!!????

Så smålig.... hva med å bare ta TO 6pakkninger?????

Men hvorfor skal jeg kjøpe 6 hvis jeg bare vil ha 2?

Løsningen på problemet er jo så enkel som at butikken må passe på at de har enkelt øl til salg, og ikke bare 6-packninger.

Skrevet

Hvis jeg skal ha bare to øl tar jeg ut to øl. Kjøper ikke en 6 pack. Det er jo stk pris på de. Ser ikke problemet jeg. Pakningene er jo laget for at du enkelt skal få ut boksen.

Anonym poster: 5afb345f99f8d942244a0e7f3b8247f5

Anonym poster: 5afb345f99f8d942244a0e7f3b8247f5

Skrevet

Jammen så ta to enkle øl da, ikke ødelegg en 6pakkning......

Skrevet

Kjære anonym... Er ikke alltid det er enkle ølbokser.... Kun 6 pakninger... Men noen må jo bare bli sinna for småting *ler*

Skrevet

Det er ofte de ikke har løse øl av alle skal, akkurat som de ofte ikke har tokilos melposer annet enn i pakker av 4. Det må man også ofte ta løs selv.

Anonym poster: 4d124fea35758908bee466d17b977595

Skrevet

Er eit poeng det enkelte påpeikar; om det ikkje er enkle øl tilgjengelig må ein jo bryte seg inn i ei sekspakning..

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Og hva er problemet?

Jeg kjøper heller ikke 6 øl om jeg bare skal ha fire.

Skrevet

Små og store verdensproblemer skal løses her inne ja... ;) MYE rart folk henger seg opp i. God helg ;)

Anonym poster: cf80e7c3390793d7d1200278e3d85ff6

Skrevet

Jammen så ta to enkle øl da, ikke ødelegg en 6pakkning......

Jammen, hva hvis de ikke har enkle da?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Herlighet, at du gidder å bry deg om det hi. Man kjøper ikke en 6pakning om man bare ønsker 4 øl! Smålig av å ikke kjøpe en hel 6 pakining? What? Hehe..huff

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Trøste og bære - alt folk skal bry seg med.

Særlig vinterstid, så drikkes det så lite øl i vårt hjem at vi absolutt ikke kjøper en 6-pack hvis vi bare trenger 4 øl. Og lete etter "løse" ølbokser gidder jeg ikke, for om de skulle finnes, så er de ikke lette å finne.

Skrevet

Man betaler per stykk, så da kan man selv bestemme hvor mange man vil kjøpe. At ølen er pakket i 6-pack er jo egentlig bare tull.

Skrevet

Da skal jeg jammen begynne å fjerne ei eller to Pepsi Max fra 4 pak da.

Skrevet

I dag lærte jeg at det faktisk er noen som orker å irritere seg over at noen tar to øl ut av en six pack. Jeg gjør ofte det, kunne ikke drømme om at det skulle irritere noen. Og for min del må du gjerne ta Pepsi max fra 4 pakken og, dersom det er tomt for enkeltflasker :)

Skrevet

Da skal jeg jammen begynne å fjerne ei eller to Pepsi Max fra 4 pak da.

Ja for det blir jo akkurat samme sak! Eh, nei!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Oh my denne slår hun med eggene som hadde gått ut på dato

Skrevet

Det er ett salgstriks og unødvendig bruk av papp. Det irriterer meg derfor motsatt vei av HI, men ikke så mye at det går ut over nattesøvnen min:)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene, så om noen alt har sagt det samme som meg, beklager jeg det :)

Saken er faktisk så enkel som at bryggeriene sender ut ølboksene i 6 pack som et salgstriks - altså for å "lure" kunden til å ta en hel 6 pack i stede for kanskje de 3 eller 4 de hadde tenkt i utgangspunktet.

Jeg har jobbet i butikk i mange år og har aldri opplevd at noen har sett på det å dele opp 6 pack som et problem...

Og til deg som vil dele opp Pepsi Max 4 pack - da er du jo bare dum siden det er billigere å kjøpe en 4 pack enn 4 enkle flasker - den typen rabatt får man ikke på ølbokser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...