Gå til innhold

1.desember/1.søndag i advent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bytter gardiner på kjøkkenet til advent, bytter dere til lilla gardiner eller julegardiner?

Hva er normalt?

Har aldri byttet gardiner før lille julaften, men vil i år bytte til advent. Gleder meg sånn til å få advent/julestemning i huset :-)

Anonym poster: dd1079f3234552422e91327210071525

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du skal pynte til advent i år, så er det vel nærliggende å tro at du pynter før 1. desember :)

Så trykket jeg før jeg var ferdig :P

Selv pynter jeg bare, ingen gardiner.. Men mener å huske at moren min skiftet til advent faktisk :)

Endret av Koala *g07*
Skrevet

Jeg skifter igrunn ikke gardiner til jul, men pynter med litt lys og andre ting for å "feire" at vi er inne i julemnd. Har faktisk adventsstjerne og stake som blir tatt frem hvert år, selv om vi igrunn ikke har noe forhold til selve advent. Førjulskos kaller jeg det ;-)

Skrevet

Eg har julefargar på kjøkenet og lilla i stova i adventstida. Her me bur no har me ikkje julegardiner, men der eg budde før pleide eg å henge opp raude julegardiner til advent.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her kommer julegardinene og lysene i vinduene samt adventstjerna opp til advent. Ellers er det lilla duker og lys etc.

Skrevet

Jeg har ikke julegardiner, men pynter til jul på kjøkkenet lørdag før første søndag i advent. Da blir det mye rødt og hvitt, ingenting i lilla. I stua pleier jeg å bruke lilla adventslys, men i år tror jeg faktisk jeg kommer til å gå for hvite kubbelys med tall på. :)

Gleder meg jeg også. Og finner jeg julegardiner jeg liker så skal jeg også ha julegardiner på kjøkkenet i år. :P

Skrevet

Om du skal pynte til advent i år, så er det vel nærliggende å tro at du pynter før 1. desember :)

Selv pynter jeg bare, ingen gardiner.. Men mener å huske at moren min skiftet til advent faktisk :)

Men 1. advent er da 2. desember i år??

Anonym poster: 74bc9ca09e06b2f2f78a6b316527f839

Skrevet

Men 1. advent er da 2. desember i år??

Anonym poster: 74bc9ca09e06b2f2f78a6b316527f839

Ja men ungene mine åpner kalenderen sin 1. ;) Derfor er det koselig å ha det pynta til 1. ;)

Skrevet

Jeg pynter til 1. advent eller 1. desember alt etter hva som kommer først.

Gidder ikke henge opp lilla gardiner først for så å henge opp røde nærmere jul, så de røde kommer opp med det samme. I stua er det pyntet til advent til julepynten kommer fram noen dager før julaften. Så de siste dagene er det rødt og lilla litt om hverandre, men det er ikke noen krise for min del.

Anonym poster: 50e9c5390eecca4f9606ba8077ae2b82

Skrevet

Da skal jeg se hva jeg finner av julegardiner til da, har aldri pyntet eller noe til advent tidligere, men etter at vi kjøpte oss hus i høst, så gleder jeg meg så utrolig mye til det, har vel noe med trivsel å gjøre :-)

Blir lilla duker og lys på stua da :-)

Hi.

Anonym poster: dd1079f3234552422e91327210071525

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...