Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Jeg møtte en mann for 5 år siden som jeg giftet meg med. Og som jeg elsker så utrolig høyt at det gjør vondt innimellom. Jeg flyttet ned til hans hjemland ( egypt) fordi at pga min økonomiske situasjon kan han ikke få familieinnvandringsvisum. Saken er den at jeg har drømt hele mitt liv om en utdanning. Men har satt den på vent pga ekteskapet mitt. Men jeg har utrolig lyst å gjennomføre. Vet jo at etter jeg er ferdig ( snakk om 5 år)7 vil han kunne få dette visumet. MEN, da må jeg flytte tilbake til Norge for å gå på skolen og ta denne utdanningen. Uten han. Jeg vil ha minimalt med ferietid osv. Så vi vil i prakisi nesten aldri se hverandre. Hva gjør jeg? Drar å tar sjansen på at vi klarer det ? Gjør det slutt og skiller meg ? Lever slik som nå ? Det er utrolig vanskelig. Fordi jeg elsker virkelig denne mannen. Hadde han bodd i sverige , danmark osv osv. Så hadde det vært noe annet. Men her blir det fryktelig vanskelig å skulle få seg jobb pga språk og mangel på jobber. Anonym poster: c4e322759c5d241971df4a51609e85d0
marsgutt 2013 Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 ville gjort et forsøk. Han kan jo komme og være i Norge på besøk over lengre tid og du kan jo reise ned ditt. Du vet ikke hvordan det går før du har prøvd. Og du er den eneste som kan vite om forholde deres er sterkt nok til og takle det.
happiness4life Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 UDI har senket kravet når det kommer til økonomi, de gjorde det i september tror jeg. De skjønte etterhvert at det ble vanskelig for mange. Hvis du flytter hjem og finner deg en jobb så kan dere prøve å søke. De vil da se at du har bodd i utlandet, og det hjelper også på. Det var det jeg fikk vite på politistasjonen her hvertfall
little old lady hoo Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Hvilken utdanning er det snakk om?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 Jeg vil anbefale det å melde deg inn i gruppen: kampen mot UDI, på Facebook. Der kan du få mange tips til hva som er lurest å gjøre. Jeg vet det er mange som har flyttet til Sverige, da får mannen komme på 1-2 mnd. Men i Norge derimot bruker de flere år, så hvis det er mulighet for deg å studere i Sverige ville jeg hørt med de i den gruppen om dette er mulig. Anonym poster: d2f8225dfa3f70ff2454bb4de385d46f
håpefull<3 Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Hvis du ønsker å flytte til Norge, så gjør det i håp om at forholdet holder. Ikke ta sorgene på forskudd og skill deg før du har prøvd. Du sier du elsker han, da hadde jeg ikke skilt meg pga dette. Han kan vel besøke deg? og omvendt? Lite er bedre enn ingen ting uansett, så lenge dere ser hverandre innimellom. Lykke til !!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Litt vanskelig å besøke meg i norge på økonomi. :-/. Anonym poster: c4e322759c5d241971df4a51609e85d0
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Sykepleier Forresten :-) Anonym poster: c4e322759c5d241971df4a51609e85d0
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Mannen min er også fra egypt men vi bor her, vi hurderer flytte til sharm el sheikh er jo skoler og nesten bare europeere som bor der. Kjenner mange norske der. De tjener greit. Du kan gå skole der og, 5 år er lenge. Dere har ikke barn? Hvor gammel er du? Jeg er 32 så 5år hadde vært lene for min del Anonym poster: c54e49b4cfc322511a657d7e540c01a8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 Søk jobb på south sinai hospital i sharm el dheikh de tjener bra og trenger folk Anonym poster: c54e49b4cfc322511a657d7e540c01a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå