Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Er dere konsekvent på at 1 åringen ikke skal kaste på ting? Tenker på å kaste på lekene hele tiden. Hva gjør dere eventuelt visst han bare forsetter å kaste etter du har sagt nei 1000 ganger? Eller venter dere til de blir litt større med å lære de av med å kaste ting? Meg og samboeren er uenige her. Kaster småen gjentatte ganger på leken så tar jeg den vekk for en stund,men samboeren mener han er så liten enda at jeg er altfor streng med han. Så nå lurer jeg på hva dere andre gjør? Anonym poster: 601dfcf4eabf267e75f7401c5ef47ab5
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Unger er veldig forskjellige da. Storesøster her har vel aldri kastet en leke, hun begynte å rydde ting på plass allerede da hun var ett år (bærte tøfler ut i gangen, la sofaputene i sofaen osv). Lillebror er hennes rake motsetning; her kastes innimellom leker utover gulvet. Han får IKKE lov til å kaste PÅ noen, men om han f eks leker med å kaste alle legoklossene ut av boksen sin for så å leke med å kaste alle tilbake igjen så bryr vi oss ikke om det. Han er VELDIG sta og bestemt og godt inne i halvannetårstrassen så det er måte på hvor mye vi vil krige med ungen vår. Men han får ikke kaste ting som kan gå i stykker, og som sagt heller ikke kaste på noen. Men i likhet med deg ender vi opp med å si nei tusen ganger og heller legge vekk leken.. Skulle ofte ønske han var mer lik storesøsteren der ja Anonym poster: a9eed62d8ff394b4551342ae02ad607a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Har inntrykk av at gutter generelt er litt sånn at alt skal kastes på. Å vil allerede begynne han å lære at det er ikke lov å kaste på leker. Det er jo bare hans egne leker han kaster på så de kan sikkert ikke bli ødelagt,men veldig unødvendig uansett å kaste på de. Itellegg blir det unødvendig mye bråk når han hele tiden skal kaste på leketelefoner osv. Anonym poster: 601dfcf4eabf267e75f7401c5ef47ab5
<3 2G <3 Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Kaster han leker PÅ leker eller kaster han alle lekene sine? Er sikkert vrang som spør, men lurer faktisk. Unger lager lyd og kaster ting. Men så lenge det ikke er PÅ folk eller ting som blir ødelagt ser jeg ikke problemet helt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Neida han kaster de ikke på noen men er likevel greit å avvenne han med uvaner som å kaste på leker. Når begynner dere å venne de av med sånne uvaner da? Anonym poster: 601dfcf4eabf267e75f7401c5ef47ab5
magpie Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Gutten vårres er også veldig glad i å kaste leka, men han kaster heller ikke på folk. Vi tenker at det ikke er så farlig siden det er tydelig at han synes selve bevegelsen og det å se lekan fyke av gårde er så artig. Han får heller ikke lov å kaste ting som kan bli knust eller er veldig tunge. I tillegg pleier vi å kaste lekan tilbake til lekekassen til slutt Det vi prøver å begrense derimot er at han kaster leker i frustrasjon. Han eier ikke tålmodighet og blir veldig fort sint hvis han ikke får til noe. Da spør vi han om han trenger hjelp og forklarer at han kan spørre istedenfor å kaste. Virker som om at det funker litt..noen ganger iallefall Han er 19 mnd
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Ikke for å være slem men måten du skriver på gjorde også meg usikker på hva problemet egentlig var. Å kaste leker rundt er vel mer korrekt å si enn å si at han kaster på leker? Ellers så er jeg enig i at det er vanlig for barn i den alderen og kaste leker ut av esken, ut av lekegrenda osv. Vår gutt gjør det samme. Dette synes vi er helt ok så lenge det ikke er ting som kan gå i stykker. Anonym poster: 9b999450f651fe282e2a0176a171fd63
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Det er ikke bare å "venne de av med" sånne uvaner i den alderen altså... Det henger mye sammen med personlighet. Jeg har et barn som aldri har kastet noe som helst i hele sitt liv og som i grunn er ganske rolig av natur. Så har jeg liten propell som har lopper i blodet og pleide gjøre sånn i ren refleks uten å tenke seg om. Han kastet aldri på folk, og vi hadde uansett fjernet alle dyrebare ting som ikke skulle gå i stykker. Vi forsøkte selvsagt å vise at vi ikke ville han skulle kaste ting, men mitt beste råd er å smøre deg med tålmodighet. Anonym poster: 216ca3bd2771374575883ecafd8e8b29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå