Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Som ikke er megasyke skal holde barna hjemme i mellomjula!!! Sikker superkos og slappe av og være for seg selv. Men tenk litt på de som jobber i barnehagen også da. De fortjener også fri! Blir dere ikke flaue når dere leverer barna i jula og så vet de ansatte at du bare skal kose deg hjemme. Hadde ikke klart det jeg:) Anonym poster: 7a72605de8cd15179475ada25dc03c9f
Gjest Ingen skal få! Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Ærlig talt!!!! Det er jobben deres! Nå skal ikke jeg 'være hjemme og kose meg' - feirer ikke jul. Romjula er vanlige dager det skjønner du.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Bhgansatte har ferie sånn som alle andre.
Februargullet2013 Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Min sønn,skal ikke i barnehager på helligedager . Synes det er hyggelig og ha de hjemme da, han blir ikke født før Februar neste år,men vet alt hva jeg skal gjøre ang barnehagen,når den tida kommer
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 Her er barnehagen alltid stengt i romjula, så vi slipper den problemstillingen.. Men jeg er uansett hjemme i jula (eller, har ihvertfall vært de siste årene) og da er vi uansett på familiebesøk o.l, og da er jo barna med
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Som ikke er megasyke skal holde barna hjemme i mellomjula!!! Sikker superkos og slappe av og være for seg selv. Men tenk litt på de som jobber i barnehagen også da. De fortjener også fri! Blir dere ikke flaue når dere leverer barna i jula og så vet de ansatte at du bare skal kose deg hjemme. Hadde ikke klart det jeg:) Anonym poster: 7a72605de8cd15179475ada25dc03c9f De fleste har vel lyst til å være hjemme å kose seg med barna sine i jula Hva er vitsen med å få barn om man ikke har lyst til det...? Regner med at de som sender barna sine i banrehagen i romjula har en god grunn til det. Og barnehagen er et fint sted å være i romjula for de som har behov. Min favorittuke på jobb, faktsk. Rolig, masse kos og tid og hygge Men ja, for all del; kos dere hjemme med barna om dere har mulighet. Barna trenger litt ferie også
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Selvsagt. Har da ikke ungene i barnehage og sfo når jeg er hjemme. Jula er hellig jeg skal jobbe da, men mannen skal ha hjemmekontor, med ungane
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 I vår kommune er heldigvis barnehagen og sfo stengt i romjula Noen ganger trenger faktisk folk at det ER stengt, for å velge å være sammen med barna sine. Anonym poster: 2ed56cc9cfb4a2c5ca848228c253063e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Nei, jeg blir ikke flau over å sende barna i barnehagen i romjulen. Det er et tilbud jeg har betalt for. Å si at det er dårlig gjort mot de ansatte er like dumt som å si at du ikke skal gå i butikken eller kjøre tog i romjulen. Der er det også ansatte som sikkert gjerne skulle hatt fri. Anonym poster: a5f40c810b1340d8f08ce3caa97ba191
LuksusLiv Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Jeg blander meg ikke bort i hva andre gjør, men for meg har det alltid vært utenkelig å ha barna i barnehage eller på SFO i jula hvis vi selv har fri. Når jeg tenker meg om så har vi vel aldri gjort det, har heller fått besteforeldrene til å passe barna hvis vi selv har jobbet. Ungene fortjener julefri de også. Lange, late morninger med god frokost, julebarnetv og pysj til langt ut på dagen. Gleder meg til jul!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 Er det egentlig noen som gjør det da? Er hjemme og koser seg i jula men sender barna i barnehagen? Aldri hørt om. Bare i klaging her. De som sender barna i barnehagen jobber vell selv. Desverre holder ikke folk seg friske og tenker på feks alle sykepleierene som MÅ på jobb. Og folk tenner lys og hus brenner ned så brannfolk må også på jobb. For ikke å snakke om de som jobber med dagligvarer. Folk må liksom handle, selv om de kunne hamstret før. Ingen som tenker på dissa stakkarsane! Det er IKKE synd på barnehageansatte som må jobbe i romjulen. De jobber ingen røde dager, og DET er det mange som gjør. Anonym poster: dc5882ff7100cabdada28a141befba74
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #12 Skrevet 16. november 2012 Bhgansatte har ferie sånn som alle andre. Ja da, det har vi. Men vi kan ikke ta ferie når som helst. i tar ferie når vi vet at det kommer færre barn. F.eks. i romjula
Jenny251210 Skrevet 16. november 2012 #13 Skrevet 16. november 2012 snartmamma2013: Barnehager har ikke oppe på helligdager, så den problemstillingen slipper du uansett.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #14 Skrevet 16. november 2012 Er det egentlig noen som gjør det da? Er hjemme og koser seg i jula men sender barna i barnehagen? Aldri hørt om. Bare i klaging her. De som sender barna i barnehagen jobber vell selv. Desverre holder ikke folk seg friske og tenker på feks alle sykepleierene som MÅ på jobb. Og folk tenner lys og hus brenner ned så brannfolk må også på jobb. For ikke å snakke om de som jobber med dagligvarer. Folk må liksom handle, selv om de kunne hamstret før. Ingen som tenker på dissa stakkarsane! Det er IKKE synd på barnehageansatte som må jobbe i romjulen. De jobber ingen røde dager, og DET er det mange som gjør. Anonym poster: dc5882ff7100cabdada28a141befba74 Det har jeg hørt om. Mange, mange som sender barna i barnehagen når de selv har fri. Det er nok mer vanlig enn du vil like å tro. Anonym poster: 2ed56cc9cfb4a2c5ca848228c253063e
Februargullet2013 Skrevet 16. november 2012 #15 Skrevet 16. november 2012 Jenny : Ja vet,det skrev vel litt feil,mente at jeg vil holde ungen hjemme alle dager i jula,Påsken og sånne ting
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 16. november 2012 #16 Skrevet 16. november 2012 Barnehagen ungene mine går i er alltid stengt i romjulen:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #17 Skrevet 16. november 2012 Er det egentlig noen som gjør det da? Er hjemme og koser seg i jula men sender barna i barnehagen? Aldri hørt om. Bare i klaging her. De som sender barna i barnehagen jobber vell selv. Desverre holder ikke folk seg friske og tenker på feks alle sykepleierene som MÅ på jobb. Og folk tenner lys og hus brenner ned så brannfolk må også på jobb. For ikke å snakke om de som jobber med dagligvarer. Folk må liksom handle, selv om de kunne hamstret før. Ingen som tenker på dissa stakkarsane! Det er IKKE synd på barnehageansatte som må jobbe i romjulen. De jobber ingen røde dager, og DET er det mange som gjør. Anonym poster: dc5882ff7100cabdada28a141befba74 Det har jeg hørt om. Mange, mange som sender barna i barnehagen når de selv har fri. Det er nok mer vanlig enn du vil like å tro. Anonym poster: 2ed56cc9cfb4a2c5ca848228c253063e Javell. I romjula? Mange, mange? Og du vet at foreldrene sitter hjemme og koser seg fordi? Du har hørt det? Av foreldrene selv eller av bedrevitende? Anonym poster: dc5882ff7100cabdada28a141befba74
Jenny251210 Skrevet 16. november 2012 #18 Skrevet 16. november 2012 Barnehagen til datteren min er oppe 27/28 desember, men hun skal ha fri.
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #19 Skrevet 16. november 2012 Til dere med stengte barnehager: Går dere i kommunal barnehage har dere rett på annet tilbud, i en annen barnehage, de dagene som ikke er helligdager. Ingen kan tvinge dere til å ta fri. Dette gjelder også sommer, påske og andre ferier. I private barnehager kan de stenge uten å gi andre tilbud. Bare en opplysning
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #20 Skrevet 16. november 2012 Min sønn,skal ikke i barnehager på helligedager . Synes det er hyggelig og ha de hjemme da, han blir ikke født før Februar neste år,men vet alt hva jeg skal gjøre ang barnehagen,når den tida kommer Barnehagen har stengt på helligdager. Anonym poster: 78e105d530b04cb3bb043f0ed479f22b
Gjest Ingen skal få! Skrevet 16. november 2012 #21 Skrevet 16. november 2012 Bhgansatte har ferie sånn som alle andre. Ja da, det har vi. Men vi kan ikke ta ferie når som helst. i tar ferie når vi vet at det kommer færre barn. F.eks. i romjula Jeg jobber innen helse. Jeg har ikke luksusen av færre pasienter i romjula. Kan ikke bare ta meg fri. Betaler for bhg og sender uten skam når det måtte være!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #22 Skrevet 16. november 2012 Er det egentlig noen som gjør det da? Er hjemme og koser seg i jula men sender barna i barnehagen? Aldri hørt om. Bare i klaging her. De som sender barna i barnehagen jobber vell selv. Desverre holder ikke folk seg friske og tenker på feks alle sykepleierene som MÅ på jobb. Og folk tenner lys og hus brenner ned så brannfolk må også på jobb. For ikke å snakke om de som jobber med dagligvarer. Folk må liksom handle, selv om de kunne hamstret før. Ingen som tenker på dissa stakkarsane! Det er IKKE synd på barnehageansatte som må jobbe i romjulen. De jobber ingen røde dager, og DET er det mange som gjør. Anonym poster: dc5882ff7100cabdada28a141befba74 Det har jeg hørt om. Mange, mange som sender barna i barnehagen når de selv har fri. Det er nok mer vanlig enn du vil like å tro. Anonym poster: 2ed56cc9cfb4a2c5ca848228c253063e Javell. I romjula? Mange, mange? Og du vet at foreldrene sitter hjemme og koser seg fordi? Du har hørt det? Av foreldrene selv eller av bedrevitende? Anonym poster: dc5882ff7100cabdada28a141befba74 Foreldre sier det selv. "Sååå godt å få levert barnet mens vi skal dit og dit". Er faktisk MANGE som synes det er HELT normalt, og har den mentaliteten at hvis de har betalt for plassen, så skal den BRUKES. Anonym poster: 2ed56cc9cfb4a2c5ca848228c253063e
Gjest Ingen skal få! Skrevet 16. november 2012 #23 Skrevet 16. november 2012 Er det egentlig noen som gjør det da? Er hjemme og koser seg i jula men sender barna i barnehagen? Aldri hørt om. Bare i klaging her. De som sender barna i barnehagen jobber vell selv. Desverre holder ikke folk seg friske og tenker på feks alle sykepleierene som MÅ på jobb. Og folk tenner lys og hus brenner ned så brannfolk må også på jobb. For ikke å snakke om de som jobber med dagligvarer. Folk må liksom handle, selv om de kunne hamstret før. Ingen som tenker på dissa stakkarsane! Det er IKKE synd på barnehageansatte som må jobbe i romjulen. De jobber ingen røde dager, og DET er det mange som gjør. Anonym poster: dc5882ff7100cabdada28a141befba74 Det har jeg hørt om. Mange, mange som sender barna i barnehagen når de selv har fri. Det er nok mer vanlig enn du vil like å tro. Anonym poster: 2ed56cc9cfb4a2c5ca848228c253063e Kan det hende de har mange barn, lite hjelp etc? Da er det greit å sende barna syns jeg så man får overskudd. Syns ikke vi skal dømme
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #24 Skrevet 16. november 2012 Bhgansatte har ferie sånn som alle andre. Ja da, det har vi. Men vi kan ikke ta ferie når som helst. i tar ferie når vi vet at det kommer færre barn. F.eks. i romjula Jeg jobber innen helse. Jeg har ikke luksusen av færre pasienter i romjula. Kan ikke bare ta meg fri. Betaler for bhg og sender uten skam når det måtte være! Men, ser du ikke forskjellen på at mennesker ikke kan velge det å være syk, men man kan VELGE om man vil være sammen med barnet sitt..? (hvis man har fri, såklart). De to tingene kan ikke sammenliknes i det hele tatt, mener nå jeg. Anonym poster: 2ed56cc9cfb4a2c5ca848228c253063e
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #25 Skrevet 16. november 2012 Bhgansatte har ferie sånn som alle andre. Ja da, det har vi. Men vi kan ikke ta ferie når som helst. i tar ferie når vi vet at det kommer færre barn. F.eks. i romjula Jeg jobber innen helse. Jeg har ikke luksusen av færre pasienter i romjula. Kan ikke bare ta meg fri. Betaler for bhg og sender uten skam når det måtte være! Send i vei, barna er alltid velkommne Er du like sur mot de ansatte i barnehagen, som gir barnet ditt omsorg og kjærlighet hele dagen, som du er her inne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå