Lønnesirup90 Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Vi har en egenkapital på ca 400 000 og inntekt på til sammen ca 30 000 i mnd, men likevel får vi ikke lån ! Vi eier leilighet men vil flytte til hus, i fjor jobbet jeg ikke i det hele tatt pga div ting... Derfor de ga avslag, men det er jo nå de må sjekke !! Tips til banker som er litt mer ok er DnB ? Eller hva vi hva kan gjøre ? Help !!
Poteta Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Prøv fokus bank eller danske bank som det heter nå, eller aller best er å ta en runde til flere forskjellige banker har dere mye smålån i tillegg? Studielån, billån etc? Kan jo være derfor... Evt hvor mye er leiligheten deres verd? Få en verdivurdering av boligen, og vær på en måte veldig godt forberedt. Vis at dere har god oversikt over økonomi osv. Hvilken prisklasse ligger evt nytt hus på? 15% egenkapital, og lånet skal helst ikke overstige 3x brutto inntekt fra dere begge... Lykke til
Lønnesirup90 Skrevet 16. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2012 Vi har kun lån på denne leiligheten og den hadde vi en takst dame på i går og verdien er på 1,2 mil den nye vi så på kosta 1,5:) skal sjekke litt mer jeg, takk for svar !!
♥marita&jentene♥ Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Dere kan jo snakke med banken en gang til, eventuelt be om og få en annen saksbehandler.. For når dere har så mye egenkapital og en lønn på ca.30.000 så skulle ikke det vere noe problem med lån, kommer selvsagt litt ann på hvor stort det er det lånet dere ber om, for med 30 000 inn i mnd så er jo det begrenset hvor stort beløp dere klarer å betjene i mnd. Og grunnen til at de så på fjoråret er vel fordi det er fjoråret de har likning fra.. var slik det fungerte med oss i alle fall, men går jo ann å be om samtale med behandler og å kanskje fortelle hvordan situasjonen har vært om dere ikke har fortalt det allerede.. Lykke til
forevermamma Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 30.000 pr mnd tilsammen er jo ikke spesielt høy inntekt. Vi har vel bortimot det dobbelte, og allikevel har vi problemer med å få nok lån til å kjøpe hus (vi har hus, men ønsker å flytte til en annen kommune og må da betale mer enn det vi gjør i dag). Dere kan jo prøve Husbanklån? Det fikk jeg da jeg var single.. Da var jeg i Sparebank 1, fikk god hjelp der.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Dere kan prøve Scandiabanken, der får dere svar kjapt over nettet, uten at dere trenger å sende inn lånesøknaden.
Lønnesirup90 Skrevet 16. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2012 Takk for svar ! Søkte om 1 mil, men skal høre me de andre bankene
Mini&Meg Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 1 mill bør dere jo klare, men det kommer jo litt an på hva dere har fra før og evt anmerkninger osv. Vi har 2,7 og tjener litt over dobbelt så mye som dere, har ingen problemer med å betjene lånet og alt som følger med hus ( forsikringer, kommunale avgifter osv)
Lønnesirup90 Skrevet 17. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2012 Grunnen til lav inntekt er fordi mannen må være sykemeldt til de helvetes sykehusa finner ut hva som er galt me skulderen hans !! Å vi har ingen anmerkninger og vi betaler alt og har aldri problemer me å overleve en mnd på 30000.... Men nå er det huset vi så på solgt så bedre lukke neste gang...
Rediken Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 Vi har samme inntekt som dere (jeg er student), og fikk låne 3 mill til å bygge hus, viss vi bygde med en sekundær leilighet, hos sparebanken møre. Vi har "bare" 300.000 i egenkapital.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå