Gå til innhold

Hvem er urimelig? (Parforhold)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min driver eget firma. Han har en del ansatte deriblant noen gode kamerater og broren sin. Han er sin egen sjef.

Vi har fått 3 barn svært tett (jeg blir lett gravid og siste er ikke planlagt). Siden det kreves mye innsats i firmaet har vi valgt jeg skal være hjemme noen år før jeg går ut i jobb igjen. Så min mann har kun tatt fri den dagen jeg føder omtrent. Han har aldri hatt permisjon eller sykt barn dag.

Jeg hadde ennå 1-åring og 2,5 åring hjemme på fulltid når siste baby kom. Nå har jeg kun siste gutten hjemme. Jeg tar husarbeid, handling og all matlaging på meg. Min mann trår til med å rydde av middagen, og smører niste til barna. Og vi tar kveldsstellet på barna sammen.Ellers tar han av og til en støvsuging eller ut av oppvaskemaskinen. Ellers ingenting.

Til dilemmaet.. Jeg har utrolig lite fritid på kvelder uten om huset. Min mann derimot har minst to helgeturer i året med jobben og kanskje 4-5 kvelder han er ute på restaurant eller show og koser seg med jobben.

Jeg har sagt at når han får det kan jeg og få litt fri i blant. Om han tar to helgeturer så kan jeg ta en for eks.

Da blir han skit sur og sier at dette er jobb!! At dette gjør han av plikt. Hallo? Hva er jobb med å reise på fint hotell i London, spise ute med kollegaer som er venner?

Vel, han mener nå at enten skal jeg bruke disse turene på han der vi ordner barnevakt eller så skal han da i tillegg reise på tur med sine utvalgte venner om jeg drar med mine venner. I tillegg til firmaturene.

Jeg synes han er urimelig.

Anonym poster: c1ded8fd91d410e9bb03b19b16b11afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg,han er urimlig. han bør unne deg noen fri kvelder med venninner og en tur i året i alle fall. Håper det order seg, og han kan godt hjelpe til mer hjemme også,ikke så lett med 3 tette

Skrevet

Du gir vel egentlig svaret selv, han er urimelig, ingen tvil om det!

Anonym poster: 8091e4ecde757892b16eac1138ef08fb

Skrevet

Siden når ble han sjefen d i n ??

Jeg kan ikke forestille meg at mannen min hadde gjort det mot meg. Nektet meg å dra på tur med venninner... Syns det høres rart ut.

Skrevet

Jeg synes det er barnslig av ham at sånt må være likt. Hvorfor kan han ikke unne deg en tur uten innvendinger? Er det som er urimelig. Ellers var jo forslaget hans om at dere tar en tur sammen veldig fint, dere trenger jo det også! Men det trenger ikke å frata deg muligheten til en venninnetur innimellom heller...

så ja... han er urimelig!

Skrevet

Jeg er litt mer enig med din mann, men unødvendig å bli sur. Jeg syns ikke reise alene på tur er en selvfølge når man er i et forhold. Men at du burde komme deg litt ut på kveldene burde han anstrenge seg litt for.

Skrevet

Klart du skal ut, og han har overhodet ikke noe med hvor, hva eller med hvem.

Skrevet

Han er urimelig og dere har nok ikke tenkt så langt når dere har gittt ham "fri" til å bygge opp sin bedrift og det forventes at du skal gjøre resten...

Og til deg som sier at man ikke skal ha tid alene når man er i forhold...hallo? Personlig hadde jeg blitt psykisk syk hvis jeg ikke kunnet hatt en kveld eller to i måneden der jeg gikk en tur med en venninne eller drakk et glass vin på cafè. Hvis mannen er mye borte på kveldstid i tillegg til helger og de har tre små barn... phuh... jeg hadde vært et vrak (men så er jeg et dårlig husmorevne da ;-))

Dere må rydde litt tid til alenetid for deg og kanskje i tillegg planlegge litt partid, men ikke la deg skvise til å ikke kunne få en helg i året til en venninnetur!!

Skrevet

Jeg er enig i at det er han som er urimelig!

Selv om han kaller det jobb så er det ikke til å komme seg unna at han "har fri" fra hverdagens mas og kjas for å kose seg på tur. For meg hadde det ikke spilt noen rolle om jeg var på spahotell, konferanser eller hyttetur så lenge jeg fikk et par dager for meg selv ;)

Syns det er latterlig at han skal holde regnskap på fritiden din når du for én gangs skyld har fritid.

Men bare en tilleggsspørsmål:

Med så små barn og så tett imellom, du har vel de to eldste i barnehage? Hvis ikke, desto MER kunne du trengt en jentetur snart :)

Anonym poster: 941f0f21c76eb71e255be24908b4e32f

Skrevet

Og jeg må bare si at mannen sin jobb (og min i utgangspunktet også, men jeg har kuttet ned enormt fordi JEG ønsker å være mest mulig med barna) også er "grenseløs". Han kan jobbe alltid og det er aldri snakk om "Fritid", men har man familie så kan ikke alt gå på den ene partens primisser, selv når det gjelder jobb.

Jobben må begrenses noe, slik at begge i et parforhold overlever.

Skrevet

Mulig jeg leste feil, men har dere barnevakt når han er på helgeturer?

Da er jeg enig med din mann at du kan reise bort da. Enten med han kanskje eller med venninner. Om han jobber 4 kvelder i uken så forstår jeg at han vil tilbringe tid med familien når han har frikvelder. Kan dere ikke inngå etg slags kompromiss? At du får en frikveld i uken enten med barnevakt og kanskje en vaskehjelp.

Skrevet

Dette vet du vel svaret på selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...