Gå til innhold

vektoppgang?


snipp&snapp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uke 25, og trodde jeg hadde gått opp masse. men når jeg veier meg hos legen eller jordmor så står vekta stille. så ingen vektoppgang så langt..

 

me hadde da vertfall 10kg mer en hva jeg burde før jeg ble gravid, og spiser helt normalt. Så hverken legen eller jordmor er noe bekymret..

 

og så er det jo enda 15 uker igjen til å legge på seg. så det blir vel noen kg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 23 og har gått opp 9 kg... mye på grunn av plager i graviditeten som har gjort at jeg må holde meg i ro, og da er det dessverre lett å spise for å ha noe å finne på.. håper siste plagen gir seg snart så jeg kan ut og gå tur igjen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 25 og opp 9kg! Men jeg var megadårlig i begynnelsen, gikk ned i vekt og hadde ikke akkurat noe å gå på før jeg ble gravid, så kroppen hamstrer kg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 23 og nesten tilbake til samme vekt som før graviditeten, gikk endel ned i starten :-/ slank i utgangspunktet så jeg ble sett og slett tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit tror jeg har lagt på meg 1 kg på en uke, er det mulig da. Ser lengre opp her at på 22+ 4 dager er jeg opp 4 kg. Var på vekta i dag 23 + 4 å har nå gått opp 5 kg. Ja ja har jo fått veldig mye mage bare de siste ukene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 24+2 og har gått opp rett over 3 kg! Og alle 3 kg har kommet i løpet av de siste 4 ukene tror jeg, så satser på jeg er i en vekstfase nå, for det kan jo ikka akkurat fortsette i samme farten frem til mål heller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk litt sjokk her om dagen, for nå har jeg gått opp syv kilo! Og vektoppgangen har gått skikkelig tregt, så nå har det vært et skikkelig hopp! ;) Men jeg ligger godt i rute tror jeg. Er 26+2 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. 25+2 nå og gått opp 6 kilo..

det vil si 1 kilo siden sist jeg skrev for 3 uker siden.. vet ikke om det er mye el lite :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp masse de siste ukene, på to uker har jeg gått opp 3 kg! Så her burde jeg passe litt mer på hva jeg putter i munnen.. Så nå når jeg er 27+5 har jeg gått opp 8 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. 25+2 nå og gått opp 6 kilo..

det vil si 1 kilo siden sist jeg skrev for 3 uker siden.. vet ikke om det er mye el lite :S

 

Om det er lite eller mye med seks kilo, eller lite eller mye å gå opp en kilo på tre uker?

 

Seks kilo er en ideell vektoppgang, synes jeg. Og en kilo på tre uker er ingenting! Jeg har jo bare gått opp fire (gikk ned fem først da), og er 27+5, og legen ergret seg smålig over det på kontrollen igår. Han mente jeg burde gått mer opp!

Men jeg skal si at de fire kiloene jeg gikk opp, de kom i løpet av 5 uker! Nesten en kilo i uka, det! Det har stanset opp nå da, og har ligget jevnt de to siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente om det var mye med en kilo på tre uker :)

 

la på meg 12-13kilo totalt sist svangerskap og ser ut som det kanskje blir liggende rundt der nå også, om det det ikke kommer 10 kilo klaskende på slutten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+1 og har nå gått opp 4 kg.

Jeg har dessverre et anstrengt forhold til vekt, og litt forskrudde meninger om hva som er trivselsvekta mi. To kg til så bikker jeg 70 kg,og jeg gruer meg veldig til det. Samtidig elsker jeg den stramme, runde magen min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er 27+ 4. Gått opp 4,5 kg. Har veldig lite matlyst, men går en del i brus og søtsaker istedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+0 og her har ikke vekta endret seg i det hele tatt under graviditeten, verken opp eller ned. Men både jeg og lillegullet får i oss det vi trenger. Jeg har spist bra gjennom hele graviditeten og vesla er til og med litt over normalvekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker og opp 3,5 kilo her. Har også et veldig anstrengt forhold til vekt og har nektet å vite hva jeg veier på kontrollene. Har kun villet vite endring - for den kan jeg liksom tolerere da den liksom bare skyldes baby. Er i kategorien overvektig, det vet jeg, men har ikke lyst til å ha fokus på vekt i graviditeten. Vil heller glede meg over babyen og være glad ;) alt ser fint ut på ul så jeg tror ikke jeg utsetter oss for noen som helst slags fare ved at jeg ikke har lagt på meg noe særlig - heller tvert imot. Men det er vanskelig for oss å se vekta gå opp når man i lang tid har fokusert på det motsatte. Heldigvis er det for en god sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...