Gå til innhold

Hvorfor bryr vi oss med hva alle andre mener om oss?

Anbefalte innlegg

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Jo fordi i Norge så dømmer vi hverandre i øst og vest. Også sitter vi på disse høye hestene våre og tror at vi aldri skal falle ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er merkelig det der. Tror VELDIG mange mennesker i norge hadde levd HELT andre liv, hvis man faktisk tenkte mer på hva man selv ville, isteden for å tenke på hva naboen, vennene, familien osv. synes vi bør gjøre..

Jeg prøver å ta meg selv i nakken ofte, og tenke at det er MITT liv, og at det er vel helt totalt likegyldig om andre synes man er "rar" fordi man mener, synes eller vil noe annet enn det alle andre gjør.

Har også sett så utrolig mange mennesker sitte på de høye hestene sine, og mange av de har falt ned.. Og når man i årevis har dømt andre, så er det ikke så mye sympati å få heller.. Rart det der.

Man kommer langt med litt empati og medmenneskelighet.

Anonym poster: 64b09d7e54b8f007f0abd0355b0e2c5c

Skrevet

Bryr meg fint lite så lenge folk ikke går rundt og sprer usannheter som er direkte skadelig for meg og mine. (Såvidt jeg vet, gjør ingen det.) Hva andre sitter og mener i sin egen sofa, er ikke så nøye. Jeg mener sikkert noe om dem også, uten at det trenger bety noe. ;)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Ja det tror jeg du har helt rett i! Men det må jo være så slitsomt å ha det slik.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Tja, jeg syns ikke det er så ille at andre tenker sitt om meg og jeg tar det heller ikke ille opp dersom noen sier noe til meg for hvordan kan jeg ellers kanskje forbedre meg eller reflektere over meg selv, ting jeg gjør og hvordan jeg er i forhold til andre.

Jeg lever ikke i min egen lille boble ;)

Skrevet

Vi bryr oss om hva andre mener om oss fordi vi er sossiale vesner som fungerer best i en gruppe. Som enkeltindivider er mennesker svake, men ved å arbeide sammen kan vi utrette utrolig mye. Evnen til å tilpass seg til en gruppe er grunnleggende for å overleve og lykkes.

Jeg kjenner ikke til noen kulturer der ikke sossial anerkjennelse er viktig. Det eneste som varierer er hva som gir den annerkjennelsen.

Anonym poster: e4fdf04def08f8acd1b51023586f5269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...