Gå til innhold

Huff.. småen på 13 uker er blitt syk :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte på lørdag med forkjølelse og hoste, på mandag fikk han lett feber og han hostet til han kastet opp, fikk time hos legen som lyttet på han, sjekket ører og hals, fant ingenting galt, skulle komme tilbake hvis han ikke ble bedre, eller hvis feber kom igjen (hadde ikke feber når vi var hos legen) eller hvis han fikk mindre våte bleier.

I går ble han verre igjen hoster mye, er utilpass, sover mye, og gråter en del når han er våken, kaster opp en eller to ganger for dagen i forbindelse med at han hoster, hoster opp mye slim og er tett i nesen, nyser og snottet renner. Vi var hos legen igjen i går, tok stikk i fingeren for å måle crp, men den var fin, så ingen betennelse i kroppen iallefall. Tok en bakterie prøve fra nesen også, og prøven får vi svar på neste uke.

Ikke noe kjekt når så små babyer er syk, han spiser dårlig, ca 5 amminger i døgnet, så prøver og gi han litt vann med engangssprøyte for at han ikke skal bli dehydrert.

Huff... måtte bare få ut litt frustrasjon! :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff føler med deg! Husker når lille fikk feber når han var 2 mnd. Var bare 38,2 men jeg begynte å grine!! Har desverre ingen råd, men håper han blir bedre snart! <3

Skrevet

Takk for svar og omtanke.

Syns det er helt forferdelig han er så dårlig. Er redd han skal bli dehydrert, siden han spiser så lite.

Har skrekken etter sist når eldstemann var syk for første gang når han var 10mnd og vi var i syden, han ble så dehydrert at han måtte ligge på sykehus i Hellas i 4 dager, og det gikk så fort fra litt dehydrert til veldig dehydrert,

Huff.. håper minsten blir fort frisk. Skal egentlig ha dåp på søndag også, men det er svart ut for det :-/

Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Lille her ble til slutt etter 1 uke sykdom lagt inn på sykehuset kun 3,5mnd og viste seg at han hadde urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse.

Angående dehydrering så kan jeg anbefale å kjøpe GEM pulver på apoteket.

Blandes ut med vann og gis da på engangssprøyte. Dekker kroppens behov for salter og mineraler når de ikke spiser/drikker så mye. Mere næringsrikt enn kun vann.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Lille her ble til slutt etter 1 uke sykdom lagt inn på sykehuset kun 3,5mnd og viste seg at han hadde urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse.

Angående dehydrering så kan jeg anbefale å kjøpe GEM pulver på apoteket.

Blandes ut med vann og gis da på engangssprøyte. Dekker kroppens behov for salter og mineraler når de ikke spiser/drikker så mye. Mere næringsrikt enn kun vann.

Huff, så lite kjekt når de små er syk. Håper vi slipper sykehusinnleggelse. Det er tøft.

Takk for gode tips og råd, skal på apoteket og kjøpe GEM pulver :-)

Skrevet

Hvis han har våte bleier fire til seks ganger i døgnet, så burde han være ok. Ikke noe gøy når de er syke! Du har sikkert fått rådene hos lege, men hold han mest mulig oppreist, gjerne sove sittende på fanget og gi saltvannsspray. Jeg ville spurt legen om jeg kunne gitt han en dose med vanlig nesespray også, hvis han plages veldig..

Skrevet

Tusen takk for svar. Han er mye bedre i dag heldigvis :-) Idag har han pratet og smilt mye, og det er noen dager siden sist, :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...