Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Jeg kunne trenge litt hjelp til å få mannen min til å forstå hvor slitsomt det kan være med små.. Vi har to stykker og minstemann spiser 2 og gjerne 3 ganger hver eneste natt... Noe som betyr at jeg ikke har fått sovet ordentlig så lenge vi har hatt ham. Er klar over at det er mange som har det mye verre, å jeg er bare ute etter at han hjelper meg litt innimellom. Lille sover godt på kvelden så det hjelper mye syns jeg. Så slipper en iallefall å legge seg sliten. Problemet er at mannen aldri har tid til å hjelpe meg om morgenen. Han syns det er mye viktigere å hjelpe alle andre så han er ofte ganske travel. Hvordan kan jeg best mulig få han til å forstå at han MÅ prioritere oss litt også? Jeg tenker det må være bedre å hjelpe til litt nå enn at jeg skal gå på en kjempe smell om dette fortsetter en lang stund fremover. Når jeg prøver å prate med ham om dette så får jeg til svar at det må jo være lov å hjelpe andre å at det er kjekt. Å det er jeg jo veldig enig i! Men trodde kanskje at det da ville være naturlig å hjelpe til litt hjemme innimellom? Nå føles det nesten som om han hadde hjulpet meg mer om jeg hadde vært naboen Anonym poster: 9cafa8230c143068b55011b4c49778ff
Gjest yrild Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Da må dere rett og slett lage avtaler om hvilke dager han tar barna (eller ett av barna) om morgenen. I et parforhold med barn skal ikke en av partene "hjelpe" den andre, men dere skal dele på det som må gjøres.
Gjest yrild Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Og ja... det er mer stas å hjelpe andre iom at det ikke er en selvfølge, men noe man får mye skryt og ros av. Så mannen din velger å ikke gjøre hverdagsjobben skikkelig, men gjøre søndagsjobben for å få ros og gode ord...
Elsker livet Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Det er flott å hjelpe andre, men han har ansvar for at familien har det bra først og fremst.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 Du tar deg ferie i en-to uker, og lar han være med barna. Enkelt og greit, og ubeskrivelig effektivt! Han kommer til å trygle på sine knær om at du må komme hjem igjen... Anonym poster: 86ac29a593e61d0a9b495a7cd54cf981
Elsker livet Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Du tar deg ferie i en-to uker, og lar han være med barna. Enkelt og greit, og ubeskrivelig effektivt! Han kommer til å trygle på sine knær om at du må komme hjem igjen... Anonym poster: 86ac29a593e61d0a9b495a7cd54cf981 For et gjengående rart råd det her er. Bare stikke fra ansvaret liksom. Forstår ikke at det er så om å gjøre å sette den andre i en vanskelig situasjon, bare kjøre hardt mot hardt og tro at det skal løse alt. For den beste løsningen er å få den andre til å trygle og krype for seg? Jeg har litt mer tro på mannfolka, så kanskje man i starten skal prøve å snakke han til rette? Forklare at han har ansvaret for at familien har det bra først og fremst. Å hjelpe andre slik at det går ut over familien er egoistisk. Da er man enten dumsnill eller man er ute etter å dyrke sitt ego fordi man får er så glad i positiv respons fra andre enn nærmeste familie.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Hvis det ikke hjelper å fortelle rdan du har det er nok det mest effektive å dra bort i et par uker eller å fremskynde pappapermen slik at han får kjenne på problemet. I en samtale kan akkurat det med pappapermen være en god innfallsvinkel. Når du forteller han at du kommer til å forvente det samme fra ham når han har permisjon som han forventer av deg nå, kan det få ham på bedre tanker. Min mann tenkte seg i hvertfal om flere ganger etter at vi hadde den praten om hva vi kunne forvente av den andre i permisjonen. Det tok ikke så lang tid før han forsto at 4 mnd med fult ansvar for både å stå opp om natten og alt ansvar både for barn og hus om dagen ikke var noe han ønsket seg. Da var det bedre å avlaste meg litt når jeg hadde permisjon så kunne jeg gjøre det samme for han i hans permisjon. Anonym poster: 5effba9f903fd9bc2957df85f2b528de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå