Gå til innhold

Drikke eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på julebord på jobben til lørdag, noe jeg har gledet meg til lenge. Men jeg har akkurat hatt EL, så på lørdag kommer jeg til å være 3 DPO. Vil det være teit av meg å ta noen drinker den kvelden? Jeg håper jo selvfølgelig at det har klaffet denne mnd, men får ikke bestemt meg om jeg kan ta noen drinker eller om jeg skal avstå. De på jobben kommer også til å lure hvis jeg sier "nei takk" :( Hva bør jeg gjøre????

Anonym poster: 4ef8cf61efd12d625f42edc75ee8ca3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du prøver å bli gravid, så vil jeg tro at du bør la være...? :)

Skrevet

Hi her: Ja jeg vet, men har hørt folk her inne si at når du bare er noen dager etter EL så har ikke egget festet seg ennå, derfor vil ikke noe alkohol e.l overføres til et evt foster. Men man vet vel ikke :( Blir så forvirra, hvis jeg ikke drikker kommer hele jobben til å spekulere i om jeg er gravid, og det vil jeg ikke!!! Ihvertfall ikke om jeg ikke er det!

Skrevet

Ei venninne av meg som prøvde lenge å bli gravid ble anbefalt å kutte ut alkohol.

"Sjansene for å bli gravid øker også hvis du ikke drikker alkohol, fordi alkoholen reduserer fruktbarheten. Det finnes forskning som viser at selv én alkoholenhet daglig kan nedsette fruktbarheten både hos kvinner og menn."

http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Graviditet-og-alkohol/tidlig%20alkoholkutt%20viktig.aspx

Mener ikke å ødelegge helgen din, altså!! :)

Skrevet

Prøvd lenge? Noen ganger må en bare slappe litt av og ta det som det kommer.

Skrevet

Hi her: Har ikke prøvd så lenge, er i pp 3 nå :) Men vil absolutt ikke at de på jobben skal vite noe som helst, da blir det bare masse snakking om det... Har ikke tenkt til å si ifra om en evt. graviditet før 10 uker, IKKE 2 uker før det kanskje skjer :S

Skrevet

Jeg ville nok holdt meg unna alkohol. Du kan finne på en unnskyldning om hvorfor du i drikker, om du er redd folk vil spekulere i graviditet.

Anonym poster: b88bd88415c186b61cf60a3833230b8b

Skrevet

Oki, det er ikke lenge i min verden og jeg hadde drukket om det var meg. En ting å være forsiktig, er noe annet å bli hysterisk etter bare få mnd. Selv om jeg vet alt om hvor vondt det er når mensen kommer. Ett par drinker er ikke verdens undergang så tidlig mener jeg. Men det er så klart opp til hva du føler er riktig. Kan jo starte å drikke for så å kjenne at formen ikke er bra utover kvelden. Det er mye rart som går for tiden ;)

Skrevet

Hadde jo uansett ikke tenkt til å drikke mye, men tror nok jeg kommer til å drikke.

Er kanskje dum nå men...

Skrevet

Ja, jeg synes du er fryktelig dum om du drikker! Vet du ikke hvor skadelig alkohol er? Ja, tror det er fullt mulig å skade tidlig. Og ærlig talt, du vil ikke at de skal vite det på jobben? Hva er viktigst? Barnet ditt eller om de på jobben kanskje tror du er gravid? Skjerp deg! Du spurte. Jeg svarte. Hvis du skal ha barn, så får du bli voksen og ansvarsfull.

Anonym poster: 89fba30e0be9301a1038a948648c059f

Skrevet

Oi, noen som er litt hormonelle ikveld... Jeg VET godt at alkohol er skadelig for et foster, men det er ikke noe foster der ennå! Det kommer til å være 3 dager etter EL, og da tror jeg ærlig talt det ikke gjør så mye med et PAR øl. Grunnen til at det først har blitt et problem før nå er at EL kom 4 dager for tidlig denne mnd, hvis ikke hadde ikke dette vært et problem! Å nei, jeg vil ikke at de skal vite det på jobben! Det handler om mitt privatliv, og vil virkelig ikke si det fordi sjefen min er et hespetre. Så ja jøss, må virkelig skjerpe meg altså...

Skrevet

En gylden middelvei er vel det mest fornuftige. Et par øl/glass vin "på pynt" så du liksom er med og drikker. Det tror jeg ikke er skadelig før det er embryo på gang, en kveld ;) Det med redusert fruktbarhet fra svensk forskning, peker på de som drikker flere ganger i uka, fast. Stor forskjell!

Skrevet

Det går godt an å finne andre grunnar til å ikkje drikke, sei at du kjører for eksempel, eller at du har planar for neste morgon, at du ikkje føler for det, at du prøver å vere ekstra sunn før jul eller at du har eit veddemål med nokre som går på å ikkje drikke... Eller du kan bestille alkoholfritt uten å sei noko om det... Det er mangen akseptable gunner til ikkje å drikke. Tenk om du blir gravid og barnet tar skade av det, trur du det er noko du kan leve med? Men dersom du lager ein anna grunn så hold deg til kun ein, on du kommer med masse forskjellige grunnar vil d virke som du skjuler noko.

Skrevet

Hvis du blir skremt av kommentarene her, kan du alltids kopiere "trikset" jeg har brukt på fest, i tidlig svangerskap. Jeg sa jeg var på rensekur. Renset kroppen for giftstoffer med kur fra akupunktør, tilførte vitaminer og avsto fra alkohol. Grunnen til at jeg kom på det, var at jeg gjorde det rett før svangerskapet. Da ble det en skikkelig hvit løgn ;) I ettertid, kan du innrømme at det var en hvit løgn (hvis du vil).

Skrevet

Si du går på en antibiotikakur! Feks Flagyl må ikke kombineres med alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...