Gå til innhold

Hvordan få ren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Stekeovnen?

- Mikrobølgeovnen?

- Kjøkkenvifta?

Anonym poster: fda007144da00223aff70c253c3e6d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Anonym poster: fda007144da00223aff70c253c3e6d19

Skrevet

Jeg lurer på hvordan jeg skal få ren dusjen uten å skrubbe meg ihjel :P

Skrevet

Jiff kjøkkenspray !!! Spray på og vask med en svamp:

Anonym poster: 266b2d116b4c761044d680a98f5816aa

Skrevet

Stekeovn: kjøp skrape på Elkjøp e.l. som er beregnet for rengjøring av komfyren.

Mikrobølgeove: brukevskrapen

Kjøkkenvifta tar jeg fra hverandre og skyller i varmt vann og legger i zalo vann etterpå, annenhver uke.

Skrevet

Til ovnen ville jeg brukt ovnsrens. Til kjøkkenvifte og mikro er fettløselig vaskemiddel tingen. F.eks Jif kjøkkenspray som blir nevnt over her. Jeg pleier å demontere vifta og legge i bløt når jeg skifter filteret.

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Var det ikke slik at barberskum på viften var bra? Ellet er jeg helt ute å kjøre nå?

Skrevet

Jeg kjører alle delene til kjøkkenviften i oppvaskmaskinen

Skrevet

Legg aluminiumsfolie i bunnen av stekeovnen. Vet ikke helt om det anbefales, men du slipper hvertfall å skrubbe deg i hjel når noe renner over og brenner seg fast. :)

Anonym poster: 6da23fdc65cf4834359d7cc6428b0506

Skrevet

Barberskum skal visst ta fettet. Har ikke testet det selv ennå, men det er behov for en liten nedvask snart :)

Anonym poster: f56846e0abb6706b79b52e1a5f5a54c1

Skrevet

Til mikroen: Sett en bolle med rent vann inn i den og skru den på fullt slik at vannet koker en stund. Dampen løser opp fettet og annen sprut, så du kan tørke over med en mikrofiberklut etterpå.

Litt av det samme kan du gjøre i stekeovnen, men der går det raskere å sette inn en kjele med kokende vann og kanskje gjenta det et par ganger.

Skrevet

Microen: sett en bolle med vann og noen sitron skiver oppi, i ett til yo minutter. Da er det bare og tørke ut av den! :)

Barberskum kan brukes på kjøkken vifta ja, ha på rikelig og tørk av med svamp, må kanskje gnikke litt, men går lett av! Kan også smøre inn speilet på badet med barberskum etter vask, så unngår man at det dugger når man dusjer f.eks. :)

Skrevet

Jif glassklut! Hvis du har dusjkabinett eller glassdører i alle fall :)

Skrevet

Mikroen.

- skjer opp en siron og legg den på et fatt med litt zalovann, kjør micron på høy efekt i 5 min der etter vansk over flatene

Komfyren

-samme

Kjøkkenvifta

- putt i oppvaskmarskina

Dusjen

- glasse kan vasket med sterkt edikkvann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...