Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Etter lang tids jobbing klarte jeg endelig å overtale min søster på 19 til å gå til lege. Hun har spiseproblemer, og ser ut som om hun har vært i konsentrasjonsleir. Dette satt laaaaangt inne hos henne. Og dumme meg lovde at hos legen ville hun møte forståelse og få hjelp. Og hva sier legen? At hun bare er vanskelig og barnslig. Hun må da bare spise, det er ikke noe problem. Hun sier at hun ikke klarer å spise. Joda, putt maten i munnen og svalg sier han. Og sender henne på dør. Han har andre pasienter med ordentlige problemer som venter. Og kan ikke kaste bort tiden på tull. Hun kommer nå aldri til å søke hjelp igjen. Jeg var sikker på de kom til å legge henne inn for sondeforing eller lignende jeg. Anonym poster: 2ad1234def8479982b725a0b7c7be776
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Det går ingenting med utdannelsen å gjøre. Bytt lege og få henne henvist til dps. Og det er en lang prosess før man tvangsforer.... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Hei, synd å høre! De har dessverre svært lite. Hun burde jo vært henvist videre til BUP-team ? Hva om dere går sammen til en ny lege? Kanskje du kan ringe på forhånd? Det finnes hjelp der ute, hun hadde veldig uflaks! Anonym poster: 95cc1f93df0fb0d51c8ec335b1a4b438
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Ja, det er ganske akutt også. Hun er under 40 kg. (og ca 160 høy +/-) Anonym poster: 2ad1234def8479982b725a0b7c7be776
marsgutt 2013 Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 hun er da 4 cm kortere en meg og litt over 10 kilo lettere, Kan se for meg hvor tynn hun er da. Hun var nok uheldig med den legen hun var til, og han gjorde feil i det han sa. prøv og overtal henne til og bli med til en ny lege og bli med henne. ikke gi dere før dere får hjelp der.
TullHøna Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Allmennleger har som regel alt for liten kompetanse. Ble tvunget til min lokale lege selv pga bulimi, og det første jeg fikk spørsmål om var hvor mye jeg veide... Matmengde og antall ganger med oppkast pr dag var det ingen som spurte om! Få henne henvist videre, evnt ta kontakt med en privat psykolog/psykiater! Det hjelper hvis man får riktig hjelp, dessverre er det ikke alle som skjønner hvor alvorlige problemene egentlig er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå