Gå til innhold

UKE 12!!!!


April1987

Anbefalte innlegg

Idag er jeg endelig 12 uker på vei! Jeg har også vært på første UL idag så det gjør det ekstra spesielt :) Sett et bittelite hjerte i et bittelite menneske (5,6 cm crl) og hørt verdens mest fantastiske lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er jeg endelig 12 uker på vei! Jeg har også vært på første UL idag så det gjør det ekstra spesielt :) Sett et bittelite hjerte i et bittelite menneske (5,6 cm crl) og hørt verdens mest fantastiske lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg endelig 12 uker på vei! Jeg har også vært på første UL idag så det gjør det ekstra spesielt :) Sett et bittelite hjerte i et bittelite menneske (5,6 cm crl) og hørt verdens mest fantastiske lyd!

 

Legen mente først at jeg nok kunne settes noe tilbake fordi jeg ble gravid to uker etter p-ring slutt og eggløsning visstnok ofte er forsinket da,men det viste seg at jeg er 12 uker på dagen som jeg trodde og termin er fortsatt 2.juni. Nå har vi noen fine bilder å kose oss med frem til ord. UL i romjula :D

 

Ikke lenge til vi er i 2.trimester hele junigjengen nå ;) Håper alt er bra med dere andre og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Eg følge hakk i hæl, og er idag offisielt ferdig med dei første 12 vekene :) Ser me har termin samme dag(foreløpig), kjekt :) Eg skal ikkje på UL før den ordinære i veke 18, har ikkje fått innkallelse enda så veit ikkje kva tid det blir, men går ut i frå det er i romjula her òg.. E så spennandes tida framover, å deilig å vere gjennom dei magiske 12 vekene, føler seg litt tryggere då!

 

Er det første din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er etter egen beregning 12 uker på søndag! Iflg. tidlig ultralyd er jeg 11 uker på søndag, men jordmor syntes at jeg foreløpig skulle stole på min egen beregning. Hurra for 12 uker!! Var hos jordmor på tirsdag og fikk høre hjertelyd. Magisk!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro! Jeg er 12 uker i morgen, og skal til UL på mandag. Gleder meg!! Flere som begynner å merke at kvalme og andre syptomer dabber av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai89: Gratulerer, det er utrolig spennende:) Ja, jeg beholdt termindatoen enn så lenge. Lenge siden du søkte fødeplass? Da får du vel rundt der du også:) Gleder meg veldig til ul på sykehuset også, men denne var en liten milpæl for oss, godt å vite at alt ser bra ut hvertfall.

Jepp dette er vårt første barn:) Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castoslo: Ja kvalmen forsvant for et par uker siden her hvertfall. Det var veldig deilig å slippe,men å begynne å jobbe 100% igjen var ikke like stas ;) Er fortsatt sliten og slapp.

Åh blir spennende å se på mandag da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai89: Gratulerer, det er utrolig spennende:) Ja, jeg beholdt termindatoen enn så lenge. Lenge siden du søkte fødeplass? Da får du vel rundt der du også:) Gleder meg veldig til ul på sykehuset også, men denne var en liten milpæl for oss, godt å vite at alt ser bra ut hvertfall. Jepp dette er vårt første barn:) Enn du?

 

Takk i lige måde! Eg har ikkje søkt fødested enda trur eg, eller gjer legen det når han sender henvisning til UL? Første her òg, er veldig spennandes! :)

 

Moro! Jeg er 12 uker i morgen, og skal til UL på mandag. Gleder meg!! Flere som begynner å merke at kvalme og andre syptomer dabber av?

 

Gratulera med 12 veker til deg òg! Har merka at kvalmen har begynt å bli bedre, men har fremdeles tilfeller der eg brekker med :P E fortsatt like sliten i kroppen, men det gir seg vel om litt.. Lykke til på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker her og i dag!!! Skal på ul neste uke( 2 faktisk), kanskje de finner ut kjønnet på babyen og!!!!

Endret av annef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker her og i dag!!! Skal på ul neste uke( 2 faktisk), kanskje de finner ut kjønnet på babyen og!!!!
Gratulerer med 12 uker :) Ikke for å skuffe deg, men det er ikke mulig å si med sikkerhet om det er jente eller gutt så tidlig. Det blir en gjetning fra legens side... Her ser du bilder av hvor like de er så tidlig.

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

 

Så vi må nok snøre oss med litt mer tålmodighet ;)

Endret av castoslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge menstermin er jeg 12+1 i dag. Tror selv jeg er 4-5 dager kortere, men det er jo uansett ordinær UL som er avgjørende for termin så jeg forholder meg til menstermin tror jeg. Forrige svangerskap trodde jeg også at terminen ble flyttet pga lang syklus, men den gangen ble UL og menstermin samme termin så kanskje det blir det denne gangen også. UL i kveld, så da får vi forhåpentligvis se knøttet vårt i full vigør og jeg får litt lettere dager!

Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg også kommet til uke 12!

Det er helt uvirkelig at jeg har kommet til andre trimester. Selv om det ikke føles som tiden har gått i det hele tatt, her jeg har ligget på sofaen i 7 uker, så har den jo faktisk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt dum av meg, men begynner ikke 2trimester først i uke 13? Hvis ikke så jippi, da er jeg jo over i 2trimester for maaange dager siden :) Hvis ikke, får jeg smøre meg med tålmodighet - til sånn ca i morgen :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt dum av meg, men begynner ikke 2trimester først i uke 13? Hvis ikke så jippi, da er jeg jo over i 2trimester for maaange dager siden :) Hvis ikke, får jeg smøre meg med tålmodighet - til sånn ca i morgen :) Hehe

 

Hei! eg rekne at ein går øve i 2. trimester etter 12 fullgåtte veker, altså når du går inn i veke 13.. det e det som e det offisielle alle andre plassa, så då e det da eg bruker.. :) Du e 13 veke på vei imåro? Da e eg òg, så då e me lika longt ;) Å eg har vore i 2. tri i snart ei veka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunna lang syklus etter sist graviditet, får eg forskjellig resultat på terminkalkulatorer rundtomkring - så går helt i surr for meg :-) Hehe.. Hadde full kontroll på dette sist jeg gikk gravid! (Har ei tulle på 14 mnd) Har termin rundt 10.juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e kje så lett! Eg har litt lengre syklus + eggløysing litt einare enn normalt(men veit ikkje heilt ka tid) så e usikker på det som blir vist på terminkalkulator stemme + at dei ulike kalkulatorane vie ulike resultat. Eg har rett å slett velgt ein, som stemmer med termindatoen legen har satt (2. juni) og bruker den til å sjå ka veka eg e i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker her og i dag!!! Skal på ul neste uke( 2 faktisk), kanskje de finner ut kjønnet på babyen og!!!!
Gratulerer med 12 uker :) Ikke for å skuffe deg, men det er ikke mulig å si med sikkerhet om det er jente eller gutt så tidlig. Det blir en gjetning fra legens side... Her ser du bilder av hvor like de er så tidlig.

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

 

Så vi må nok snøre oss med litt mer tålmodighet ;)

 

Vet d kan være litt optimistisk, men med 1. mann så var d ikke noe problem å se at d var en gutt. " Her er en som liker å vise seg frem, babyen ligger å skræver og viser hele stasen" så ul- dama i uke 11!! :-D:-D:-D Ligner på faren da, svarte jeg!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...