det er berre mordi Skrevet 15. november 2012 #26 Skrevet 15. november 2012 Nei - Prøvde iherdig å få rollen som årets mor i fjor, og pakket gaver så det sang etter, men da det viste seg at barnet ga blaffen, senker jeg skuldrene i år og har kjøpt en ferdig en. Hun er veldig glad i nammis, og jeg er veldig glad i å slappe av, så da blir det vinn-vinn.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #27 Skrevet 15. november 2012 Jeg har vokst opp med pakkkekalender og det var et stort høydepunkt.Hvorfor tror du det er så dyrt? jeg kjøper feks 1 pk med 3 kinderegg=3 gaver,pastiller,seigmenn,en tyggis,ballong osv.Synes det er kjempgøy å lage,begynner i november hvert år. tillegg har sønnen min en sjoko-kalender til 10 kr og en spiderman til 60 kr. Anonym poster: 231e98ccf53247095ce963fa8dddc967
Koala *g07* Skrevet 15. november 2012 #28 Skrevet 15. november 2012 Jeg har vokst opp med pakkekalender, så den tradisjonen har jeg gitt videre. Mine barn er ikke vant med overflod, det er ei heller overfold i den kalenderen. De viser enorm gleder for hver pakke, om det er en liten pakke rosiner eller annet nips. Jeg er ikke fan av å bruke masse penger på dette, men er kreativ i min leting av gaver vil jeg si. Så det er ikke noe som blir samlet i en skuff.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. november 2012 #29 Skrevet 15. november 2012 Mine barn på 3 og 5 år får. Jeg begynte i mai, og har kjøpt en del på tilbud. Men de får bare ting de trenger, da de får nok leker på julaften av familien. Har kun brukt 278 kr, blir da 6kr pr pakke(46 stk) De får begge gave hver dag og gaven de får om morgningen på julaften skal bf kjøpe. I tillegg så får de sjokoladekalender fra mine foreldre, ( kinderegg) Og sånn btw så blir de kjempe glad bare de får en liten sprettball, så er ikke sånn at alle barn som får mye gaver blir utakknemlig og bortskjemt. Julen er en magisk tid og ser ingen fare med at barn blir skjemt litt bort 24 dager i året:)
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. november 2012 #30 Skrevet 15. november 2012 Vi har ikke. Ungene får velge, og vil heller ha sjokoladekalender. Så kom de over lego city og lego friends, og ville ha de istedet. Tror vi kommer langt billigere ut på det enn på pakkekalender...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #31 Skrevet 15. november 2012 Her har vi kjøpt en sjokoladekalender på europris med spiderman på. Og nok er det ^^, Anonym poster: 69028394c63eeaf5575960cf2ac7c5d9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #32 Skrevet 15. november 2012 Nei, har ikke pakkekalender fordi det er nesten umulig å finne noe til gutta på 5 og 8 som ikke koster under 50kr pr ting. (kanskje jeg er dårlig til å planlegge) I fjor fikk de sjokoladekalender av svigers og onkler, mens de fikk legokalender av oss. Det ble MER enn nok! Anonym poster: 92d2fd76fb73e0dbca4b0e9f3503705a
stearin Skrevet 15. november 2012 #33 Skrevet 15. november 2012 Tror forresten aktivitetsadventskalenderen vår blir mer sånn gave annenhver dag, eller kun i helgene. Og det er små gjøremål, som å sortere leketøyseskene, lese en bok, drikke kakao, bake pepperkaker, vanne blomstene (datteren min elsker det), gå ut å leke, vaske vinduene osv. Noe mer orker jeg ikke. Dette er nemlig ting vi uansett gjør til hverdag Men den egentlige grunnen til at jeg ikke vil ordne sånn skikkelig pakkekalender er at jeg ikke ser grunnen til å kjøpe mer når vi allerede har mye. Vil at jenta mi skal være takknemlig for det hun har, sette pris på det hun får. Det tror jeg kan bli vanskelig i en overflod av gaver og ting. Og jula er egentlig et lite mareritt for meg, for jeg vet vi kommer hjem på julaften med masse nips naps vi egentlig ikke trenger. Har en klump i magen pga. dette. Dyrt er det jo også.
steinkaka Skrevet 15. november 2012 #34 Skrevet 15. november 2012 Jenta vår får pakkekalender fordi jeg er vokst opp med det, og det er en del småting hun trenger nå og framover som vi likevel må kjøpe. Hun får kun bruksting og koseting som så spennende som f.eks dolokk, hårbørste, smokker, kopper, tallerken, pysj, bok med farger/tall o.l samt kjevle, former, forkle til pepperkakebaking. Egentlig er alt unødvendig i år siden hun ikke er så gammel, men jeg kjøper inn disse tingene likevel til bruk og hygge
soleia Skrevet 15. november 2012 #35 Skrevet 15. november 2012 Vert berre sjokokalendar til småttisane her, eventuellt aktivitetskalender liknande stearin sin, med eitt eller anna kjekt kvar dag.
Cat_Woman Skrevet 15. november 2012 #36 Skrevet 15. november 2012 Vi har ikke (nå er han veldig liten enda, men vi kommer ikke til å ha det senere heller). Jeg kommer til å være kreativ og lage en sånn fystikkeskekalender tror jeg, så kan jeg putte seigmenn, smørbukk og mokkabønner i :-) Litt koseligere enn ferdigkjøpt sjokoladekalender, men ikke dyrt.
Gjest Heartbroken Skrevet 15. november 2012 #37 Skrevet 15. november 2012 Jenta vår får pakkekalender fordi jeg er vokst opp med det, og det er en del småting hun trenger nå og framover som vi likevel må kjøpe. Hun får kun bruksting og koseting som så spennende som f.eks dolokk, hårbørste, smokker, kopper, tallerken, pysj, bok med farger/tall o.l samt kjevle, former, forkle til pepperkakebaking. Egentlig er alt unødvendig i år siden hun ikke er så gammel, men jeg kjøper inn disse tingene likevel til bruk og hygge Hun blir nok spesielt glad for dolokket, vil jeg tro.
Nissefisen Skrevet 15. november 2012 #38 Skrevet 15. november 2012 Nei, vi har ikke pakkekalender.. Hun kan få det når hun begynner på skolen, men ikke til 20kr dagen nei.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #39 Skrevet 15. november 2012 I mines kalender blir det en salig blanding av opplevelser/aktiviteter, pakker og sjokolade Anonym poster: 5a8d078ff6ce8bb189a60a12df9c6c79
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #40 Skrevet 15. november 2012 Jenta vår får pakkekalender fordi jeg er vokst opp med det, og det er en del småting hun trenger nå og framover som vi likevel må kjøpe. Hun får kun bruksting og koseting som så spennende som f.eks dolokk, hårbørste, smokker, kopper, tallerken, pysj, bok med farger/tall o.l samt kjevle, former, forkle til pepperkakebaking. Egentlig er alt unødvendig i år siden hun ikke er så gammel, men jeg kjøper inn disse tingene likevel til bruk og hygge Hun blir nok spesielt glad for dolokket, vil jeg tro. Haha!! Anonym poster: 3bb4fa67c6f9dd9b7014e088f1430456
Ullsokken Skrevet 15. november 2012 #41 Skrevet 15. november 2012 Hadde pakkekalender i fjor til jentungen på 3 :-) hun fikk blandt annet kinderegg, smurfedrops, kjærlighet på pinne, hårklemmer, tannbørste, klistremerker, badeskum, sokker, kjøleskapsmagneter osv. Jeg synes det var kjempekoselig å lage den, men i år gidder jeg ikke, tenkte å kjøpe lego friends kalender :-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #42 Skrevet 16. november 2012 Ja her får de pakkekalender hele to stk hver. En som besteforeldrene har laget og en som vi har laget. Her får de ikke små ting som bare blir slengt rundt. Gavene fra oss ligger på mellom 100 og 200 kr pr pakke. Å de blir faktisk glade for alt de får. De får også en kindersjokolade kalender hver. Desember og jul er en herlig tid. Vi har også aktivitets kalender i helgene. Anonym poster: 601b4da8b6aaa2eede95adafd9bd678d Har de tre kalendere HVER? Hvorav to med dyre pakker?? PLUSS aktivitetskalender i helgene? Hvor mye fritid har dere som kan arrangere dette, og hvor mye penger har dere?? Jeg må si at jeg hadde syntes det var betenkelig hvis mine barn skulle bli "vant" til å få to gaver av type 100-200kr HVER DAG i nesten en måned. Og så sjokolade i tillegg. Anonym poster: 17f67c751c29dd274405cef9b9ae0e68 Tror det er troll jeg Det er ikke sikkert der er. Mine får også pakkekalendere med gaver til 50-200,- per pakke. I tillegg har eldste Lego star wars, og minste en playmo kalender. Begge har også skokoladekalender. Og på toppen av det hele kom min mor med hver sin haribo kalender til de. Det ble litt "over the top" syns jeg. Blir mye med både sjokolade og godis hver dag. Bør kanskje nevne at de ikke får noe særlig utenom jul og bursdag da, så sånn superbortskjemte er de ikke.. Er bare det at ho mor eeeelsker p forberede til jul, og å stelle i stand bursdager, så da kan det bli litt heftig innimellom.. Anonym poster: ad97a7a06de2495bcd37b9b9578c134c
Dini Skrevet 16. november 2012 #43 Skrevet 16. november 2012 Jeg leser heller i en spesiell julebok med 24 kapitler. Hun er for liten til pakkekalender enda, og så er det en mye mer koslig tradisjon å starte med for lille tulla
:)novemberbarn:) Skrevet 16. november 2012 #44 Skrevet 16. november 2012 Har ikke pakkekalender. Hun får sjokoladekalender. Det holder. Det blir snart jul.
Mandalas Skrevet 16. november 2012 #46 Skrevet 16. november 2012 Mine er 6 og 9 år gamle, de har aldri fått pakkekalender. Jeg syns vi har nok smådill slengende rundt i huset og vil absolutt ikke ha mer!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2012 #47 Skrevet 16. november 2012 Vi har ikke det. Har tre barn på 1, 3 og 6 år. Hadde det et par år til eldstemann, men han misforsto hele greia. Og hver morgen var det en meget misfornøyd gutt som ikke var fornøyd med det han fikk i kalenderen den dagen. Han forventet nemlig noe gøyere, større og finere. Bortskjemt, sa du???? Så vi har bestemt oss for å droppe pakkekalender til de er har lært seg å sette pris på tingene og forstå at en pakkekalender kun er en nedtelling til jul og de "store" gavene. Enn så lenge så får de to eldste hver sin Legokalender. Anonym poster: ed2541e0a1d806fd2fa3f2aa2032b274
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå