Gå til innhold

MTB vs. TFK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor ringte nå nettop og vil ha meg med ut på shopping på lørdag for å kjøpe ny sportsvogn til oss.

Fra før har vi Emmaljunga edge duo og har vært kjempefornøyd med den så langt (nettop skiftet til sportsdel på den nå), men det ser veldig praktisk ut med en trehjuling på tur og når vesla blir litt eldre.

Svigermor jobber i barnehage og er helt frelst av disse trehjulingene, jeg har aldri vært borti noen så vet ikke hva som er best, men ho snakker om en av de som har masse praktiske lommer, som forhjulet kan låses på osv.. hvem av de er dette?

Og til dere erfarene trehjulingbrukere som har prøvd begge, hvem syntes du er best?

hjelp meg i denne jungelen vær så snill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jo, så har man jo easywalker også...

Skrevet

Har ikke prøvd mtb, men har en tfk joggster twist med låsbart framhjul.

Ja den har mange praktiske lommer (sportsdelen), ulempen er at det er glidelåser som brukes for å heve/senke ryggen. Jeg syns det er ok, andre syns kanskje det er tungvint.

Det jeg syns er dumt, er at det er trangt mellom setet i vogna og kurven under. Null problem da jeg bruke bag til vogna, men med sportsdelen.på er den bare tilgjengelig bakfra.

Ellers er den nydelig å trille, lett å klappe sammen og tar liten plass i bilen. Veldig deilig å trille en trehjuling mtp svinge etc (snur på en femøring)

MEN den er mer ustabil enn en firehjuling om man skal trille på tvers av en.skråning etc. Vil si at en trehjuling er en byvogn :-)

Triller man mye i ulendt terreng ville jeg valgt en mer stabil firehjuling.

Til sist vil jeg si at du må ha en super svigermor! :-)

Skrevet (endret)
Har ikke prøvd mtb, men har en tfk joggster twist med låsbart framhjul. Ja den har mange praktiske lommer (sportsdelen), ulempen er at det er glidelåser som brukes for å heve/senke ryggen. Jeg syns det er ok, andre syns kanskje det er tungvint. Det jeg syns er dumt, er at det er trangt mellom setet i vogna og kurven under. Null problem da jeg bruke bag til vogna, men med sportsdelen.på er den bare tilgjengelig bakfra. Ellers er den nydelig å trille, lett å klappe sammen og tar liten plass i bilen. Veldig deilig å trille en trehjuling mtp svinge etc (snur på en femøring) MEN den er mer ustabil enn en firehjuling om man skal trille på tvers av en.skråning etc. Vil si at en trehjuling er en byvogn :-) Triller man mye i ulendt terreng ville jeg valgt en mer stabil firehjuling. Til sist vil jeg si at du må ha en super svigermor! :-)
Takk for mye bra info. Jeg liker designet på tfk veldig godt, syntes det er den fineste av dem. Men ang de glidelåsene for å regulerer seteryggen, bråker de? Har ei jente som sover lett og da er det kjipt om glidelåsene vekker ho om ho sovner før ryggen er lagt ned.

Ja svigermor er ei herlig dame :D

Endret av Frk Vimse
Skrevet

Vi har mountain buggy terrain! Kjempefornøyd :)

Vognen er veldig stabil og lett å trille. Store bakhjul gjør at den går utmerket på alle underlag, ellers har den full liggestilling, god plass i bagasjerommet under setet og håndbremse. Fjæringen på vogna er utmerket.

Så forresten at de nå har lagd en innsats slik at barnet kan sitte bakovervendt - så da kan den fint gå i arv til en lillesøster- eller bror :)

Skrevet

Jeg har MB, og vurderte også både den og TFK. Endte opp med MB fordi det var den jeg likte designet best på. Er superfornøyd med den. Brukt den til førstemann, og har nå bagen på til nr 2. Elsker den fortsatt:-) Tror de to vognene er veldig bra begge to, så om du synes TFK er finest, ville jeg gått for den:-)

Reguleringen i ryggen på MB er så og si lydløs, og veldig enkel med to stropper:-) Kommer også brukbart til under også med sportsdel på:-)

Skrevet

Forresten, om du har et stort barn ville jeg gått for tfk siden denne er lengst i ryggen. "Normale" barn passer helt fint i MB hele vognperioden :)

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 3 år som passer fint i sportsdelen fortsatt.. og ville gjort det lenge fortsatt hvis det ikke var for det faktum at han.snart får en lillesøster som trenger vogna (skal sette på bagen)

Den er veldig romslig!

Skrevet

Ja men da blir det nok en tfk III på meg evt en x2.

Blir den som er best på grus, slaps og is, for det er det mye av her jeg bor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...