Gå til innhold

Er ikke egentlig utakknemlig, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har er barnevakt som i grunnen aldri gjør noe ekstra utenom å passe barna.

Har aldri bedt henne om å gjøre noe heller og er fornøyd med ting som de er.

Jeg er alene med 2 barn, og bruker barnevakt 1 gang pr uke for å klare å holde den sosiale biten i mitt liv oppe. Føler jeg er avhengig av det, siden jeg ikke jobber så treffer jeg sjeldent folk på dagtid.

I allefall, av og til rekker jeg ikke rydde kjøkkenet før jeg skal dra. Dersom det er rent i oppvaskmaskinen lar jeg bare middag tallerkner stå på bordet til jeg kommer hjem igjen. (skjer jo ikke så ofte, men innimellom dersom jeg skal tidlig avgårde)

Sist barnevakten var her fant hun ut hun skulle hjelpe litt, så hun stablet alt av talerkner, glass, kasseroller i oppvaskkummen.

Ok, kjøkkenet ser bedre ut ved første øyekast, men jeg HATER at det står stablet i kummen!!

Hele systemet mitt rakner når det står hulter til bulter,og ikke hadde hun skylt av noe heller, så vasken tettet seg da jeg skulle rydde.

Følte jeg ble skikkelig irritert ja, samtidig som jeg følte meg utrolig utakknemlig. Her gjorde barnevakten noe ekstra for meg for å være snill og jeg ble bare irritert.. :/

Sa ikke det til henne da, takket pent for at hun hadde "ryddet" kjøkkenet

Hun så så fornøyd ut så nå er jeg litt redd for at hun skal finne på å "hjelpe" meg med flere ting mens jeg er borte.

Jeg er litt sær, liker ikke at andre "roter" i systemet mitt. Fordrar ikke at andre rydder eller vasker eller gjør noe slikt hjemme hos meg..

Anonym poster: c1b696e7f428b43e07665b8d43f0f1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt sært, ja..... ;)

Løsningen er vel at du aldri lar noe stå fremme når hun kommer. Ikke særlig kjekt for henne heller, da, å komme til et kjøkken hvor alt står utover. Da virker det faktisk som om du forventer at hun skal gjøre noe med det, og det er vel ikke det du har avtalt med henne.

Anonym poster: 4589db199d3ca5b213e92262830b4466

Skrevet

Om dette er eit problem for deg, så skyller du av talerknane og grytene og set dei i stablar ved sida av vasken eller der dei etter systemet ditt skal vere..

Skrevet

Ser ikke helt problemet. Du må jo gjøre unna dette først, dersom det irriterer deg. Evnt si til henne at hun bare må la det stå.

Skrevet

Ojojoj vi har alle våre problemer!

Anonym poster: 85771b889cb6f1479bcfed7d1e9769b0

Skrevet

Enig med de andre, lite å bli irritert over. Og siden du ikke jobber rekker du vel å rydde kjøkkenet før barnevakten kommer? Så får du gjort det på din måte. Snill er hun som gidder å rydde for deg.

Anonym poster: 5cbb8305f48d453faa929be0202a0bb2

Skrevet

Like greit at det står i kummen som utover benken/bordet vel..?

Anonym poster: 8993a77ca0a6a17dd31d5810d0233c16

Skrevet

Vet det ikke er noen stor sak å irritere seg over, men som sagt er sær og liker det ikke..

Stort sett rydder jeg jo før jeg drar, men innimellom rekker jeg det rett og slett ikke. Ja tenk, selv om jeg er hjemme på dagtid! Kan jo ikke rydde bort middagen FØR middagen er spist...

Jeg liker heller ikke å stable oppvask, er derfor jeg bare lar den stå. Føler vel at jeg har lov til det siden det er mitt hjem og jeg som skal rydde det etterpå..? !

Barnevakten har strengt talt ikke noe på kjøkkenet å gjøre og man ser ikke inn på kjøkkenet fra stua. Derfor tenker jeg vel at det ikke kan plage barnevakten mye om det står der..

Hadde jeg hatt tid ville jeg selvsagt ryddet med en gang, liker jo ikke å la ting stå sånn ;)

Skrevet

Da hadde jeg hatt enkel middag den dagen jeg hadde barnevakt, feks pølser. Ingen oppvask-ingen irritasjon ;)

Anonym poster: 8993a77ca0a6a17dd31d5810d0233c16

Skrevet

Vet det ikke er noen stor sak å irritere seg over, men som sagt er sær og liker det ikke..

Stort sett rydder jeg jo før jeg drar, men innimellom rekker jeg det rett og slett ikke. Ja tenk, selv om jeg er hjemme på dagtid! Kan jo ikke rydde bort middagen FØR middagen er spist...

Jeg liker heller ikke å stable oppvask, er derfor jeg bare lar den stå. Føler vel at jeg har lov til det siden det er mitt hjem og jeg som skal rydde det etterpå..? !

Barnevakten har strengt talt ikke noe på kjøkkenet å gjøre og man ser ikke inn på kjøkkenet fra stua. Derfor tenker jeg vel at det ikke kan plage barnevakten mye om det står der..

Hadde jeg hatt tid ville jeg selvsagt ryddet med en gang, liker jo ikke å la ting stå sånn wink.png

Da lager du bare en lang liste med hva barnevakten skal gjøre og hva hun ikke får lov til å gjøre, hvilke rom hun kan gå inn i og ikke. Uthev det som gjelder kjøkken og skitne kopper.

Husk å få henne til å signere så du er sikker på at hun har forstått alt ;)

Anonym poster: 4589db199d3ca5b213e92262830b4466

Skrevet

Hadde jeg hatt tid ville jeg selvsagt ryddet med en gang, liker jo ikke å la ting stå sånn ;)

Barnevakten har ikke noe på kjøkkenet å gjøre. Stakkar, mener du at hun ikke får lov til å hente seg noe å drikke engang

Anonym poster: ee6a8486c135335ad209694ae81988c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...