Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Min svigerinne er singel og sær! Hun bor i en by langt fra resten av familien og har skapt seg et liv der. Hun har aldri tatt hensyn til andre enn seg selv, og nå når hun nærmer seg 50 år er hun mer egoistisk enn noen gang. Det her egentlig vært helt ok, hennes liv og hennes valg, men de siste årene har hun kuttet oss mer og mer ut og all kontakt har vært fra vår side. I vår inviterte vi til konfirmasjon, og da gadd hun ikke gi beskjed om at hun ikke kom engang. Det fikk vi vite dagen før av foreldrene hennes, og da var det jo for sent å avbestille mat osv til henne. For noen uker siden feiret vi hennes fars (min svigerfar) 70 års dag, og det gadd hun heller ikke å delta i - for hun har plutselig kommet på at hun ikke liker å fly.....etter å ha flydd flere ganger i året i 20 år... Nå er saken at vi skal invitere til dåp, og jeg har rett og slett lyst til å bare kutte henne ut. Så lenge hun ikke interesserer seg for familien i det hele (hun har ikke ringt eller tatt noen kontakt etter at minsten ble født for tre mnd siden), så har jeg lyst å kutte henne fra hele storfamilien. Mannen min er helt enig, men så blir jeg litt i tvil likevel - er det kjipt av oss å kutte henne ut, eller er det til pass for henne? Anonym poster: 823d6a534e7b36ef448604e556e2bb5e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Når folk har valgt å ikke komme mange nok ganger, så slutter jeg å invitere de til slutt ihvertfall Da har hun meldt seg ut. Anonym poster: fff54c21053d57de18200cf685a357b1
Februargullet2013 Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 La være det,når ho er så uintressert
Musemorbr / Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Send en sms-invitasjon, hverken mer eller mindre. Be om svar innen 24 timer da valg av lokale må avgjøres nå.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 Hadde ikke bedt henne... Hun har lagt opp til det selv Anonym poster: bb7a3c0f192adb2b3cd9bc3d49f2ace1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Det høres jo ikke ut som om det er noen fare ved å invitere henne heller. Sansynligheten for at hun skulle dukke opp er liten slik du beskriver det. Du kan jo evntuelt skrive på at om dere ikke har hørt noe innen to uker rforutsetter dere med at hun ikke kommer. Anonym poster: 9459d4895f4560986c4d7fc3827200ff
Hybelkanina Skrevet 15. november 2012 #7 Skrevet 15. november 2012 Hvorfor senke seg ned på hennes nivå tenker jeg. Det koster deg prisen av en invitasjon og eventuell porto. At hun er sær og ikke dukker opp får stå for hennes regning, men ber du henne så har du ihvertfall ditt på det tørre. Jeg har selv et familiemedlem vi sjelden kan regne med til dåp / konfirmasjon etc. Han takker alltid nei i siste liten men jeg ber ham likefullt hver gang det er noe. Men regner ikke med ham. Be om svar fra alle du inviterer. Et manglende svar betyr for meg at folk ikke kommer.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Jeg ville nok invitert. Men satt frist hun lå forholde seg til. Om jeg skulle kutte henne ut ville jeg funnet en mindre spesiell anledning å gjøre dette til har en bror som er veldig lik.. Vi ber han, men han dukker sjelden opp. Vi har invitert han til julaften, men har ikke svart. Ikke engang når jeg høflig har spurt på sms om han kommer..
It's all about me Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 Jeg hadde sendt invitasjon og skrevet henne på Kommer Ikke-lita i en og samme prosess. Akkurat som jeg ikke dropper å invitere han som aldri svarer på bursdagsinvitasjonene i barnehagen (og på siste mulighet kom han faktisk.....) Da kan hun iallfall ikke bruke det imot dere i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 Jeg hadde bedt henne. Da har dere alt på det tørre, og hun kan ikke bruke dette mot dere senere. To gale blir ikke en rett osv. Skriv heller "svar utbes innen..." eller noe lignende. Hører dere ikke noe, trenger dere vel heller ikke å regne med henne. Anonym poster: 372ec7aaebdf15a7d91884174d8cec80
Gjest Antarctica Skrevet 15. november 2012 #11 Skrevet 15. november 2012 Hadde ikke giddet. På det tørre? Når da, på Dommens dag, liksom? Blir det spørsmål om hvorfor ditten og datten, så er det jo bare å si at sånn valgte vi å feire vårt barns dåp, verken mer eller mindre.
Elsker livet Skrevet 15. november 2012 #12 Skrevet 15. november 2012 Hadde aldri falt meg inn å ikke invitere henne. Men hadde kanskje økt invitasjonene, bombadert henne med inbydelser hver gang det var en eller annen markering.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #13 Skrevet 15. november 2012 Kanskje hun egentlig har det innmari kjipt, og har dårlig samvittighet fordi hun ikke har tatt kontakt med dere? Jeg kjenner meg litt igjen. Ikke at jeg er komplett usosial, men jeg synes det kan være vanskelig å ringe ifbm fødsler for eksempel - ikke for at jeg ikke bryr meg, men fordi jeg er redd for å forstyrre eller...noe sånt. Det er ikke logisk, men det er sånn det føles. Litt sosial angst kanskje. Jeg ville uansett bedt henne. Så lenge hun ikke aktivt *motarbeider* synes ikke jeg uteblivelse er eksklusjonsgrunn. Anonym poster: 608992f6eb21e904c1c6d7514c8896cd
Gjest yrild Skrevet 15. november 2012 #14 Skrevet 15. november 2012 Hva er vitsen med å ikke invitere henne? At hun skal bli lei seg, angre sine synder og komme krypende på sine knær tilbake til storfamilien? Jeg ville helt klart invitert så hadde jeg mitt på det tørre. Hun får ta sine valg og det har selvfølgelig innvirkning på hennes forhold til familien, men jeg synes ikke at hennes "sløvhet" skal føre til utestengelse fra familiebegivenheter. Hvorfor blir du (som jo kun er inngiftet i slekt med henne) så såret og fornærmet over hennes fravær at du vurderer å ekskludere henne?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #15 Skrevet 15. november 2012 Hva er vitsen med å ikke invitere henne? At hun skal bli lei seg, angre sine synder og komme krypende på sine knær tilbake til storfamilien? Jeg ville helt klart invitert så hadde jeg mitt på det tørre. Hun får ta sine valg og det har selvfølgelig innvirkning på hennes forhold til familien, men jeg synes ikke at hennes "sløvhet" skal føre til utestengelse fra familiebegivenheter. Hvorfor blir du (som jo kun er inngiftet i slekt med henne) så såret og fornærmet over hennes fravær at du vurderer å ekskludere henne? Klart vi kan invitere henne, det begynner bare å bli litt irriterende å stadig bli oversett. I mine øyne er det veldig uhøflig å ikke engang takke for invitasjonene hun stadig får. Jeg blir verken såret eller fornærmet, men jeg ser jo at de som er nærmere henne blir lei seg når hun stadig uteblir fra familiesammenkomster. Konfirmanten ble skikkelig lei seg for hun hadde gledet seg til å vise hvor fin hun var i bunaden til tante, og svigerfar ble også veldig såret når hun ikke prioriterte hans store dag - begge var dager som hun har visst om i åresvis. Så jeg er kanskje smålig når jeg ikke ønsker at hun skal feire lillesøster sammen med oss, men jeg syns faktisk ikke at hun fortjener å bli innlemmet i familien lenger, alt kan ikke bare være på hennes premisser! Vil hun ikke ha kontakt med familien, får hun ta konsekvensene av det også. hi Anonym poster: 823d6a534e7b36ef448604e556e2bb5e
Mamma4livet Skrevet 15. november 2012 #16 Skrevet 15. november 2012 Siden dette er snakk om nær familie så synes jeg at broren din burde ta en prat med henne. Ingen "oppgjørssamtale", men en rolig og hyggelig henvendelse der han spør om grunn til at hun trekker seg unna familiesammenkomster. I tillegg fortelle at familien blir lei seg når hun ikke prioriterer store begivenheter. Han burde spørre henne om hun ønsker å bli invitert fremover eller om hun faktisk ønsker å slippe å forholde seg til invitasjoner. Si at dere ønsker at tante deltar. Uten å gi henne dårlig samvittighet for at hun ikke har deltatt tidligere. Kanskje det ligger en grunn bak hennes handlinger. Og visst grunnen faktisk er at hun bare ikke ønsker å bli invitert så er det jo bare å respektere dette. Jeg skjønner at det må være irriterende å sende ut invitasjoner til folk som ikke gir tilbakemeldinger, men dette er faktisk nær familie.
Gjest peacock Skrevet 15. november 2012 #17 Skrevet 15. november 2012 Synes også dere skal invitere såpass nær familie. Sett ned forventningene deres - kommer hun er det vel bare en bonus? Send evt. på mail eller ring om du ikke vil ofre portoen og papiret invitasjonen er skrevet på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå