Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Vi har pinnekjøtt, kålrotstappe, forskjellige mører og pølser, poteter og fett. I tillegg drikker vi gjerne en liten akevitt til. Gleder meg Anonym poster: c2f40e2135799ebdec904e245143a9aa
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Svineribbe, medisterpølse, surkål, potet og gooood saus. Multekrem til dessert. Øl (hjemmebrygg, totalt ufarlig) og en liiiiten akevitt.
Carina har to små gull Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Pinnekjøtt med kålrabistappe og potet. SKal til sivgers i år så da blir det vel ribbe i tillegg. Hjemmelaget karamell pudding til dessert.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 Ribbe, medisterkaker og medisterpølser med poteter, brun saus, ribbefett, rødkål og surkål. Pappa lager alltid riskrem til dessert. Vi har i flere år vært inne på å begynne med pinnekjøtt siden alle elsker det. Men siden moren min ikke syns det lukter ordentlig jul (hun har tross alt spist ribbe på julaften i snart 70 år) så tar vi pinnekjøttet 1.dag.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Svigers spiser pinnekjøtt så det har vi hatt de 5 siste årene, men i år skal vi til mamma og da blir det endelig ribbe,surkål,rødkål,medisterkaker,kotletter,julepølse,poteter,saus,ribbefett,god sennep,tyttebærsyltetøy og lefse Gleder meg!
PintSizedDictator Skrevet 15. november 2012 #7 Skrevet 15. november 2012 Pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter, hvit julepølse og i år skal vi også ha medisterkaker. Omnom Vi drikker helst brus til maten, jeg syns det er best, far tar seg muligens en øl. Ikke i år da, det får han ikke lov til for jeg har termin 4 jan. alt kan skje
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Kalkun Poteter, saus, gulerøtter og en haug meda nnet tilbehør som jeg bryr meg lite om
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 Pinnekjøtt, poteter, kålrotmos og sjy når vi er hos svigers. Enkelte år svineribbe i tillegg om min svoger får ånden Hos mine foreldre har vi både svineribbe og pinnekjøtt med sitt respektive tilbehør. Samt diverse pølser og evt medisterkaker. Lite alkohol hos mine foreldre, evt en rødvin og juleøl Hos svigers er det rødvin, juleøl og akevitt(i moderate mengder, ingen blir merkbart beruset). Anonym poster: 789ad6f471ea50bb33df7d6d508de2a0
Cat_Woman Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 Både jeg og mannen har vokst opp med ribbe, men jeg liker det ikke :-P Jeg pleier å spise poteter, lefser og medisterkaker til julemiddagen.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. november 2012 #11 Skrevet 15. november 2012 Ribbe, medisterpølser/kaker, innmatspølser, poteter, surkål, rødkål, tyttebær, en bedre saus og grønnsaker (gulerøtter,blomkål og brocoli) Serverer vann, brus, øl og vørterøl
mrsrogaland. Skrevet 15. november 2012 #12 Skrevet 15. november 2012 Her er det ribbe! Jeg bruker alltid å gå å plukke av svor på ribba mange timer etter julemiddagen er over... Når vi feirer med svigers blir det pinnekjøtt. Som forøvrig er dødsgodt!
DotM Skrevet 15. november 2012 #13 Skrevet 15. november 2012 Ribbe hos min familie, hos gubben spiser de pinnekjøtt
Cruella De Vil Skrevet 15. november 2012 #14 Skrevet 15. november 2012 Hos mine foreldre er det pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe. Hos svigers er det ribbe, medisterkake og julepølse med tilbehør. Selv liker jeg egentlig ingen av delene og ville foretrukket kalkun. Men jeg liker julen ellers, altså, og overlever å spise poteter og tilbehør (evt. pinnekjøtt klarer jeg også å spise) den ene kvelden.
L-8 Skrevet 15. november 2012 #15 Skrevet 15. november 2012 Ribbe hos min familie, kalkun hos hans, og pinnekjøtt hos oss ;-) Alle er vel egentlig enige om at pinnekjøtt er best, og svigermor ymtet frempå at de kanskje måtte finne på noe nytt til jul neste år, da vi skal feire hos de. Både mannen og jeg synes igrunn kalkun er gørrkjedelig ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #16 Skrevet 15. november 2012 Hare Anonym poster: 72fee306a3f27c062643e4d60fe8768f
Miamimom Skrevet 15. november 2012 #17 Skrevet 15. november 2012 Ribbe,medisterkaker,medisterpølse,rødkål,surkål,pinnekjøtt og kålrabi. Jeg er vant til ribbe og mannen pinnekjøtt og siden vi alltid er hjemme på julaften har vi begge deler :-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #18 Skrevet 15. november 2012 Hummer og kokt torsk. Riskrem til dessert. Anonym poster: 05ea1a3b8bd336cc34b839c86630ffa1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #19 Skrevet 15. november 2012 før så var det alltid kalkun og ribbe annet hvert år. Men nå som jeg og søsteren min starter tradisjon iår så er det ribbe, medisterkaker, sossiser, rød kål, surkål, rosenkål, gulrøtter, blomkål, brun saus, tyttebær, mandelpoteter. til dessert blir det hjemmelaget karamellpudding med pisker krem skal ha øl, vin, brus, vann og akevitt... kaffe og cognac irish coffee med frukt og kaffe og kaker.. ja vi har barn og ingen drikker seg dritings.. Anonym poster: 31177855f7c8f33620674b36108ed6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå