Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pinnekjøtt, kålrotstappe, forskjellige mører og pølser, poteter og fett. I tillegg drikker vi gjerne en liten akevitt til.

Gleder meg :)

Anonym poster: c2f40e2135799ebdec904e245143a9aa

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Svineribbe, medisterpølse, surkål, potet og gooood saus. Multekrem til dessert. Øl (hjemmebrygg, totalt ufarlig) og en liiiiten akevitt.

Skrevet

Pinnekjøtt.

Skrevet

Pinnekjøtt med kålrabistappe og potet. SKal til sivgers i år så da blir det vel ribbe i tillegg. Hjemmelaget karamell pudding til dessert.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ribbe, medisterkaker og medisterpølser med poteter, brun saus, ribbefett, rødkål og surkål. Pappa lager alltid riskrem til dessert.

Vi har i flere år vært inne på å begynne med pinnekjøtt siden alle elsker det. Men siden moren min ikke syns det lukter ordentlig jul (hun har tross alt spist ribbe på julaften i snart 70 år) så tar vi pinnekjøttet 1.dag.

;)

Skrevet

Svigers spiser pinnekjøtt så det har vi hatt de 5 siste årene, men i år skal vi til mamma og da blir det endelig ribbe,surkål,rødkål,medisterkaker,kotletter,julepølse,poteter,saus,ribbefett,god sennep,tyttebærsyltetøy og lefse :D

Gleder meg!

Skrevet

Pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter, hvit julepølse og i år skal vi også ha medisterkaker. :) Omnom

Vi drikker helst brus til maten, jeg syns det er best, far tar seg muligens en øl. Ikke i år da, det får han ikke lov til for jeg har termin 4 jan. alt kan skje :P

Skrevet

Kalkun :D Poteter, saus, gulerøtter og en haug meda nnet tilbehør som jeg bryr meg lite om :)

Skrevet

Pinnekjøtt, poteter, kålrotmos og sjy når vi er hos svigers. Enkelte år svineribbe i tillegg om min svoger får ånden :P

Hos mine foreldre har vi både svineribbe og pinnekjøtt med sitt respektive tilbehør. Samt diverse pølser og evt medisterkaker.

Lite alkohol hos mine foreldre, evt en rødvin og juleøl

Hos svigers er det rødvin, juleøl og akevitt(i moderate mengder, ingen blir merkbart beruset).

Anonym poster: 789ad6f471ea50bb33df7d6d508de2a0

Skrevet

Både jeg og mannen har vokst opp med ribbe, men jeg liker det ikke :-P Jeg pleier å spise poteter, lefser og medisterkaker til julemiddagen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ribbe, medisterpølser/kaker, innmatspølser, poteter, surkål, rødkål, tyttebær, en bedre saus og grønnsaker (gulerøtter,blomkål og brocoli)

Serverer vann, brus, øl og vørterøl

Skrevet

Her er det ribbe! Jeg bruker alltid å gå å plukke av svor på ribba mange timer etter julemiddagen er over... ;)

Når vi feirer med svigers blir det pinnekjøtt. Som forøvrig er dødsgodt!

Skrevet

Ribbe hos min familie, hos gubben spiser de pinnekjøtt :)

Skrevet

Hos mine foreldre er det pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe. Hos svigers er det ribbe, medisterkake og julepølse med tilbehør.

Selv liker jeg egentlig ingen av delene og ville foretrukket kalkun. :P Men jeg liker julen ellers, altså, og overlever å spise poteter og tilbehør (evt. pinnekjøtt klarer jeg også å spise) den ene kvelden. :)

Skrevet

Ribbe hos min familie, kalkun hos hans, og pinnekjøtt hos oss ;-) Alle er vel egentlig enige om at pinnekjøtt er best, og svigermor ymtet frempå at de kanskje måtte finne på noe nytt til jul neste år, da vi skal feire hos de. Både mannen og jeg synes igrunn kalkun er gørrkjedelig ;-)

Skrevet

Hare

Anonym poster: 72fee306a3f27c062643e4d60fe8768f

Skrevet

Ribbe,medisterkaker,medisterpølse,rødkål,surkål,pinnekjøtt og kålrabi.

Jeg er vant til ribbe og mannen pinnekjøtt og siden vi alltid er hjemme på julaften har vi begge deler :-)

Skrevet

Hummer og kokt torsk. Riskrem til dessert.

Anonym poster: 05ea1a3b8bd336cc34b839c86630ffa1

Skrevet

før så var det alltid kalkun og ribbe annet hvert år.

Men nå som jeg og søsteren min starter tradisjon iår så er det ribbe, medisterkaker, sossiser, rød kål, surkål, rosenkål, gulrøtter, blomkål, brun saus, tyttebær, mandelpoteter.

til dessert blir det hjemmelaget karamellpudding med pisker krem

skal ha øl, vin, brus, vann og akevitt...

kaffe og cognac irish coffee med frukt og kaffe og kaker..

ja vi har barn og ingen drikker seg dritings..

Anonym poster: 31177855f7c8f33620674b36108ed6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...