Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Ville dere vært interesert i å betale for å få lov til å slippe hunden lovlig løs på et inngjerdet område på for eksempel 10-20 mål? Jeg har et område som kunne egneseg i forhold til beliggenhet, men det vil jo koste en del å sette opp gjerde, rydde ol. Tenker derfor på en abbonemangsordning. Hva tenker dere om noe slikt? Anonym poster: ee7478c7e5e853774c2847fd7a9fca16
BikkjeBisk Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Ville ikke gjort det, men nå har jeg jo fjellet rett i hagen da... Men kanskje noen som bor i byen kunne tenkt seg til det hvis du har mange mål midt i byen?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Supert med slike steder, men her jeg bor er det et slikt område som er gratis. Ca 5 mål tenker jeg. Åpent hver dag. Men her har vi eiere selv ansvaret for å plukke opp etter hundene våre :-) Anonym poster: 7b1f6c038f10f7e1b3ef7c71e66e8617
Gjest sug lut Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Vel, jeg har et par naboer med hund som akkurat har etterlyst noe sånt, i hvert fall - bor i byen og er lei av å måtte forflytte seg pr bil for å komme til områder der hunden ikke plager andre. Om de hadde villet betale noe er vel en annen sak - det finnes jo gratisk friområder over hele landet, utenom båndtvangstida, bare ikke rundt i byen. Jeg kan godt spørre dem, forresten. Men du bor kanskje ikke i Oslo
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 Ville ikke gjort det, men nå har jeg jo fjellet rett i hagen da... Men kanskje noen som bor i byen kunne tenkt seg til det hvis du har mange mål midt i byen? Det er ikke i byen, men i veldig tettbebygd strøk. Tanken er å kunne ha det åpent også på den tiden det er båndtvang ellers. Da hjelper det jo ikke med fjell eller skog rett ved. HI Anonym poster: ee7478c7e5e853774c2847fd7a9fca16
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 jeg er faktisk for båndtvang hele året jeg ( untak er selvsagt jakthund og brukshund av forskjellig slag f.eks gjeting) Selv om jeg ikke er redd for andre hunder så vet jeg det er veldig mange som er livredd og det ødelegger da veldig mye av deres turopplevelse når det kommer løse hunder springende mot dem på tur. Det er faktisk vårt ansvar å ha full kontroll på hundene slik at de ikke går bort til andre! Har også opplevd at løse hunder har kommet bort til mine hunder som går i bånd. Veeldig gøy da når den ene tispa mi ser på andre tisper med mord i blikket :-/ Anonym poster: 7b1f6c038f10f7e1b3ef7c71e66e8617
Februargullet2013 Skrevet 15. november 2012 #7 Skrevet 15. november 2012 ikke nå i alle fall,kanskje når han er litt eldre,han er bare 4mnd nå,men høres jo lurt ut det da
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Jeg hadde ikke vært interessert i å betale for slikt. Mange steder er det opplegg for slikt allerede, og dette er i hele omegnen jeg bor, gratis. Vi eiere har selv ansvar for å plukke opp etter oss her jeg bor, og stedet er ryddig og fint. Er også agilitybane her. Jeg vet også om områder hvor man får oppholde seg et slikt sted om man er medlem av den lokale hundeklubben. Dette er åpent også i båndtvangstida, da det er inngjerdet. Anonym poster: 3b054be07702813b6b31f18309f8de79
Clue Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 Jeg kunne nok tenkt meg å betale en liten sum hver mnd for å kunne benytte et slikt friareale hvis jeg bodde sånn til at det var vanskelig å slippe hunder løs. Det koster jo å sette opp et gjerde rundt et så stort område, så jeg kunne godt bidratt om det var det som skulle til for å få et friområde. Jeg synes også du kan høre med kommunen om tilskudd. Det er godt mulig du får det.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 jeg er faktisk for båndtvang hele året jeg ( untak er selvsagt jakthund og brukshund av forskjellig slag f.eks gjeting) Selv om jeg ikke er redd for andre hunder så vet jeg det er veldig mange som er livredd og det ødelegger da veldig mye av deres turopplevelse når det kommer løse hunder springende mot dem på tur. Det er faktisk vårt ansvar å ha full kontroll på hundene slik at de ikke går bort til andre! Har også opplevd at løse hunder har kommet bort til mine hunder som går i bånd. Veeldig gøy da når den ene tispa mi ser på andre tisper med mord i blikket :-/ Anonym poster: 7b1f6c038f10f7e1b3ef7c71e66e8617 Her keg bor er det et område der man kan slippe hundene gratis omtrent 6 km herfra. Problemet der er at det er ganske langt å gå fra der folk bor, noen kilometer for de fleste, og at det er dårlig med parkeringsplasser. Området er heller ikke åpent om vinteren. Det er derfor ikke så mange som bruker det. Det er derimot veldig mange som slipper hundene sine ulovlig på andre friområder og skogsholdt der det egentlig er båndtvang hele året. Jeg er likevell usikker på om det faktisk er noen som ville betale for at hundene skulle få gå løse. Ikke så enkelt å finne en måte å tjene noen kroner på en tomt man ikke får lov til å bygge på. Får se om jeg finner på noe lurt etter hvert. HI Anonym poster: ee7478c7e5e853774c2847fd7a9fca16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå