Gå til innhold

Hvorfor har dere/har dere ikke Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke, og det er av den enkle grunn at jeg ikke har noe behov for å se hva andre driver med eller å fortelle om meg selv. De jeg ønsker å ha kontakt med, har jeg kontakt med.

Hvorfor har du Facebook, eller evt ikke har?

Anonym poster: 56fac9b1523a0550c6a20a1924228bf7

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har.

Grunn: Jeg har ikke like lett for å møte på venner/kjente/familie ellers, og jeg har lettere angst for å snakke i telefonen også, så da er det lettere å ha fb og snakke med de der..

Skrevet

Fordi det er kjedelig.

Har du ikke fordi det er kjedelig eller har du fordi andre ting er kjedelig?

Skrevet

Fordi det er kjedelig.

Har du ikke fordi det er kjedelig eller har du fordi andre ting er kjedelig?

Hehe, jeg har ikke fordi det er kjedelig.
Skrevet

Jeg har ikke, og det er av den enkle grunn at jeg ikke har noe behov for å se hva andre driver med eller å fortelle om meg selv. De jeg ønsker å ha kontakt med, har jeg kontakt med.

Akkurat det samme. I tillegg misliker jeg overformynderiet Facebook viser, forandringer blir pålagt på default, vil man ikke ha disse må man aktiv velge de bort (hvis det i det hele tatt er mulig). Og hvorfor skal jeg utlevere massevis av privat informasjon til en amerikansk konsern som vil tjene penger med nettopp min informasjon? Nei takk.

Skrevet

Jeg har ikke fordi jeg prøver å se framover, og gidder da ikke å bli daglig minnet på mennesker som jeg endelig har klart å få ut av livet mitt. Synes livskvaliteten min steg flere hakk da jeg slettet facebook-kontoen min. Nå trenger jeg bare å tenke på mitt eget liv.

Anonym poster: 459275813ca423e02f7426b31af46fb5

Skrevet

Har fordi det er gøy (har mange morsomme venner som legger ut mange morsomme statuser) og fordi mye nå skjer via FB, f.eks invitasjoner til jentekvelder, fester osv. Men jeg var den siste som fikk av de jeg kjenner, var veldig skeptisk veldig lenge.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg har det fordi det er en fin måte å holde kontakt med familie, venner og gamle kollegaer. Jeg bor langt unna alle.

Det er også en fin måte å være sosial på når man er litt usosial som alenemamma og er hjemme hver kveld ;)

Bruker også FB endel i skolesammenheng. Klassen har egen gruppe der vi legger ut info / linker og så er jeg med i endel grupper som omhandler studieretningen jeg tar.

Skrevet

Jeg har facebook.

Alle har jo det nå.

lett å informere flere om ting som for eksempel:

- vi er 4 vennepar som planlegger danmarkstur til sommeren. Da har vi opprettet en side på fb som bare vi 8 ser også kan vi legge ut forskjellig campingplasser, feriepriser, severdigheter osv.

Jeg har masse famile i rundt om i lande, koselig å se statuser og bilder som broren min og kusiner og nieser leger ut på fb.

Jeg har også kommet over flere som jeg nesten hadde glem eksisterte på fb.

Ellers er det koselig synes jeg.

Skrevet (endret)

Innrømmer glatt at jeg er på fb fordi jeg er nysgjerrig på andre. Pluss at det er grei plass og chatte med vennene mine på siden de også er der mye. Og til syvende og sist er det også litt for å vise folk litt mer finurlige sider av meg selv. Ikke at jeg skryter av meg selv og sånn, men litt artige/kule ting jeg sier. Man får også ulike tips/informasjon om hendelser. Er også medlem av ulike grupper.

Synes det er gøy med fb jeg. Føler meg utenfor samfunnet hvis jeg ikke er der på noen dager :P

Endret av Love my son
Skrevet

Jeg har fordi jeg ganske enkelt ga etter for presset etter over ett år uten :P

Nå syns jeg det er greit å ha med tanke på de a vennene mine som har emigrert til Oslo, Australia, Førde etc. Bruker Fb sjeldent til noe annet enn å hold ekontakt og av og til påtvinge folk min sørgelige humor i statusoppdateringene ;)

Skrevet

Har det, fordi jeg synes det er en fin måte å ha kontakt med folk på, feks de som bor langt unna :)

Synes det er veeeeldig komisk med de som har vært sååå bastante på at facebook er dritt, og det skal de aaaaldri ha, også kommer de krypende inn en etter en, og DE blir de som er "verst" på å oppdatere osv.. :P Ler like godt hver gang ;)

Anonym poster: daa3695a1a3e935495a7c7b98abbdbc7

Skrevet

Jeg har men vurderer sterkt å slette. Er jo snart ikke mulig å gjøre noe som helst på nett uten at det kommer opp på facebook. Snart står det vel "Kari Nordmann logget seg inn på nettbank" med masse sensitiv info også..

Eneste måten jeg får med meg dramaet som skjer i denne bygda da. Men jeg har hatt en dårlig oppvekst og vil glemme mest mulig. Derfor skjønner jeg at facebook ikke er god å ha. Hjelper meg lite å se hvor bra de som ødela barndommen min har det..

Anonym poster: 026c967c898d6c80483fb2450a1984a4

Skrevet

Jeg har IKKE FB fordi

- Jeg lar meg lett irritere over andres statuser (åpenbare selvskryt/se på meg-statuser)

- Jeg lar meg påvirke av andres tilsynelatende perfekte liv (jepp)

- Jeg har ingen trang til å pleie ytre vennekrets/bekjente, jeg har mer enn nok med å pleie indre krets

- Jeg orker ikke dilemmaer med kolleger og andre forretningsforbindelser/sjefer som legger meg til som venn

- Jeg liker å være litt usynlig, jeg vil kunne gå på gymmen uten at de andre klarer å plassere meg som venn til den og den

- Dilemmaet med å hilse/ikke hilse på FB bekjente som jeg ALDRI snakker med

- Etc etc.

Glad jeg meldte meg ut, vil jeg grafse i sladder leser jeg se og hør

Anonym poster: 9175e71fb851bb47b9ffcbe59dd8dc39

Skrevet

Jeg har ikke fordi jeg har venner som er godt voksne som flipper ut når de har blitt sletta som venn hos sine bekjente. Mulig det er feil fra facebook sin side, mulig det er gjort med vilje, men ærlig talt! Å se denne fjortissiden av folk over 50 ryster meg, dette er nøkterne og normale folk, iallefall før facebook..

Jeg har ikke tid til å få slit stress inn i livet mitt!

Anonym poster: e3433e8adbf18f2f57bcbeb075e785f9

Skrevet

Jeg har fordi det er en grei måte å holde seg oppdatert på folk (jada, og så slår sladrekjerring-genet mitt ut :P) og holde kontakten med folk på.

Det er også fin måte å fange opp informasjon på, f.eks. interessante lenker til nyhetssaker og mere jobbfaglige ting for min del. Hvis alle hadde brukt Twitter, hadde den fint dekket det behovet, men det er det ikke så mange som gjør...

Jeg klarer (mer eller mindre) å overse de mest slitsomme statusene (åh, så perfekt jeg er osv.), og koser meg med å se bilder av andres barn osv.

Dere som ikke har det fordi dere synes det er kjedelig; har dere faktisk hatt fb før så dere vet hva dere snakker om, eller er det bare noe dere antar ut fra hvordan dere ser at andre bruker det? :)

Skrevet

Synes igrunn facebook er skummelt. Jeg vill ikke at alt jeg foretar meg igjennom livet skal være lagret på en datamaskin. Tenk mulighetene de kommer til å ha for å styre oss og sette oss i båser om noen år.. Dessuten er det vanedannenes, fant meg selv ofte foran pc'en istedenfor å få ting gjort.. Og fremdeles, flere måneder etter jeg har slettet meg begynner jeg instinktivt når jeg går inn på internett å skrive www.facebook.com... Dessuten trenger vi sosial kontakt, og det er mye kosligere å få ett brev eller en telefon. Kanskje jeg kommer innpå en dag igjen, men da er det bare for å kjøpe og selge, uten navn, bilde eller noe slikt.

Skrevet

Har ikke.

Mange grunner til det. For meg blir det så påtatt og falskt.

Jeg er heller ikke spesielt sosial av meg.

Facebook er også ekstremt dårlig på sikkerhet og om brukervilkårene er de samme så vil jeg ikke at et selskap som det skal "eie" mine bilder og mitt liv.

Så nei takk.

Skrevet

Jeg har men legger aldri ut bilder, og skriver aldri hva jeg gjør. Jeg fikk det da jeg er mye i utlandet og er fin måte og holde kontakt, samme m skype. Men er ikke aktiv der og må si meg enig at folk får mindre og mindre liv de lever igjennom face.

Også har jeg noen venner som ikke vet hva telefon er lenger og tar kun kontakt der via mld på inboxen

Anonym poster: 65ce9d153f9dd66fbea9f8b753944c2f

Skrevet

Har hatt. Sletta meg i forrige uke. Grunn: samme skryt, fjas og irritasjonsmomenter. En tidstyv av dimensjoner. Har bedre ting å bruke tiden min på.

Skrevet

Jeg trodde faktisk at jeg var den eneste som ikke hadde Facebook. Jeg forstår at mange vil holde kontakten med gamle kjente og slikt, men jeg tenker som så, at de jeg kan ringe til, sende en sms for å høre hvordan det står til, er de jeg ønsker å ha kontakt med. Jeg ønsker å pleie de vennskapelig jeg har tid til å pleie i en hektisk hverdag.

Om noen ønsker å invitere meg på noe, blir jeg veldig glad om de inviterer via tlf eller sms. Dersom jeg ikke blir invitert fordi jeg ikke er på Facebook, så kan det bare være.

Det er mange ting jeg ikke får med meg fordi jeg ikke er der, men spesielle ting som venner og familie forteller hverandre, tener jeg med at de forteller dårlig dem de ønsker skal vite, før det legges på face.

Jeg er kanskje litt redd for hva som kan skje med bilder og lignende, og kanskje litt skeptisk, men jeg hadde blitt rasende om jeg så at andre hadde lagt bilder av meg eller mine ut der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...