Gå til innhold

Vårt problem med julen fremover...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi begge jobber turnus må enten begge jobbe annenhver jul eller så må vi regne med å ikke feire hel jul sammen. Slitsomt egentlig, men hva har en for valg....

 

i år jobber vi begge julaften. Vi får heldigvis feiret sammen fra kl 17. Og datteren vår er hos besteforeldrene. Ellers i jule blir det nesten som en vanlig arbeidsuke. Endelig godt at vi jobber ulikt ellers: han jobber kveld og dag, jeg jobber natt.

 

hvordan løser dere hvor begge har turnusjobber det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel sjelden turnusen blir slik at dere må jobbe julaften kveld begge to?

 

Ellers tror jeg det er vanlig å flytte litt på julefiringen til en dag dere begge har fri på kvelden om en av dere jobber julaften kveld. Feire julaften på lille julaften eller 1. juledag.

 

Anonym poster: 7f88bc6867c886ce41ae2cdd41faa51f

Skrevet

Før hadde vi begge turnusjobber, det løste vi enkelt med å jobbe når vi skulle jobbe. Ingen barn den gangen. Etter at vi fikk barn sluttet jeg å jobbe, hadde ikke vært noen god løsning hverken i jula eller ellers i året om begge skulle jobbe turnus.

Skrevet

Vi jobber turnus begge to. Vi jobber samme år, det året ungene er hos den andre foreldren sin. Vi tar på oss de ugunstige arbeidstidene slik at andre har mulighet til å feire litt med familien sin.

 

Før jeg fikk barn jobbet jeg hver julafen og andre slike dager slik at de med barn kunne feire med familien. Så nå får jeg litt tilbake for å ha vært rei før jeg fikk barn.

 

Anonym poster: e95a03d1667176cd9f07609e4c9798c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...