Gå til innhold

Hva er mest styr med julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,hva synes dere er mest styr med julen?

Anonym poster: ae3e08153b024d16fa25c10df032d0e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All handlingen av julegaver og mat i forkant + vaskingen

Anonym poster: b5c6d4eca37032cbda527704e1644cd9

Skrevet

Jeg pleier ikke synes noe er et styr, men i år kjenner jeg at jeg blir veldig stresset over julegavehandlingen.

Jeg har egentlig en regel om at alle pakkene skal være handlet innen 1 desember og har da gjerne begynt i september desom jeg har funnet noe jeg liker.

I år er jeg laaaangt på etterskudd og kun handlet 2 pakker, det vil si at rundt 10 gjennstår som igjen vil tilsi at jeg må ut i julekaoset!!!! Folk over alt som sniker i køer og presser seg frem. Nei, kjenner blodtrykker stiger bare av å tenke på det!!!!

Skrevet

Juleavsluttningene på skolen og SFO som selvfølgelig må være i arbeidstiden.

Anonym poster: 4e80c6144557fd005061269738ccdc0c

Skrevet

De julebesøkene man EGENTLIG ikke har lyst til å gjennomføre. Pliktløpene, når man egentlig bare vil krype opp i sofaen med ullsokker, gløgg og sine snille barn rundt seg..

Ha ha, jepp, jeg er sær! Det meste annet er kun forbundet med hygge!!!

Skrevet

Alle arrangementer som absolutt må skje før jul. Alle trenger ikke ha juleavslutning, julebord, juleverksted, juleopptreden osv.

Skrevet

Ingenting. Det er hva man gjør det til. Når man allerede i slutten av september blir minnet om jula i diverse julebordsannonser og butikker, så kan man vel ta hintet og begynne og forberede seg så smått. Kjøpe noen gaver om man "ramler over" noen. Handle inn mat man VET man trenger som kommer på tilbud, av type frossen og godterier, brus osv...

Så kan man ta vask av "skjult" smuss sånn nå og da. Krydderskapet en dag, "mel-skuffa" en annen dag. Taket på badet, før man likevel skal dujse, og veggene en annen gang. Taket på kjøkkenet en kveld etter man har ryddet av etter kveldsmaten. Så tar ikke slike ting lang tid,- og man TRENGER ikke ta tak og vegger HELE huset...Men kjøkken og bad er liksom "must" her hjemme da.

Og på denne må ten er jeg klar til jul 1.desember,- så bytter jeg ut til julegardiner 1.søndag i advent/1desember, alt etter hva som kommer først. Også litt juelpynt frem nå og da (tørker da støv der pynten settes frem.....) Også juletreet inn lillejuleaften, før vi feirer mannens bursdag.

Juleavslutnigner på skole, barenahge, sfo, håndball, fotball, musikk osv synes jeg er bare kos :) Noen gang krasjer det, da må man prioritere..Er det "Like viktig" tar man det som ble planlagt først. Så enketl kan det gjøres.

Juleaften så feiere vi hjemme hos oss med barn. Og der blir vi, dermed basta. Foreldrene våre har såtende invitasjon hvert år, ut over det så ber vi ikke flere. Såfremt vi ikke hørere om slekt/venner som ender opp ensomme den dagen. Takker nei til alt av evt innbydelser vi før den dagen.

MELLOM-jula derimot...Der er det litt pes..Alle vil ha besøk føler jeg...Middagsselskap, fester, treff på dagtid her og der.....:) Også jobber man i mellomjula, men da nesten hele omgangskretsen vår består av lærere/førskolelærere og selvstendignæringsdrivende, har "alle" fri i mellomjula, men ikke vi...Så mulig derfor vi har "Mye press" på sosiale tilstelnigner i denne tida. Men veldig trivelig, og ofte sender vi barna, så kommer iv etter jobb f.eks :)

Anonym poster: dd1f99fb446b79ce97b25a91b9a14256

Skrevet

Galne og frekke folk på julehandling! Skulle tro det stod om livet.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe styr med julen. Hadde jeg det hadde jeg droppet den, evt droppet de delene av den som plagde meg, heller enn å bli med i styret-med-jula-koret.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg styrer ikke i det hele, jeg.

Gaver elsker jeg å kjøpe og sparer julehandelen til desember - nyter å gå i julepynta butikker og finne akkurat rette gaven.

Jeg baker bare det som blir spist, max 3 sorter, og såpass må til for å få rette lukta i hus.

Vi vasker ikke mer enn vi pleier, det er jo mørkt mesteparten av døgnet uansett.

Jeg syns det er trist å lese så mange negative ting vedr julen, alt fra håpløse svigerfamilier til gavemas og stress. Jeg elsker julen og gjør bare akkurat det jeg føler for - det er ingen som skal bedømme min innsats hverken med vaskefilla eller på kjøkkenet - det viktigste er å tenne maaaange lys og kose seg med familie og venner.

Skrevet

-Eksamner før julen.

-Alle du "må" besøke i romjulen. Vil helst slappe av, men alle mulige tanter osv. vil gjerne ha middagsselskap slik det blir selskap hver dag i romjulen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Aktivitetsnivået på jobb. Alt har en innspurt. Men utover det syns jeg jul er deilig og hyggelig, og vasker ikke mer enn jeg gidder.

Skrevet

Jeg synes julen er kos, men kjenner jeg blir litt irritert av at julen plutselig begynner i slutten av oktober..

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg verken stresser eller styrer i jula. Har gode innarbeidede rutiner og tradisjoner.

Men i år er mitt eneste "styr" å få pengene til å strekke til! Er så mye vi skal kjøpe inn på bare min lønning i tillegg til å kjøpe julegaver. :(

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg synes julen er kos, men kjenner jeg blir litt irritert av at julen plutselig begynner i slutten av oktober..

Enig, det punkterer magien før tida.

Skrevet

Alle arrangementene som han helst ikke vil gå på. (Som julebord med mannen sin jobb. Kjenner ingen og det blir bare kleint...)

At vi alltid må ha en dag her og en dag der, bytte hus og flytte på oss hver dag i julen. Foreldrene våre bor nært hverandre, og alle vil ha sin del av kaken, og så vil vi gjerne være litt hjemme i julen også. Med 2 små barn, reisesenger og haugevis med gaver og bagasje blir dette litt styr ja!

Anonym poster: d44448950aeff55478ab0613e5dc4d41

Skrevet

Ingenting. Det er hva man gjør det til. Når man allerede i slutten av september blir minnet om jula i diverse julebordsannonser og butikker, så kan man vel ta hintet og begynne og forberede seg så smått. Kjøpe noen gaver om man "ramler over" noen. Handle inn mat man VET man trenger som kommer på tilbud, av type frossen og godterier, brus osv...

Så kan man ta vask av "skjult" smuss sånn nå og da. Krydderskapet en dag, "mel-skuffa" en annen dag. Taket på badet, før man likevel skal dujse, og veggene en annen gang. Taket på kjøkkenet en kveld etter man har ryddet av etter kveldsmaten. Så tar ikke slike ting lang tid,- og man TRENGER ikke ta tak og vegger HELE huset...Men kjøkken og bad er liksom "must" her hjemme da.

Og på denne må ten er jeg klar til jul 1.desember,- så bytter jeg ut til julegardiner 1.søndag i advent/1desember, alt etter hva som kommer først. Også litt juelpynt frem nå og da (tørker da støv der pynten settes frem.....) Også juletreet inn lillejuleaften, før vi feirer mannens bursdag.

Juleavslutnigner på skole, barenahge, sfo, håndball, fotball, musikk osv synes jeg er bare kos :) Noen gang krasjer det, da må man prioritere..Er det "Like viktig" tar man det som ble planlagt først. Så enketl kan det gjøres.

Juleaften så feiere vi hjemme hos oss med barn. Og der blir vi, dermed basta. Foreldrene våre har såtende invitasjon hvert år, ut over det så ber vi ikke flere. Såfremt vi ikke hørere om slekt/venner som ender opp ensomme den dagen. Takker nei til alt av evt innbydelser vi før den dagen.

MELLOM-jula derimot...Der er det litt pes..Alle vil ha besøk føler jeg...Middagsselskap, fester, treff på dagtid her og der.....:) Også jobber man i mellomjula, men da nesten hele omgangskretsen vår består av lærere/førskolelærere og selvstendignæringsdrivende, har "alle" fri i mellomjula, men ikke vi...Så mulig derfor vi har "Mye press" på sosiale tilstelnigner i denne tida. Men veldig trivelig, og ofte sender vi barna, så kommer iv etter jobb f.eks :)

Anonym poster: dd1f99fb446b79ce97b25a91b9a14256

Du høres ut som Martha stewart på speed!

Anonym poster: 0e4384dfae3c933638fab18e1a1663e3

Skrevet

Enig, det punkterer magien før tida.

Ja da er en liksom litt lei jula før den virkelig kommer :o

Skrevet

Vanligvis så er det ikke noe styr, men tror i år blir det kaos. Er nesten ferdig med alle gavene heldigvis, syns det er koslig å kjøpe gaver jeg :)

Men med bekkenløsning så tror jeg julevasken blir et styr :/

Også har jeg avsluttende eksamen som jeg gruer meg til.

Anonym poster: 4911cac8b4e9c152bc32fbabace30012

Skrevet

Svigermors mas. Hun maser og kjaser over alt og ingenting. Min mann blir sur og grinete over dette, så det går utover hele huset. Så i år vurderer han å skru av telefonen sin i jula. Hun kommer til dekket bord julaften, så egentlig burde det ikke være mas i hele desember.

Vi er godt i gang med forberedelsene til jul, for jeg ønsker en desember med mest mulig kos. Jeg har ikke lyst å stå i endeløse køer i butikker osv. Så her er gavene snart ferdige. Huset skal få julevask rett før kalenderen viser desember. Så har vi tid og overskudd til å bli med på ørten juleavsluttninger, julekonserter og hva nå enn vi må bli med på. For med flere barn så blir det mye slikt i desember, skulle vi ha ordnet alt med vask, julegave shopping, kakebaking og annet så hadde vi vært slitene når julaften kom. Jeg jobber også mer i desember enn vanlig.

Mitt ene stebarn kom her omdagen og sa hun ville være her mer i desember enn hos sin mor, for hun klarer ikke det styret som er der. Moren snurrer rundt sin egen akse for alt skjer i siste lite., stresser og styrer. Så da tenkte jeg med meg selv at vi gjør noe riktig, siden ungene heller vil være her. Vi gjør det samme, men litt mer planlagt slik at vi kan nyte førjulstiden.

Anonym poster: 13d8404a518acf59ff6a84d90c22fa7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...