Gå til innhold

veldig bekymret for min vennines økonomi....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke min sak det vet jeg jo. Men bekymret blir jeg uansett.De har avdragsfritt over 8 år og har ikke begynt å betale ennå. 2 barn i småskole-alder. Hun tjener ca 500 000 i året, mannen har ikke fast jobb men tar mange strøjobber. De pusser opp huset ganske så fancy og flott. Hun kjøper stadigvekk leker til barna, drar på dyre ferier med barna, Ipad og Pc m.m. Men hver gang vi skal finne på noe eller dra på turer sammen er de ganske blakke. Virker nesten som de lever fra måned til måned. Samtidig sier hun at de ikke bruker mer enn maks 4000 på mat o.l. hver måned, hvilket virker litt rart for meg.Fatter ikke hvor lenge de skal klare dette eller om jeg tør å avtale noen turer med henne igjen. Ser for meg en økonomisk kollaps når barna begynner på ungdomskolen og huset skal nedbetales.Har jeg grunn til å bekymre meg? Veldig vanskelig å ta opp dette med henne, for da kommer alle piggene ut. Samtidig bryr jeg meg om henne og ser faresignalene......uff

Anonym poster: 954ea6b9f5cce1f9ccf7527f206f6d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hun har piggene ute betyr helt sikkert at hun er fullstendig klar over dette og at hun IKKE ønsker gpde råd eller hjelp.

Det er ikke så mye du kan gjøre, dessverre, bortsett fra å være tilstede for dem som en god venn når korthuset raser sammen

Anonym poster: 4b11941591dbde2006d797b3fdb236ac

Skrevet

Du har all rett til å tenke hva du vil, jeg er enig i at dette virker bekymringsfullt.MEN pris deg heller lykkelig over at det ikke er DU som er i hennes situasjon, dette har du ikke noe med.Hvis en samtale vrir seg inn i retningen der hun spør om råd eller lignende så kan du jo si hva du mener, men ikke ta opp temaet med henne.Vi kvinner er vel litt vel flinke til å bekymre oss på andres vegne, inkludert meg selv. Nå har jeg bestemt meg at ting som ikke angår meg selv eller påvirker mitt liv direkte, skal jeg ikke bekymre meg for.Vær glad for at du selv har en ryddig (?) økonomi og ta vare på dine egne, selv om dette er en god venninne.

Anonym poster: 7a91f975dba3d04b9b48d9c460aa6f15

Anonym poster: 7a91f975dba3d04b9b48d9c460aa6f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...