Gå til innhold

Dagens sutring, nok en gang ang, søvn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..

Prinsen min er 14 mnd og selvfølgelig verdens beste.. Men han er virkelig ikke god på soving.. Han er utrolig mye våken på natt, noen ganger ligger han å ynker/gråter/sutrer gjennom hele natten, andre ganger er han våken flere timer i strekk på natta, ellers gjør han som i dag, og starter dagen 04.45..

Søvn har alltid vært ett problem hos oss, og han har alltid sovet godt.. noen netter virker det som han plages med magen, for da promper han en del, men ellers virker det ikke til å være noe som plager han.. Han er blid og fornøyd hele dagen gjennom. Har en dupp på dagtid på 1,5 time ca, og er som regel grei å legge på kveld.. Noen ganger bruker vi alt fra 30 min til en time på å få han tim å sovne, men som regel går det greit..

Men resultatet av denne søvnmangelen er at jeg holder på å falle sammen.. Jeg er konstant trett og sliter meg gjennom dagene på jobb.. Jobber turnus, så de gangene jeg har vært på seinvakt og skal på dagvakt er verst, for da kan jeg ikke legge meg tidlig.. Nakken min er stiv som en stokk, og har hodepine konstant.. Forholdet til meg og mannen skranter for vi begge er for trøtte til å opprettholde noe forhold, og vi er sure og trette.. Egentlig har jeg bare lyst til å gråte hele tiden....

Dette ble ett langt innlegg uten egentlig helt mål og mening.. Men noen ganger hjelper det å få sutret litt... Dersom du har lest hele, tusen takk for at du gadd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkars, jeg vet så altfor godt hvor slitsomt det kan være. Litt klaging er absolutt på sin plass i en sånn situasjon! Hvis det kan være til noen trøst, så har vi også vært der for kort tid tilbake, og har stort sett veldig gode netter nå, selv om jeg aldri ville trodd det da. Så det kan snu fort!

Men er det ingen som kan avlaste deg en natt innimellom så du får tatt igjen litt søvn?

Skrevet

Har dere sjekket han for refluks? Kjenner meg veldig igjen i min førstemann... Han hadde skjult refluks. Sov ikke en natt før han var 2,5 år.... Føler med deg, og det er lov å klage!

Skrevet

Ville også sjekket for refluks... det er gjerne en grunn til at det er sånn! Trodde ikke mini hadde refluks heller, men helsesøster henviste oss til en barnelege som ga oss refluksmedisin for å se om det hjalp. Han ble en helt annen gutt innen få dager! Er evig takknemlig for at helsesøsteren ikke bare avfeide oss med at "noen babyer sover lite og gråter mye..". Tror ikke jeg eller forholdet vårt hadde vært noe særlig igjen av uten henne! :)

Skrevet

Hannah- : Lever i håpet jeg og om at det plutselig skal snu :) Godt å høre at det har snudd hos dere :)

Vi har desverre ingen familie rundt oss, så det blir bare jeg og pappaen som deler på nettene, når han ikke er på jobb.. Men foreldrene mine kommer til neste helg, og de har sagt at da skal vi få sove :)

Tobiasfeb08-Julieokt12: Vi har ikke sjekket han for det nei.. Det har vi vel ikke tenkt på heller.. Skal på helsestasjonen i slutten av uken, så skal høre med de da :)

Snart mamma: Godt det finnes slike helsesøstre :) Her har vi bare fått hørt at det går seg til, og at vi bare må være flinke til å dele på nettene slik at vi ikke sliter oss ut...

Takk for fine råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...