Gå til innhold

Når skal dere døpe barnet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille sønn kommer til verden i Februar,så tenkte jeg skulle døpe han når det er Juni :) Så er han 4mnd. tenkte 2 Juni :). Når skal barnet deres døpes?=). Maten blir mest sannsynlig Snitter eller Koldbord, og Kaker :). Når skal dere døpes deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ikke døpe. Dattera mi ble døpt da hun var 2 mnd gammel, fin alder :)

Skrevet

dato vet jeg ikke. men blir vell når h*n er rundt 3 måneder. middag blir sodd så kaffe og kaker.

Skrevet

Åj! Jeg har termin om 4 uker og har ikke tenkt på dåp ennå! Må si dere er tidlig ute. Jeg døpte poden når han var 6 uker. Mest pga at det var den helga alle kunne komme. Familien vår er spredt over hele landet, så det var en fordel at de kunne fly for å delta i dåpen (foreldre og besteforeldre, altså).

Nå blir det kanskje i mars-april? Rundt påske?

Skrevet

babyen kommer nå hvilken dag som helst og vi tenker å ha dåp i midtem av mars.

Da blir det koldtbord og kaker.

Skrevet

Aldri ;)

Er ikke kristen så ser ikke behovet for å stå og juge i kirka om at barnet skal oppdras i kristen tro og lære.

For oss blir det totalt feil, men skjønner at andre har sine grunner..

Skrevet

Aldri ;)

Er ikke kristen så ser ikke behovet for å stå og juge i kirka om at barnet skal oppdras i kristen tro og lære.

For oss blir det totalt feil, men skjønner at andre har sine grunner..

sa aldri d med første vi. døpte henne for da kan hun velge om hun vil konfirmere seg i kirka eller borgelig. vil hun da konfirmeres i kirka slipper hun og døpe seg da hun er 14 år gammel.
Skrevet

Høres koselig ut da:) Har lest det er mest vanlig og døpe de når de er 2-4mnd :) synes det er greit sønnen min er 4mnd jeg :),og passer best når det begynner og gå mot sommeren :). Ja kanskje litt tidlig ute,men er fordi jeg har stor familie og det skal passe for alle,så de må ha beskjed i god tid :)

Skrevet

Blir enten i midten av juni når baby er ca. 2mnd eller midten av august når baby er 4 mnd. De andre var vel 3 mnd og 3,5 mnd når de ble døpt.em passer ikke så godt med dåp når vi er på ferie i juli.. ;)

Skrevet

regner med det blir i mai en gang, når hun er ca 3 mnd.

Skrevet

VI har døpt alle våre barn ved 2 mnd alder

Skrevet

Morsomt :). er 4mnd litt gammelt eller?

Skrevet

Synes 2 mnd er helt perfekt, har vi gjort m våre to;)

Skrevet

Har ikke tenkt på det enda..men da vi døpte jenta vår var hun ca 11 mnd. Hun storkoste seg hele dagen, så kanskje det blir noe sånt denne gangen også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...