Gå til innhold

Huff hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 10 uker som plutselig nå har begynt å rive og slite i puppen når jeg ammer henne. Det går ofte bra i ca 5 min før hun begynner å slite å dra. Kan det være at hun klarer å tømme puppen på denne tiden? Jeg ammer på begge sider og det skjer det samme på begge sider... Hun er egentlig fornøyd når jeg kobler henne av, men etter ca to timer virker det som hun er sulten igjen. Huff aner ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg burde prøve å la det gå lengre tid mellom måltidene slik at hun spiser seg sikkelig mett, tre timer? Før kunne hun sovne på puppen og da var det ikke noe problem å legge henne i sengen, men nå sovner hun ikke og det er kjempe vanskelig å legge henne også. Igår prøvde jeg å gi henne flakse etterpå, for å se om det hjalp, men da var jeg plutselig oppe med henne annenhver time i hele natt....

Kan det hende at jeg plutselig har minket melka mi? Men burde jeg ikke klart å øke den da jeg i hele natt har ammet annenhver time og den siste stunden har ammet ca hver 2 time på dagen?

Kan jeg bare minke melken så plutselig uten grunn?

Håper virkelig noen kan komme med noen råd til meg, takler sånne ting virkelig dårlig så er super deppa nå:(

Anonym poster: 3e10660d323d3991a2be415a04298243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn gjør min også, når det er tomt i puppen. Han er 5 mnd da... Er mange som minker i melkemengde tilsynelatende uten grunn. Mitt råd er å snakke med helsestasjonen om du evt. skal begynne med tillegg.

Skrevet

Sånn gjør min også, når det er tomt i puppen. Han er 5 mnd da... Er mange som minker i melkemengde tilsynelatende uten grunn. Mitt råd er å snakke med helsestasjonen om du evt. skal begynne med tillegg.

Huff ja, får dra en tur i morgen å høre hva de sier. Hun har fått litt tillegg på kvelden, men har ikke hatt noe å si.

Men hva gjør du når han begynner å dra da?

Anonym poster: 3e10660d323d3991a2be415a04298243

Skrevet

Hs sa jeg bare måtte fjerne ham fra puppen. Jeg har prøvd både det, og å hyle til (det gjør jo vondt!) i håp om at han skule kveppe til og ta skrekken, men det har ikke hjulpet. Jeg har funnet ut at han må være mett når han gjør sånn.

Skrevet

Har det vært slik lenge eller bare et par dager? Hvis det bare er et par dager tenker jeg at det bare er såkalte økedøgn. Mine har hatt dager hvor de bare spiser og spiser, men tydeligvis aldri får nok, og så går det over (og du har økt mengden). Men har det vært sånn over lengre tid vil jeg kanskje tro at du rett og slett ikke har nok melk. Mener å huske at min eldste rev og slet i puppen når hun var sulten og puppen tom. Da ville jeg bare forsøkt å fortsette med en flaske tillegg på kvelden:)

Skrevet

Min har gjort det hele tiden også. Nå er han 6 mnd, og han har iallefall fått i seg det han trenger i følge kurven sin. Tror nok han er mett når han gjør det, selv om det er sånn powerpupp..hehe. Her er vi ferdig med to pupper på ca 5 min :P

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

10 uker og du får ha puppene i fred i TO TIMER?? Heldiggris :)

Skrevet

Er alltid litt vanskelig å svare på sånt, men Antakeligvis må du ha noen økedager. Kjennes brystet tomt ut når barnet begynner å rive?

Mitt forslag er at du ikke gir tillegg men legger barnet til når det vil ha brystet. Ring gjerne en ammehjelper hvis du er usikker:)

Hilsen ammehjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...