Gå til innhold

Er dette normalt? Ville du godtatt dette fra din mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar til sønnen vår er på ting flere kvelder i uken..Han kommer bare hjem fra jobb og er alltid sliten.Standard er at jeg lager maten, og han går rett og legger seg på sofaen eller i sengen til maten er klar.Når maten er fordøyd tenner han i peisen, prater litt med sønnen vår og legger seg rett ut på sofaen igjen før han reklamerer sine planer. Enten det er kafe med kompis, trening, på jobb etc. etc.Jeg spurte i dag om jeg kunne dra ut, men herrrregud han skulle jo trene!!!Skal sies at jeg jobber netter og har mer fri enn ham, men jeg går på skole ved siden av full jobb, så har nok å henge fingrene i. Jeg er ALDRI ute på kveldene, ihvertfall ikke før jeg har lagt sønnen vår.han er borte gj.snitt 4-5 kvelder pr. uke.LEI!!!! Han bare klager i tillegg. Vondt her og der, snakker bare om seg selv og hvor sliten han er.Skikkelig demotiverende partner som aldri gjør noe for at jeg skal få eller ha det bedre.. LEI!!

Anonym poster: 85a9ca64f4f2b1804313ae5a51a9b838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du er lei! Hva tror han du er? Hushjelper hans? Nei sett foten ned og stå på krava! Ikke godta dette.

Skrevet

Her må du jo bare kreve rett og slett. Krev at han skal skjerpe seg, hvis ikke får dere bare gå fra hverandre får du si! Sier seg selv at det er uhørt at du aldri skal få komme deg ut på noe fordi du er stucked home med barn og hus mens han farter nesten hver kveld? Er han så sliten etter jobb så lurer jeg på hvor han får energien til å farte rundt med kompiser fra?Umoden mann.

Anonym poster: 3f3c1674a00302549435b5eff5767d42

Anonym poster: 3f3c1674a00302549435b5eff5767d42

Skrevet

Det at du omtaler ham som barnefar sier egentlig sitt, synes jeg..

Jeg synes ikke det skal være sånn! Hadde jeg aldri godtatt!

Anonym poster: 1d4cf831662a04dcf07b7dd20ffe82c7

Skrevet

Da går du på badet og låser døren. sminker og ordner deg. ha på deg ytterklær og på tur ut av døra sier du til latsekken: stikker ut med venner, snakkes litt senere. deretter kommer du deg avgårde før latsekken har rukket å si noe;-)

Anonym poster: a4d23766fd258ddf51e6b8c009e0d96c

Skrevet

Det er ikke normalt og jeg hadde ikke godtatt det fra min samboer. Du må prøve å prate med han og si at dere må dele på å gå ut om kvelden. Dere må få noen kvelder hver og bli enige om ting. Det er ikke en selvfølge at han skal få gå ut når han vil og bestemme alt.

Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde! Jeg er mye mer verdt enn som så. Håper ikke det er normalt....

Skrevet

Det går ikke an å snakke med han, for han mener selv ikke at d er så ille. Selv om jeg ramser opp hver enkelt aktivitet.

Han spurte søndag om han kunne gå på kafe med en kompis.. Da hadde han vært der både torsdag og spist, lørdag med en annen kompis. Pluss trening og annet.

Jeg ble irritert og mente det var nok. Men, jeg var på jobb leverte han sønnen hos foreldrene og fant på noe annet med kameraten.

Skjønte ikke hvorfor jeg ble sur, for han var jo ikke på kafe!

Ja, jeg orker ikke mer... han får kjøre sitt eget egosistiske løp! Mannen er over 40 år!

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

ÅÅÅ mannfolk!! Mannen min var sånn i en periode, jeg gav han inn med teskje tilslutt. Gav han en liste over hva han hadde gjort den siste uka og hvor lenge han hadde vært borte. Kompisene hans så han mye mer enn det jeg gjorde! Etter det så har det blitt så mye bedre. Vet hvordan du har det, ikke noe kjekt :(

Skrevet

Kjøp en familiekalender, de er helt geniale og har en kolonne for hvert familiemedlem.

Heng den på veggen på kjøkkenet og fyll den ut.

Under navnet til barna skriver du hva de gjør og under ditt navn hva du gjør, under mannens navn fyller du inn alt han gjør. Skriv inn trening, vennebesøk, fester, kinoturer, cafebesøk osv osv.

Etter noen uker tar du dette temaet opp igjen og viser frem kalenderen. Så kan han se hvor mange avtaler og ærend du har hatt ute av huset i det siste og hvor mange han har hatt. Da kan dere kanskje prate litt om en mer rettferdig fordeling av tiden, og også kanskje snakke litt om hvorfor han alltid er sliten...

Her er et eksempel på en slik kalender, går du i bokhandelen og spør finnes det mange forskjellige å velge mellom.

https://www.emo.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=779180&loc=subgroup

Jeg personlig skjønner ikke hvordan barnefamilier klarer seg uten en slik kalender, på vår skriver vi opp alt som skal skje og har kontroll (men jeg trenger heldigvis ikke binde fast mannen hjemme for å komme meg ut selv da, han unner meg all den "fritid" jeg ønsker og mer til).

Anonym poster: fdfe693f2886fde031f82431e1c3292c

Skrevet

Jeg håper ikke det er normalt ihvertfall, og tviler på det. Ikke hadde jeg godtatt det heller.

Nå er jeg singel og alenemor og ikke pokker om jeg hadde gått inn i et forhold for å bli sittende på samme måten som jeg har det i dag bare at jeg måtte høre på klagingen til personen og lage mat og rydde etter denne personen.

Om han aldri lager mat til deg og barnet så slutt å lag mat til han, hvorfor skal han få lov til å bare ligge rundt å vente på at du lager mat dag etter dag?

Og barnet er hans også? I isåfall hadde jeg forventet at om han gikk ut en kveld og du tar deg av barnet alene så skal du kunne gå ut neste. Og om ikke annen hva gang i praksis så mer eller mindre jevnt fordelt.

Men ærlig talt når har dere familie tid og kjæreste tid om han er ute og flyr hver eneste kveld?

Om han jobber dagen, ligger på sofaen så spiser så ligger litt på sofaen og så forsvinner ut. Og du går på jobb om natta. Det er jo ingen tid igjen til familie tid, sånn utenom middagstid. Det er ikke å være i et forhold/familie i mine øyne.

Anonym poster: dcd35f84170eafddbe975222d6abf984

Skrevet

Kjøp en familiekalender, de er helt geniale og har en kolonne for hvert familiemedlem.

Heng den på veggen på kjøkkenet og fyll den ut.

Under navnet til barna skriver du hva de gjør og under ditt navn hva du gjør, under mannens navn fyller du inn alt han gjør. Skriv inn trening, vennebesøk, fester, kinoturer, cafebesøk osv osv.

Etter noen uker tar du dette temaet opp igjen og viser frem kalenderen. Så kan han se hvor mange avtaler og ærend du har hatt ute av huset i det siste og hvor mange han har hatt. Da kan dere kanskje prate litt om en mer rettferdig fordeling av tiden, og også kanskje snakke litt om hvorfor han alltid er sliten...

Her er et eksempel på en slik kalender, går du i bokhandelen og spør finnes det mange forskjellige å velge mellom.

https://www.emo.no/w...80&loc=subgroup

Jeg personlig skjønner ikke hvordan barnefamilier klarer seg uten en slik kalender, på vår skriver vi opp alt som skal skje og har kontroll (men jeg trenger heldigvis ikke binde fast mannen hjemme for å komme meg ut selv da, han unner meg all den "fritid" jeg ønsker og mer til).

Vi klarer oss uten en slik siden jeg og mannen deler en kalender på hotmail. Da legger vi begge inn ting i den for oss og barna og får påminnelser send på mail i forkant av det vi skal gjøre. Veldig kjekt.

Anonym poster: 97b13946b64bc7e4cb6bf3d6382e7a40

Skrevet

Her legger vi ungene annenhver kveld og da kan den som har "fri" gjøre som den vil :)

Skrevet

Her legger vi ungene annenhver kveld og da kan den som har "fri" gjøre som den vil :)

Utrolig trist å ha det slik og da.

Er jo ikke det jeg kaller familieliv.

Skrevet

Jøss, høres ut som dere er arbeidskollegaer som deler på arbeidsoppgavene og ikke en familie som gjør tingene sammen..

Skrevet

Tidligere når gubben ikke pendlet, var han å trente hver eneste dag. Men hadde jeg spurt om jeg kan dra ut hadde han ikke vridd grimaser. Man hjelper hverandre, ikke som din mann for han tar bare!

Skrevet

Jøss, høres ut som dere er arbeidskollegaer som deler på arbeidsoppgavene og ikke en familie som gjør tingene sammen..

Oj. Høres det slik ut. Vel det er det lengste unna slik vi har det.

Det jeg mente var at den som ikke legger sier natta til ungene kl. 19.30 og enten drar på trening eller går seg en tur. Ellers er vi stort sett alltid sammen.

I kveld var det mannen som la ungene og siden jeg er sliten i dag gikk jeg meg bare en liten tur og gikk innom butikken for noen varer vi trengte og en pakke jeg hadde fått.

Nå sitter vi her begge i stuen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...