Gå til innhold

Hvilke grønnsaker/frukt holder dere som ammer dere unna?

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har fått en skikkelig 'knipunge' som har mye luftsmerter (ikke så ille at det kan kalles kolikk, tror jeg) og jeg prøver å holde meg unna alt som kan gjøre smertene verre.

Jeg tør nesten ikke spise noen typer grønnsaker og det savner jeg enormt!

Kål, løk og erter er jo typiske ting man vet man bør holde seg unna, men hva med blomkål, brokkoli ol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til nå har jeg holdt meg unna kål og kålrot, uten at jeg vet om det er nødvendig. Mi har ikke vist tegn til magesmerter etter inntak av løk eller erter, og heller ikke blomkål og brokkoli.

Du må nesten prøve deg litt fram. Forsøk å spise en av grønnsakene en dag, og se hvordan barnet ditt reagerer. Så forsøker du en annen grønnsak en annen dag. Forstår godt at du savner grønnsaker, frukt og grønt er nam!

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Jeg kan spise: litt kålrot, gulrøtter, blomkål, brokkoli.

Holder meg unna: steinfrukter, kål, purre, løk..

Skrevet

Jeg har hørt at noen babyer reagerer på melk. Kan jo forsøke å ha en melkefri/redusert diett, for å se om det hjelper. Hvis det er melkeintoleranse, skal det visst bli en ganske umiddelbar bedring (etter en-to uker). Hvis luft og knirp vedvarer, er det ikke melkeintoleranse.

Selv spiser jeg egentlig alt, men ikke mye av noe. Har droppet fårikål og løksuppe for å si det sånn :-) Min baby er 11 uker nå, og har vel hatt ca 5-6 "knipeluftdager" - fant aldri ut hva jeg spiste annerledes da dessverre.

Skrevet

Her reageres det ikke på noe, så jeg spiser det jeg har lyst på:)

Skrevet

Jeg har spist og spiser alt, hun hadde mye mageknip de første mnd, men uansett hva jeg kuttet ut hjalp det ikke. Tok i stede en tur til manuell terapaut og det hjalp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...