Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #1 Skrevet 14. november 2012 TO gutter i bhg til min datter bruker smokk enda! De beg på skolen til høsten. Litt drøyt?? Anonym poster: fa549c2c2394407a85a70b45090995c0
Februargullet2013 Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Veldig Drøyt,men kjenner en annen gutt som bruker bleier enda og er like gammel, synes nesten smokken er bedre da
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Veldig drøyt. Etter barna er ett år, synes jeg smokken kun hører til ved sovetid jeg da... Men, kjenner ei jente som brukte smokk om natta til hun var over 11 år.... Anonym poster: f6b2661b500e42a0493fc945c03d1fda
SuperGlad Skrevet 14. november 2012 #5 Skrevet 14. november 2012 Bleier kan da forsvares med div andre medisinske begrunnelser. Smokk når man er 5 år???? Stakkars barn! Her må foreldrene tas i nakken!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Veldig Drøyt,men kjenner en annen gutt som bruker bleier enda og er like gammel, synes nesten smokken er bedre da Det kan være grunn til at det barnet bruker bleie da... Sønnen min måtte ha bleie på natten til han hadde fylt 9 år Hi Anonym poster: fa549c2c2394407a85a70b45090995c0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #7 Skrevet 14. november 2012 OJ! Ja det er nok litt i røyeste laget. Gutten min på 3.5 år bruker sutt om natten. men ikke talom at han får bruke den offentlig. det syntes jeg er pinlig rett og slett. syntes det er pinlig nok at han bruker den om natten enda! Personlig mener jeg at barn burde slutte med sutten på dagtid rundt 1 år og om natten senest 3 år. Men er lettere sagt enn gjort ser dere ;D Anonym poster: d498f43cb6c4f20fe18853b889ac9d90
Influences Skrevet 14. november 2012 #8 Skrevet 14. november 2012 Veldig drøyt. Etter barna er ett år, synes jeg smokken kun hører til ved sovetid jeg da... Men, kjenner ei jente som brukte smokk om natta til hun var over 11 år.... Anonym poster: f6b2661b500e42a0493fc945c03d1fda Oj, shitt!
Februargullet2013 Skrevet 14. november 2012 #9 Skrevet 14. november 2012 Oki,men når det gjelder denne gutten er det kun pga han er sta ikke noe annet,til og med foreldrene hans sier det
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #10 Skrevet 14. november 2012 OJ! Ja det er nok litt i røyeste laget. Gutten min på 3.5 år bruker sutt om natten. men ikke talom at han får bruke den offentlig. det syntes jeg er pinlig rett og slett. syntes det er pinlig nok at han bruker den om natten enda! Personlig mener jeg at barn burde slutte med sutten på dagtid rundt 1 år og om natten senest 3 år. Men er lettere sagt enn gjort ser dere ;D Anonym poster: d498f43cb6c4f20fe18853b889ac9d90 Nei, det er ikke lett å slutte med smokk, men noen kamper er føreldrene rett og slett nødt til å ta, og smokk-slutt er en av dem... Noen slutter uten større problemer andre tar det veldig tungt. Men sånn er dt. Da må bare foreldrene være streke og stå på sitt Hi Anonym poster: fa549c2c2394407a85a70b45090995c0
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 14. november 2012 #11 Skrevet 14. november 2012 Jeg tenker at her er det noen foreldre som ikke har hatt en kamp de burde tatt for en god stund siden. I tillegg ville jeg vært bekymret for barnets tannstilling hvis de bruker smokk så lenge. Skjønner at en vane er vond å vende, men dette var altfor lenge.
LettBris Skrevet 14. november 2012 #12 Skrevet 14. november 2012 Veldig Drøyt,men kjenner en annen gutt som bruker bleier enda og er like gammel, synes nesten smokken er bedre da Bleie på dagtid? Hvis det er nattbleie synes ikke jeg det er noen big deal.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 14. november 2012 #13 Skrevet 14. november 2012 Veldig Drøyt,men kjenner en annen gutt som bruker bleier enda og er like gammel, synes nesten smokken er bedre da Bleie på dagtid? Hvis det er nattbleie synes ikke jeg det er noen big deal. Det kan være mange grunner til at en 5-åring bruker bleier på dag og natt tid..
Mamma til go'jentene Skrevet 14. november 2012 #15 Skrevet 14. november 2012 Haha, smokk er fyfy, bleie er helt greit!? Det er ikke normalt at store barn bruker bleier. Noen FÅ har sykdommer o.l. som gjør det nødvendig, men ærlig talt, i resten av verden finnes det ikke fireåringer med bleie! I veldig mange tilfeller skyldes det latskap, både fra foreldre og barn!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #16 Skrevet 14. november 2012 Haha, smokk er fyfy, bleie er helt greit!? Det er ikke normalt at store barn bruker bleier. Noen FÅ har sykdommer o.l. som gjør det nødvendig, men ærlig talt, i resten av verden finnes det ikke fireåringer med bleie! I veldig mange tilfeller skyldes det latskap, både fra foreldre og barn! Så "fint" at du kan forklare dette for oss...Det er nok mange "tørre" 4 åringer i andre land som har mange "uhell". Ei venninne av meg kommer fra et annet land. Hun sa de hadde en stabel med strømpebukser i barneparken og når foreldrene hentet, plukket de med seg en pose med det våte tøyet. De brukte ikke bleier, fordi bleier er svært kostbart. Det er rart med 5 åringer som bruker smokk og bleier. Men hva vet dere om disse barna? Kanskje akkurat disse barna er blandt de få med spesielle diagnoser. Og prat for sikkerhetsskyld om hvor ille det er at de bruker smokk/bleie hjemme også. Så lærer kanskje barna deres å erte de i tillegg. Anonym poster: dc4dec0be5108a109792621b8245972b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #17 Skrevet 14. november 2012 Haha, smokk er fyfy, bleie er helt greit!? Det er ikke normalt at store barn bruker bleier. Noen FÅ har sykdommer o.l. som gjør det nødvendig, men ærlig talt, i resten av verden finnes det ikke fireåringer med bleie! I veldig mange tilfeller skyldes det latskap, både fra foreldre og barn! Så "fint" at du kan forklare dette for oss...Det er nok mange "tørre" 4 åringer i andre land som har mange "uhell". Ei venninne av meg kommer fra et annet land. Hun sa de hadde en stabel med strømpebukser i barneparken og når foreldrene hentet, plukket de med seg en pose med det våte tøyet. De brukte ikke bleier, fordi bleier er svært kostbart. Det er rart med 5 åringer som bruker smokk og bleier. Men hva vet dere om disse barna? Kanskje akkurat disse barna er blandt de få med spesielle diagnoser. Og prat for sikkerhetsskyld om hvor ille det er at de bruker smokk/bleie hjemme også. Så lærer kanskje barna deres å erte de i tillegg. Anonym poster: dc4dec0be5108a109792621b8245972b Det ene barnet som jeg besktiver i hovedinlegget her, er sønnen til min venninne. Jeg sa til henne at jeg skulle lage denne tråden, så jeg har ikke gått bak ryggen hennes hun syntes ikke det er så ille at han bruker smokk enda, mens jeg sier de aller fleste syntes det er feil. Derfor tråden her Han har ingen spesielle behov eller diagnoser, det er rett og slett venninnen min som syntes det er koselig å "baby-gjøre" han... Hi Anonym poster: fa549c2c2394407a85a70b45090995c0
Mamma til go'jentene Skrevet 14. november 2012 #18 Skrevet 14. november 2012 Hehe, bare kom med forklaringer, du! De færreste fireåringer har sååå mange uhell! Men kanskje du har rett, kanskje de har en diagnose, noen av dem med bleier, det sa jo jeg også! Mitt poeng er at det finnes tall på disse tingene, og norske barn slutter alt for sent med bleie. Sikkert fordi vi et rike og late, men uansett. De færreste fireåringer bør bruke bleie!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #19 Skrevet 14. november 2012 Jeg brukte selv smokk til etter at jeg hadde lært å lese... Så jeg må ha vært nesten 7 år. Sluttet sommeren før skolestart, tror jeg. Husker selv at jeg satt og leste i bøker mens jeg suttet på smokken. Mamma var aldri flink å sette grenser:/Har selv avvent mine barn fra smokken fra de var ett år fordi jeg er redd for at de også skal bli så avhengige. Det var bare maks flaut når noen unger i gata kommenterte det, og det var derfor jeg sluttet til slutt. Anonym poster: 8bc205717f7b86e826a4ee074d54c4d2
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. november 2012 #20 Skrevet 14. november 2012 Min sønn sluttet med bleie for snart 2 år siden og er enda ikke tørr. det feiler han ikke noe, han var bare ikke klar. I snart 2 år har vi vasket tissevåte klær. Ikke alle orker det, og det skjønner jeg!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #21 Skrevet 14. november 2012 ÆSJ!!!Det er utrolig drøyt ja!Jeg ser på smokk som et substitutt for puppen, og jeg regner med de fleste barn på den alderen er ferdig å bli ammet for flere år siden??Synes forøvrig at ved 2 årsalderen bør smokken ut av munnen på dagtid.Barnet til ei venninne av meg sluttet nettopp med smokken på dagtid, hun er 4,5 år....Da har foreldrene vært for slappe med oppdragerrollen sin synes jeg. Anonym poster: eed16f039d96d1ff69157ac5d1fb3893
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #22 Skrevet 14. november 2012 TO gutter i bhg til min datter bruker smokk enda! De beg på skolen til høsten. Litt drøyt?? Anonym poster: fa549c2c2394407a85a70b45090995c0 Ser i bhg til barna mine at mange 4 åringer bruker smokk og jeg syntes det var drøyt ikke har noen av foreldrene tanker om at de skal slutte etter hva jeg har hørt fra samtaler. Smokk er greit hos småbarn men at de går med den klistra i munnen til og fra bhg hver dag og sikkert bruker den en del hjemme når de er så store er jo ikke bra for tenna. Mine brukte også smokk, de var 2 og 3 når de slutta. jeg ville egentlig ikke at største skulle ha smokk etter 2 års dagen men innså at så lenge hun hadde lillesøster med smokk ville det bli svært vanskelig å få slutt for henne siden smokken ikke var ute av huset. Så ho fikk ha den på natta (kun natt) til hun var 3. Så tok jeg smokken fra begge samtidig. Anonym poster: 44e7d9fdbffafa44ebe9ec6456b282ca
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #23 Skrevet 14. november 2012 Veldig Drøyt,men kjenner en annen gutt som bruker bleier enda og er like gammel, synes nesten smokken er bedre da Bleie kan jo være for at det er noe fysisk eller psykisk galt med barnet da. Datteren min har diagnose og brukte bleier til hun ble 4. Smokken tok jeg når hun var 2. Men det hjelper ikke ta bleia før barnet er klar for å kunne bli tørr. Og de fleste spesialister og annet rundt barnet mente jeg kastet bort tiden da jeg bestemte at vi skulle ta bleieavvenninga siden de mente hun aldri i verden ville klare å bli tørr før om minst et år eller to. Og da med en intens opplæring man måtte være flere om. (men det tok meg alene to dager) Anonym poster: 44e7d9fdbffafa44ebe9ec6456b282ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå