Gå til innhold

Dere som har med ansettelser å gjøre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det, burde man ringe og forhøre seg om jobben på forhånd? Skal selvfølgelig ha noe seriøst og spørre om :).

Hvordan er det å ringe mens babyen er våken? Kan jo bli litt hyl og babbel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det teller forholdsvis lite (i grunn ingenting) hvis du ringer for å gjøre deg bemerket.

Men dersom du derimot har en masse vettuge spørsmål til stillingen eller firmaet som vil hjelpe deg til å skrive en enda bedre søknad, så kan det være lurt.

Så poenget mitt er at du ringer for din egen del, altså fordi du faktisk trenger det, ikke for noe annet.

Anonym poster: 13507da64464c1034b40b4bcf6208d54

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken type stilling du søker.

Jeg kan jo gi deg et eksempel på hva jeg mener. Hvis jeg utlyser en ganske ordinær stilling som Project Engineer, så kan jeg få opp mot 150 søknader. Det hadde vært veldig slitsomt for meg hvis alle skulle ringt for å forhøre seg om stillingen. Derfor forsøker jeg å få med alt av opplysninger i teksten når vi lyser ut stillingen.

Men hvis jeg lyser ut en tyngre stilling som Project Manager, så forventer jeg nesten å få telefon fra de som søker.

Litt babysnakk i bakgrunnen burde de fleste tåle, så det hadde ikke vært noe problem for meg. De er verre med de som sitter på jobben og må hviske, fordi sjefen ikke vet at de har søkt andre stillinger ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...