Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #1 Skrevet 14. november 2012 Jobber fulltid både jeg og mannen og her har jeg ikke vasket hverken det ene eller andre:( Skulle jo begynne og vaske inni alle kjøkkenskapene og ta frem juleserviset vårt. Begynner og bli småstresset siden svigerforeldrene mine kommer hit i jula! Anonym poster: 005a18d571127d74c6b4699c4bf64ec1
Cinnamon4 Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Jeg har ikke tenkt å vaske mer enn vanlig helgevask. Når mørketiden kommer, stearinlysa kommer, julepynten og vedfyringa, da er vasking unødvendig. Jeg dropper til og med vinduene - ingen som ser det! Mye bedre å vaske til våren, når sola skinner på møkkete vinduer og støvet skinner på møbler. Nei, jula skal være en kosetid, det trenger ikke være plettfritt overalt så lenge det er "normalt" rent. Inni skap - kjære deg... Bak heller noe godt og pynt med hjertet så blir jula super!!
Himmel og hav Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Jeg gjør som kaneldamen over her Storrengjøring hører våren til. Da kan man ha vinduer og dører åpne, slipper å pusse ruter med rødsprit i vannet, og det er til og med så lyst at du ser jobben du har gjort. Til jul gjør vi vanlig reint. Det er mer enn nok å drive med i tida fram til jul om man ikke skal vaske hvert skap og hver skuff, tak og vegger i tillegg. Dessuten er førjulstida så mye koseligere uten dårlig samvittighet Her er et råtips: Skriv en liste over alt som skal gjøres fra nå og til julaften, og sett opp hvem som har ansvaret for at det blir gjort. Deleger rundhåndet (ikke som meg de første åra som hadde 25 punkter på meg selv og 2 på mannen og barna!), og konsentrer deg om det du har ansvaret for. Jul blir det uansett om skapene lukter grønnsåpe eller ei. Det er menneskene og den gode stemningen som skaper jul!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #5 Skrevet 14. november 2012 Samme her og jeg er sykemeldt og får ikke gjort noen ting. Hvis jeg kommer meg tilbake i jobb før jul vil jeg tro at jeg vil være så utslitt og utmattet at jeg ikke orker vasking og rydding på kveldstid. Jeg skal spørre en jeg kjenner om hun vil ta noe nedvask i huset for oss. Vaske ned hele kjøkkenet og de to badene våre, samt viduene (hvis hun orker). Dette er det arbeidet som krever arbeid noen timer i slengen og det blir ikke gjort. Da kan jeg heller ta det som gjenstår innimellom og i helger. Mye som skal handles inn også - av julegaver og andre ting. Anonym poster: 58e4fe6fe7c2ea8d41328778a7f09a95
*Lissi* Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Blir stresset av folk som stresser Førjulskosen er vel viktigere enn at alt er perfekt? Du får sette familien i sving...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #7 Skrevet 14. november 2012 Vi har en arbeidsplan hengende på kjøkkenveggen med oversikt over hva som skal gjøres hver dag, og hvem som har ansvaret for diverse. Må si det er deilig å ha orden, etter at jeg smalt den planen på veggen, (2 år siden), og lirte av meg noen mindre pene gloser til familen har det aldri samlet seg opp rot og skitt. Til jul trenger vi bare å vaske litt ekstra på kjøkkenet pga fett og div, noe vi gjør 4 ganger i året. Her må alle bidra med sitt :-) Anonym poster: c36eb5199f87e2e434f81911de65cfac
TøffiTrynet☠ Skrevet 14. november 2012 #8 Skrevet 14. november 2012 Her er mannen sykmeldt med en høyrearm fullstendig ute av funksjon. Så i år vasker jeg bare det mest nødvendigste, og bruker tida på å pleie stakkars mannen (;p) og kose meg med ungene. Jula skal dessuten tilbringes hos svigermor, såh... Jul blir det læll!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #9 Skrevet 14. november 2012 Julen er familiens høytid hvor vi skal kose oss sammen, ikke tiden da alle skal se i alle husets kriker og kroker og se om det er rent!!! Vanlig helgerent er mer enn bra nok, da lukter det deilig grønnsåpe og når treet kommer inn i stua lukter det jul :-) Anonym poster: d760113187be031a3b441e3670728283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå