Gå til innhold

Vinterglede og småtasser


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan man introdusere ski for poden? Han går og løper nå, blir 2 i april - for tidlig å prøve i vinter? hehe.

Husker med de to andre så var de nærmere 3-4 før de prøvde, men denne kjakan er meget mer frempå (har vel to eldre brødre å ta etter).

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Gutten her blir 2 år i februar, og samboeren insisterer på å kjøpe ski til han i julegave, så han kan være med faren sin på tur.. Er ikke verre enn å prøve sikkert, går det ikke, så går det ikke ;)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Min gutt ble 2 år i april som var. Han gikk noe på ski i vinter, men selv om han også gikk og løp tidlig, var ikke motorikken god nok for å gå på ski. Han ville ofte ha på skiskoene når storebroren skulle det, men han ga seg stort sett etter veldig kort tid. I år regner jeg med at han kommer til å gå mer.

 

Hvis han har to eldre brødre, så har dere sikkert noen ski liggende og da er det jo bare å la han bruke dem det han vil og når han ikke vil, så kan han leke med akebrett eller noe annet. Klar for lengre skiturer blir han nok hvertfall ikke løpet av vinteren :)

 

Anonym poster: 67f7aee7cc2d3b687e431b8bdecd575b

Skrevet

La ungen prøve seg litt i hagen eller noe, men ikke regn med at han gidder så veldig lenge ;)

 

Her har de prøvd seg på ski fra 2-års alder, men først da de ble 3 kom de skikkelig igang med det...

 

http://www.lekegrinda.com/skiglede.shtml

 

Anonym poster: c7bcd5cfe96d52f86b3c70bde342972b

Skrevet

Jeg har en "niese" vi introduserte ski for da hun bare var ca 17 mnd. Det var kanskje litt tidlig, hun digga skiskoene (for sånne hadde jo vi), men klarte ikke helt det å gå på ski enda da. Vi får barn i februar og jeg tenker at vinteren han blir to skal vi la han få prøve ski. Om han ikke går så mye så gjør ikke det noe, bare at han får prøvd og testa det ut og kan være i samme utstyr som oss andre (og spes morfar) antar jeg blir stort.

 

Jo tidligere, jo bedre! :)

Skrevet

:) Vi har ingen så små ski liggende, og ettersom de andre gutta startet senere hadde de blitt for store. Sjekka imidlertid XXL nå, der starter støvlene på str 26 - så da stopper det seg jo selv. Mini her bruker str 22-23...

Nei, lengre turer tenkte jeg ikke på, haha - men på hytta, gåing rundt og rundt huset f.eks. Lek med ski ;)

Skrevet

Jeg har en "niese" vi introduserte ski for da hun bare var ca 17 mnd. Det var kanskje litt tidlig, hun digga skiskoene (for sånne hadde jo vi), men klarte ikke helt det å gå på ski enda da. Vi får barn i februar og jeg tenker at vinteren han blir to skal vi la han få prøve ski. Om han ikke går så mye så gjør ikke det noe, bare at han får prøvd og testa det ut og kan være i samme utstyr som oss andre (og spes morfar) antar jeg blir stort.

 

Jo tidligere, jo bedre! :)

 

ENig, jo tidligere jo bedre!!!

Skrevet

Jeg har en "niese" vi introduserte ski for da hun bare var ca 17 mnd. Det var kanskje litt tidlig, hun digga skiskoene (for sånne hadde jo vi), men klarte ikke helt det å gå på ski enda da. Vi får barn i februar og jeg tenker at vinteren han blir to skal vi la han få prøve ski. Om han ikke går så mye så gjør ikke det noe, bare at han får prøvd og testa det ut og kan være i samme utstyr som oss andre (og spes morfar) antar jeg blir stort.

 

Jo tidligere, jo bedre! :)

 

ENig, jo tidligere jo bedre!!!

 

Ja, er jo liksom ikke som om det blir lange turer, bare litt gøy og lek :)

 

Tror de fleste ikke selgeer skisko lavere enn str 25, det finnes, men de tar det ikke inn fordi de er så få som vil ha, men på G-Sport i Sandvika i fjor fikk vi "tilpassa" skoene. Han ene som jobbet der tok to par med innleggsåler og klipte de til sånn at skoen ble liten nok (i bunn og "avrunda" foran). Utrolig hjelpsom og hyggelig :) Du kan helt sikkert få til det samme selv også :) Og så har du sko til neste år.

Skrevet

Jeg har en "niese" vi introduserte ski for da hun bare var ca 17 mnd. Det var kanskje litt tidlig, hun digga skiskoene (for sånne hadde jo vi), men klarte ikke helt det å gå på ski enda da. Vi får barn i februar og jeg tenker at vinteren han blir to skal vi la han få prøve ski. Om han ikke går så mye så gjør ikke det noe, bare at han får prøvd og testa det ut og kan være i samme utstyr som oss andre (og spes morfar) antar jeg blir stort.

 

Jo tidligere, jo bedre! :)

 

ENig, jo tidligere jo bedre!!!

 

Ja, er jo liksom ikke som om det blir lange turer, bare litt gøy og lek :)

 

Tror de fleste ikke selgeer skisko lavere enn str 25, det finnes, men de tar det ikke inn fordi de er så få som vil ha, men på G-Sport i Sandvika i fjor fikk vi "tilpassa" skoene. Han ene som jobbet der tok to par med innleggsåler og klipte de til sånn at skoen ble liten nok (i bunn og "avrunda" foran). Utrolig hjelpsom og hyggelig :) Du kan helt sikkert få til det samme selv også :) Og så har du sko til neste år.

 

Godt tips! Så du mener at innleggssålene fylte opp tuppen liksom, så de også ble kortere?

Skrevet

 

Godt tips! Så du mener at innleggssålene fylte opp tuppen liksom, så de også ble kortere?

 

Ja, han klipte av de sånn at lå oppå hverandre foran i tuppen. Kunne så vidt merke at skoen ikke var helt glatt inni når man tok med hånda når man kjente etter, men han hadde tydeligvis gjort dette før, for det kjentes ikke mye. Og siden ungen har på tykke ullsokker og skiskoen skal ha litt plass klagde i hvert fall ikke jenta over at skoen var teit :)

(det var litt verre å flytte på skiene derimot)

Skrevet

Eldstemann fikk ski da han var 3 år. Det gikk veldig bra og han klarte faktisk å gå på tur :)

 

Nr 2 fikk prøve i vinter, da var han 20-21 måneder og så med store øyne på broren sin. Han klarte å gå litt på flatmark når han hadde en hånd å holde i og det var fenomenalt morro å stå på egne ski mellom beina på mor og far nedover bakkene.

 

Lite tips: Du får kjøp enkle ski som kan spennes på vanlige sko, så slipper du å styre med å finne skisko. Eldstemann her fikk først ski med egne skisko da han var 5 år.

Skrevet

Skisko er ofte ganske smale og trange, så det går ofte an å bruke dem selv om størrelsen i prinsippet er litt stor. Hvertfall hvis målet er en runde i hagen, sånn i løpet av vinteren:)I

 

Anonym poster: 67f7aee7cc2d3b687e431b8bdecd575b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...