Gå til innhold

De eldste barna mine har en farfar på 97 år....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farmor er død.

De små har 4 besteforeldre på rundt 70......er det da synd på de?

Anonym poster: 74edbad157379615e2062abe1af740b7

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hæ? har jeg gått glipp av noe igjen? Hvorfor er det synd?

Skrevet

Er dette enda en diskusjon om at man bør få barn tidlig i livet for da får man unge besteforeldre som kan stille opp, passe barna o.l.?

Jeg vil nå tørre påstå at det er bedre foreldrene som tross alt har ansvaret 24/7 er modne nok til å få barn enn at besteforeldrene er unge jeg da ;)

Anonym poster: f4836204e8c70234c3752eaf286e8bc7

Skrevet

Bedre å ha eldre bestefedre enn ingen...

Skrevet

Mannen min og jeg var tidlig i 20-årene da vi ble foreldre. Farfar var død. Farmor døde kort tid etter at førstemann ble født (kreft). Ingen garantier for noe.Mine foreldre er rundt 50, og travelt opptatt med jobb og sine forpliktelser. De stiller opp altså, men selv om de har godt med energi til å ta seg av barna, har mamma det for travelt og pappa er ferdig med småbarn, så han ønsker sjeldent å passe dem.Nei, det er ikke synd på barna dine. Iallefall ikke av den grunn.

Anonym poster: eafeebb5613ceccaa8c138b59b92b389

Skrevet

Da jeg ble født var farfar allerede død, morfar døde før jeg hadde fyllt et år, så da hadde jeg bare bestemødrene igjen. Farmor var vel ca 80år da jeg ble født. I tillegg bodde begge bestemødrene mine langt unna. Jeg kan ikke si det har vært synd på meg likevel. Dine har jo til og med et "ekstra" sett med besteforeldre, selv om det er kun de yngste barna sine biologiske besteforeldre, antar jeg at de hjelper dere med alle barna like mye.

Anonym poster: bf4806d166d65396f064511962c887c2

Skrevet

Har kun hatt farmor selv, begge foreldrene mine er yngst i søskenflokken, farfaren min hadde vært 97 år on han hadde levd når jeg ble født. Ikje var forelrene mibe spesilt gamle når jeg ble født heller, mamma var 23 og pappa var 27.

Skrevet

Har også friske besteforeldre rundt 70 og det er ikke tvil om at de har mer tid til barnebarn nå, enn de hadde da mine voksne barn ble født. 6 åringen er stadig på besøk, er på tur, i svømmehall og det helt uten at vi spør om barnepass.

Skrevet

Har kun hatt farmor selv, begge foreldrene mine er yngst i søskenflokken, farfaren min hadde vært 97 år on han hadde levd når jeg ble født. Ikje var forelrene mibe spesilt gamle når jeg ble født heller, mamma var 23 og pappa var 27.

Så din farfar var 70 år når han fikk din far? Altså han ville vært 97 når du ble født, da var din far 27, 97-27=70.. Wow. Hvor gammel var moren til din far da når han fikk han?

Anonym poster: bd6dc29f670be79bb18b22f09ee8b7a8

Gjest sandyBay1
Skrevet

En ting er sikkert! Jeg har ikke fått unger for at besteforeldrene skal ta seg av de :)

Kunne ikke falt meg inn å bli furten om foreldrene mine ikke orket å passe minsten. Nå var mamman min 40 år første gangen og 59 år nå siste gangen hun ble mormor.

Alder har ingeting å si, når det gjelder å passe barn, bare de er tilregnlige da :)

Er vel heller en gave at man har besteforeldre / oldeforeldre i live. Mine har 2 oldermødre igjen :D Og i full vigør er de også. Ene er 93 år og den andre 85.

Skrevet

Så din farfar var 70 år når han fikk din far? Altså han ville vært 97 når du ble født, da var din far 27, 97-27=70.. Wow. Hvor gammel var moren til din far da når han fikk han?

Anonym poster: bd6dc29f670be79bb18b22f09ee8b7a8

Jepp, d stemmer det. Farmor var 45 og farfar var 70 når de fikk min far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...